Ze 9 mescov mislim da sm ful ful grda in mam OGROMNE tezave s samopodobo, pa mi bo en reku, ne sekiri see, ko faking me noben ne razune, tak sm sfukana in bolana od tega vsega in te situacije, zelo velik ljudi mi je rekl da sm lepa in da mam ful lepo postavo, ampak js se vidim debelo pa FUL GRDO, sploh ne vete kak se js vidm, bolana sm, sploh se nemorm pogledat v ogledalo, vsacih sem bla ful samozavesta ker nism nosla ocal cevprav sem mela dioptrijo ampak ko am dobla ocala sm vidla kak res zgledam in to mi je unicl lajf tak da si vsak dan ze 9 mescov zelim da nebi bla tu, ampak js mislik da ne zgledam tak kot se vidim z ocali ker to dejankso ni moj obraz, ker se spomnen da v 7 razredu sem tud dobla ocala in sm me pogledala sm ogledalo in sm bla cita drugacn clovek ampak drugace sploh nism tak zgledala, no kakor koli js se vidim tak debelo pa grdo, ceprav mi je ena sosolka rekla da hoce zgledat tak ko js pa da sm lepa pa da sm suha, pa en sosolc mi je tud reku da sm lepa pa ena sosolka da mam ful lepo postavo pa se tak so rekl da ful strajesi ljudje so tak ful rekl da sm lepa pa da mam ful lepo postavo sam js ne razumem tega ker js mam bolane misli in glavo in tud ce bi se js zle odlocla da se nebi sekirala nebi mela normal lajf ker mam tak zjeban mindset in se mi je usuknal u glavi, nocm met takega lajfa, nocm vec te bolecine cutit, vse kar hocm je da bi bla vesela, da bi izgledala tak ko hock in da bi mela normalno zivljenje. Vsacih mislim da je vse to kar dozivljam sanje, ampak ko vidim da se nemorm zbudit in da je to realnost mi je tak grozno ker se ne da opisat z besedami kak mi je. HELP.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Kot lahko razberem iz tvojih besed, se mi zdi, da si v veliki stiski. Če prav razumem, ti je zadnjih devet mesecev zelo težko, ker sebe vidiš v slabi luči, meniš, da nisi lepa in si želiš, da bi izgledala drugače. Čeprav ti okolica daje vzpodbudna sporočila, jim sama ne verjameš in se vidiš drugače, kot te vidijo drugi.
Glede na opisano bi razbrala, da te v največji meri preganja podoba o svojem telesu. Pa me zanima, kako je z drugimi področji? Samopodoba namreč ni zgolj podoba glede našega telesa. Je tudi podoba glede tega, kako se vidimo na področju naših čustev (kako čustveni smo do drugih), medosebnih odnosov (kako se z drugimi razumemo), šole (kako se spoprijemamo s šolskimi izzivi)... Vsaka oseba je namreč mnogo več kot telo in s tem, ko se počutimo uspešni na enem področju, lahko krepimo tudi druga. Zato te povabim k razmisleku o svojih močnih področjih ali področjih, ki te veselijo in se ob tem dobro počutiš. Z vključitvijo v aktivnosti, ki so ti všeč boš lahko naprej razvijala svoje veščine in interese in se ob tem morda počutila bolje.
Prav tako se lahko namesto na vidike telesa, ki jih ne maraš, osredotočiš na to, kar ti omogoča. Da se lahko sprehajaš, izvajaš aktivnosti, skačeš, objameš nekoga, ki ga imaš rada... Marsikomu lahko hvaležnost za »majhne« stvari obrne perspektivo, da na svet pogleda nekoliko drugače. Čeprav si napisala, da težko opišeš svoja doživljanja, ti je to v sporočilu vseeno uspelo in tudi to lahko vodi do vsaj malo sprememb v perspektivi in pripomore k olajšanju.
Iz zapisanega sem razbrala, da si ne namenjaš veliko prijaznih besed. Povabim te, da razmisliš, kako bi se ti odzvala, če bi v podobni stiski bila tvoja bližnja oseba. Tako kot bi z njo ravnala prijazno in sočutno, lahko pristopaš tudi do sebe. Čeprav zna biti sprva težko, je to lahko eden izmed prvih korakov, da si omogočiš prostor za sočutje do sebe. Morda ti pri tem lahko pomaga kakšna vaja, kot je na primer ta: https://youtu.be/Dqp5Md7s2qY?si=q6l4yrvLapI1ASYZ . Prav tako te povebim k branju vsebin na to temo, ki jih najdeš na našem portalu: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/razmisljam-pozitivno/ .
Doživljanja, ki si jih opisala, niso zanemarljivi in so vredna pozornosti. Prav tako te povabim, da iskreno spregovoriš o tem še s kom, ki mu zaupaš in ti je blizu. Lahko pa se obrneš tudi na vire pomoči, ki ti lahko na različne načine nudijo podporo (https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ ).
Želim ti vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)