Ojla,
Skratka stara sem 20 let. Delam v trgovini. Zdej sm ze en mesec na bolovanju ker sem izgorela, cez en teden grem delat. Zakaj tocno sem sla na bolovanje je zato ker se mi je na delu zacelo vrteti ob stresnih situacijah, kot je recimo dolga vrsta na blagajni/delikatesi. V tem mesecu poskusam it v trgovino, med ljudi, ampak vedno ko sem sama se mi zavrti, vidim vse megleno, kot da nism v realnosti in moti me svetla svetloba....to sem jaz povedala in zdravnici in psihologinji in nikoli nism dobila nekega pravega odgovora, preiskave so bile tudi okej....
zanima me ce veste kaj bi mogoce to bilo in kako si pomagati..
lep dan se naprej
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Ne morem z zagotovostjo trditi, ampak kar opisuješ je ponavadi odraz izrazite tesnobe/anskioznosti, ki v ekstremnih primerih vodi do paničnih napadov. Močno je vse skupaj povezano tudi z izgorelostjo. V telesu se nakopiči preveč nepredelanih čustev in to začne vplivati na naše vsakodnevno funkcioniranje tudi v smislu telesnih odzivov, ki so nam do takrat nepoznani, tuji.
Če gre pri tebi za vse to, potem te naj pomirim, da ta stanja niso nevarna, nič hudega se ti ne bo zgodilo. Sploh sem pomislila na tesnobo, če so bile telesne preiskave ok. Se mi pa zdi vseeno dobro, da si za to povedala osebni zdravnici, da se najprej izključi karkoli telesnega. Tudi bolniški stalež je dobra rešitev za obdobje ko smo telesno in psihično preveč izčrpani, da bi lahko kvalitetno opravljali svojo službo. Glede na to, da delaš v trgovini, si predstavljam, da so lahko kakšni dnevi zelo stresni in naporni. Zaradi kakšnih stisk/težav pa obiskuješ psihologinjo?
Naj pohvalim tvoje poskuse v smislu odhajanja med ljudi, saj je to najboljša strategija za premagovanje anksioznosti. Bolj kot se izogibamo situacijam, ki so nam neprijetne, bolj krepimo nefunkcionalne odzive oziroma vedenja. V tistem momentu, poskusi z globokim dihanjem. Da se telo umiri in na ta način boš tudi lažje razmišljala kako postopati dalje v situaciji. Prilagam linke za tehnike, ki nam pomagajo znižati tesnobo:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-trebusno-dihanje/
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/panicni-napad/
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Poskusi kakšno od njih, mogoče ti bo katera odgovarjala.
Prilagam še uporaben priročnik, kjer boš tudi našla aktualne vsebine zate: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije