Živjo!
Zaradi šole sem pod velikom stresom v sebi čutim stisko. Nikomur tega nočem povedat saj mi noben nebi verjel. Razmišljam o samomoru. Sem na gimnaziji zame je to hudo preveč in v to vlagam ves svoj trud napredka pa ni. Nevem kaj storiti. Vem da se bom prepisala ampak nevem če bom še preostanek šolskega leta lahko zdržala na tej šoli.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Pri sebi prepoznavaš, da je gimnazijski program zate prezahteven, kar se posameznikom pogosto zgodi ob prehodu iz osnovne šole v srednjo šolo. Glede na opisano, se mi zdi zelo smiselno, da se dogovoriš za termin pogovora v šolski svetovalni službi, ki je namenjena tudi podpori pri tovrstnih izzivih. Skupaj s svetovalnim delavcem/svetovalno delavko bosta naredila načrt kako naprej in morda poiskala alternativni program. Katero področje te sicer veseli? Kakšen poklic želiš opravljati?
Omenjaš razmišljanje o samomoru, kar je zelo resno in zaskrbljujoče. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni – poleg izbire šole? Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)?
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim trenutno priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobila odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutila. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani - tukaj.
Si edinstvena in neponovljiva! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij