Jaz nocem vec zivet. To je grozno, sovrazim se in tak fejst boli. Vsak dan se dobesedno zbudim v bolecini in grem spst z njo. Dobesedno jo cutim in prevec boli. Zakaj ne obstaja neka tableta za to kot za kako drugo bolezen. Nic ne pomaga. Nocem hodit v solo ker me vsi sovrazijo in noben se noce druzit z mano nonstop sem sama. Dvakrat se mi je zdaj zgodlo da sem mela panicni napad v soli in to je blo tak sramotno vsi so me vidli in gledali, htela sem se v zemljo pogreznit. In zdaj se med sabo menijo da se delam ker hocem pozornost, da se bodo oni tudi zaceli napravlat ko bodo hteli kaj dosect. Zdi se mi kot da me vsi gledajo hkrati pa kot da me noben ne vidi. Res hocem umret to je neznosno nonstop samo zivim v svoji glavi in samo razmisljam in razmisljam o tem kak se sovrazim, kaj je z mano narobe itd moja glava ne vtihne. Tako napetost cutim od vsega da bo me razneslo. In tak fejst boli res bom umrla od te bolecine
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sprejemam te. Čeprav te ne poznam in o tebi vem le toliko kolikor si razkrila v svojem zapisu, ti želim sporočiti, da smo ti želimo na forumu svetovalnice To sem jaz pomagati in te podpreti. Tvoje življenje je dragoceno in potrebno ga je obvarovati, četudi boš morda o ob tem zamahnila z roko, se nasmehnila in si rekla, ah to napišejo kar tako.
Predstavljam si, da mora biti zelo težko vsak dan vstati, se obleči in odditi v šolo. Slediti pouku, biti s sošolci, pokazati znanje. Ob tem pa bolečina, ko je glava polna misli in ko telo ne zmore in odreagira s paničnim napadom, bolečino, ki je realna in prisotna. Ni izmišljena, četudi to slišiš od sošolcev in sošolcev. Poskusiva pogledati v drobovje bolečine, kje so njeni vzroki, kaj tako zelo boli. Zakaj takšno nesprejemanje sebe (uporabiš besedo sovražim se), morda svojega telesa, zunanje podobe, svojih lastnosti ob pričakovanjih do sebe, za katere meniš, da jih ne moreš uresničevati. Potem pa so tu še odnosi z vrstniki -  se ukvarjaš s tem kakšna bi morala biti in kakšno te želijo videti drugi; ob tem, da imaš občutek, da te vsi vidijo, ko se ti zgodi panični napad in pa nihče zares, da bi se ustavil pri tebi in bi ga iskreno zanimalo kaj se s tabo dogaja, da bi bili s tabo, ker si to ti takšna kot si - to drži?; pa učenje in uspehi povezani z njimi - kako ti gre tu. Poleg šole pa še družina, kako se razumete, kakšni so vaši odnosi, te razumejo, vedo za tvojo stisko.
Napetost, razneslo me bo, zapišeš. In ob tem res hočem umreti. Razmišljaš o samomoru? Se v tvoji glavi pojavljajo samomorilne misli, razmišljaš o načrtu, izvedbi, času, kdaj bi to storila. Kako pogosto se to dogaja v tvoji glavi? Razmišljaš tudi o samopoškodovanju? Si morda ta način sproščanja napetosti že uporabila?
Za začetek bova razmislili kako lahko sprostiš tvojo napetost. Predlagam ti, da poskusiš s tehnikami sproščanja. Na To sem jaz jih je predstavljeno kar nekaj, celo v zvočni in video obliki. Najbolj preproste so dihalne tehnike, ki jih lahko izvajaš kjerkoli in so učinkovit način sprostitve, usmerjanja na dihanje in odmik od skrbi, ki obremenjujejo tvojo glavo.  Povezava do ene izmed vaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/zvocni-posnetek-usmerjanje-pozornosti-na-dihanje/. Takrat ko potrebujem, uporabim, kjerkoli sem. Panični napad je zate naporen, ni pa življenjsko ogrožujoč. Ko se zgodi, se osredotoči nase. Kakšen od vrstnikov bo seveda pogledal, a bo hitro šel naprej svojo pot. Kako se soočati s paničnim napadom, prepoznati znake, si pomagati, da mine, si lahko prebereš na povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/panicni-napad/
Te ob bolečini preplavljajo občutja jeze, žalosti, sramu? Vsa ta čustva so smiselna in pomembna. Kako pogosto imaš občutek, da te preplavi žalost, da se težko vstaneš iz postelje, da se oblečeš, da si skozi dan tudi razdražljiva, da se odklopiš od pouka, da ti gre pogosto na jok. Spet ti tu pride prav dihalna tehnika ob njej pa za začetek dnevnik hvaležnosti kamor boš zapisala dejstva in pohvalo samemu sebi. Hvaležna sem za .....
Pri vsem teh oblikam samopomoči pa te usmerjam tudi v pomoč v živo, k tvojemu razredniku ali svetovalni delavki. Morda si v to obliko pomoči že vključena. Sprejmi to obliko pomoči, če je še nimaš, pojdi k svetovalni delavki vendarel s katero od sošolk. Verjamem, da ti bo zelo prisluhnila in bosta iskali ustrezne rešitve. Ko ti bo zelo težko, je tu TOM telefon, Klic v duševni stiski itd. Prilagam link: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/. Razmisli kako s starši, so podporni, kako so morda odreagirali na to, da si jim povedala kaj se dogaja. Sprašujem, ker sicer ne poznam tvoje starosti, a zanima me kakšen odnos imate in kako podporni uspejo biti.
Svetujem ti tudi obisk pri svoji zdravnici, kjer te vabim da spregovoriš o svoji stiski. Verjamem, da ti bodo pomagali.
V torek, 17.3.2026 te vabim v chat svetovalnico, kjer bo takrat svetovala zelo prijazna psihologinja Sara Holjević.
Zaključiva s tem zapisom z razmislekom o tvojih hobijih, kaj rada počneš, kaj te veseli, kaj ceniš v odnosih.
Bom vesela tvojega odziva. Želim ti vse dobro, pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja