Zdravo,
všeč so mi fantje in veliko razmišljam o tem. Rad bi javno govoril o tem, pa ne vem ali je to pametno. Vsak dan razmišljam o tem.
Bo
Bond007
Rad bi, vendar se poskušaj prepričati da morda ni najbolj pametno, saj nimaš garancije da te bo okolica 100% podpirala. Za začetek se poskusi sprijazniti sam pri sebi in se s tem zaščiti pred morebitno travmo, ki jo lahko doživiš preko reakcij negativno nastrojenih ljudi. Tega res ne potrebuješ. Lahko se zaupaš res dobrim prijateljem in družinskim članom, če so ti do sedaj že dali vedeti, da te podpirajo.
Za bolj realno sliko, kako izgleda izpostavljanje drugačnosti v slovenskem okolju, pa lahko previdno ošvrkneš primitivne komentarje pod objavo enega izmed najprimitivnejših spletnih časopisov (huda konkurenca), kjer komentirajo in udrihajo čez izpostavljanje drugačnosti (aktualna tema): https://www.facebook.com/slovenske.novice/posts/pfbid02HaqqViVUfkq8moRDt5CS2Py7CoDi26QDL4XvQiZsBDte1yStyojmVQMxX8QZg1Zhl
Ni pa nič narobe s tem, si tak kot si, boš videl mogoče greš samo skozi prehodno fazo, mogoče se razvije pa še kaj več. Vsak v sebi nosi nekaj posebnega in poseben izziv je, kako svoje sposobnosti uporabiti na koristen, prijeten način.
Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš, da so ti všeč fantje in da zadnje čase veliko premišljuješ, da bi o tem javno spregovoril. Glede na opisano situacijo ti bom s svojim odgovorom skušala pomagati po svojih najboljših močeh oz. ti bom pomagala poiskati ustrezne vire pomoči, na katere se lahko obrneš, da ti bo samo razkritje lažje. Dandanes je veliko oseb, ki so istospolno usmerjene. Vedno več se o tem tudi govori (tako v vsakdanjem življenju, kot tudi v medijih), tako da sedaj to ni več tak tabu, kot je bil to včasih in se lahko o teh stvareh lažje pogovarjamo. Verjamem, da imaš sedaj veliko misli in vprašanj, kaj se bo zgodilo, ko se glede teh stvari odpreš, a samo vedi, da nisi sam v tem.
Poglej, ljudje smo si različni…enim so všeč dekleta, drugim fantje, spet tretjim oboje – gre za nekaj povsem normalnega, četudi morda družba oz. bolje rečeno nekateri posamezniki na to gledajo drugače. Čas mladostništva je torej namenjen ravno temu, da se posameznik išče, ugotavlja, kaj mu je všeč in kaj ne…precej vprašanj se nanaša tudi na spolno usmerjenost. Veliko oseb se ob misli, da so jim všeč osebe istega spola sramujejo, saj jih je strah, kako bo okolica na to odreagirala. Veliko oseb/mladostnikov si zato niti ne želi priznati tega, zato menim, da si kljub temu da še nisi javno spregovoril o tem, lahko ponosen nase, da si to pri sebi prepoznal. Gre za tvoje občutke in se jih ne smeš sramovati.
Verjamem, da je »skrivanje« težko, biti pred drugimi nekaj, kar nisi oz. delovati tako, kot to narekuje družba. Kljub strahu pred tem, kako bi okolica odreagirala bi vseeno morda bilo zate lažje, če bi o tem spregovoril oz. se vsaj nekomu odprl, kaj meniš? Si morda o tem že s kom govoril? Lahko bi povedal svojim najbližjim prijateljem, staršem, svetovalni/strokovni delavki/psihologinji…torej osebam, ki jim zaupaš. Če želiš, mi lahko napišeš, katere osebe bi to bile in potem skupaj najdeva način, kako jim povedati. Lahko mi tudi sporočiš informacijo o tvoji starosti, saj bom tako lažje bolj usmerjeno odgovorila. Prav tako bi mi koristila informacija o tvojem odnosu s starši in prijatelji. S temi dodatnimi informacijami, bova lahko našla ustrezen način, kako zadevo skomunicirati. V pomoč, kako se tega lotiti, ti je lahko članek na tejle povezavi:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Predvsem je torej pomembno, da to poveš na umirjen način, v živo in ne vsem naenkrat…gre za proces, ki tako kot vse ostale stvari v življenju potrebujejo svoj čas in tempo. Da bo tebi to obdobje bolj prijetno najprej izberi osebe, za katere predvidevaš, da bodo sprejemajoče. Ponavadi se je dosti lažje odpreti prijateljem, kot staršem…če meniš, da bi ti bilo v živo pretežko, lahko staršema napišeš pismo. Tudi pri tem ti lahko pomagam. Kot pa sem že omenila, gre za proces in se lahko najprej razkriješ samo enemu od staršev.
Gre za to, da je v večini primerov tako, da kljub morebitnem »šoku«/začudenju na drugi strani, za osebo, ki se razkrije, postane lažje. Svet se na drugačen način odpre. Je tudi tako, da moraš vedeti, da ne bodo vsi tega odobravali…žal je naša družba taka, a vseeno živimo v svetu, ki podpira in sprejema drugačnost.
Zavedati se moraš tudi, da je to tvoja zgodba in da jo lahko deliš z drugimi takrat, ko boš sam pripravljen. Prav tako moraš sprejeti sam sebe v celoti, si takšen kot si, edinstven in greš svojo pot. Sprejemanje sebe in tudi razkrivanje je pomemben del razvoja tvoje identitete in samozavesti, tako da le pogumno naprej!:)
V pomoč sta ti lahko tudi naslednji strani:
https://svetovalnicakameleon.si/category/lgbtqia/
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)