Živijo. Sem stara 14 in trenutno obiskujem 9 razred. Kmalu moram sprejeti odločitev za vpis v srednjo, ki jo že imam v mislih( BIC Ljubljana, Vet. smer ), vendar se bojim da me ne bodo sprejeli. Mama mi trdi, da bom sprejeta, ampak nekatere psihologinje mi govorijo, da je v Ljubljani velika konkurenca (s čimer se popolnoma strinjam ) in da zato mogoče nebom sprejeta. Čeprav sem v 8 razredu bila odlična s povprečjem približno 4,5, sem v 7 razredu imela malo bolj kritične ocene in uspeh. V 7 razredu sem imela useph prav dober se mi zdi oz. povprečje je bilo 3,5. V 9 razredu pa sem prepričana, da bom uspeh imela odličen kot v 8 razredu. Na to srednjo si želim iti že skoraj 1 leto in zato sem dobila tudi motivacijo, da 8 razred zaključim kot sem ga. Malo me zbadajo misli, da kljub odličnemu uspehu 8. in 9. razreda nebom imela možnosti, da pridem na to srednjo zarad 7. razreda. Skupaj sem preštela točke in v 7 jih imam 39 ( vem zelo slabo ) in potem jih mam v 8 pa 60. V 9 razredu nameravam imeti približno enako ali več kot v 8 razredu. Želela sem omeniti tudi to, da ne stanujem v Ljubljani in tudi okolici Ljubljane, kar mojo možnost za vpis zmanjša. Mene najbolj skrbi to, da zaradi slabega 7 razreda nebom dobila mesta v tej zaželjeni srednji šoli. Ali imaste mogoče Vi kakšno informacijo zame oz. kakšen realističen pogled na mojo situacijo in mnenje. Ali me bodo sprejeli, če bom imela dovolj točk in dobro opravljene NPZ-je, neglede na to koliko vpisov bo in omejitev ?
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle,
vidim, da te resnično skrbi, če boš sprejeta na želeno smer. Mrzlično preračunavaš točke in se sprašuješ, če bo dovolj. Na ocene v preteklosti tako ali tako več ne moreš vplivati, a ne? Lahko pa vplivaš na trenutne ocene. Napisala si, da veš, da boš tudi letos odlična. Iz napisanega lahko razberem tvojo zatrdno odločitev, da bo temu res tako. Predlagam ti ravno to, da svoje moči usmeriš v tisto, na kar imaš vpliv. Torej, na trenutno situacijo. Imaš vpliv na to, da korak za korakom, predmet za predmetom, snov za snovjo, sproti in redno opravljaš šolsko delo. Lahko razberem, da je tvoja trenutna motivacija za učenje na resnično visokem nivoju. In poskušaj se čim manj obremenjevati s točkami. Če bi želela pridobiti o šoli, kamor se vpisuješ, čim več informacij, imaš možnost, da z mami pokličeta svetovalno delavko in se z njo dogovorite za morebitni sestanek, kjer boš imela možnost postaviti čim več vprašanj in si tako ustvariti celostno sliko. Predlagam ti torej, da svoje moči usmeriš v učenje, torej v tisto, na kar imaš vpliv. Če pa te še vedno zelo bremeni igra točk, pa kar pogumno pokličita z mami svetovalno delavko in se dogovorita za srečanje z njo. Želim ti, da bi ti uspelo. Če pa bi ti slučajno spodletelo, pa so lahko poti do želene smeri, še vedno možne, morda le malce bolj ovinkaste.
Srečno.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja