Pozdravljeni.
Ugotavljam, da me zanima učiteljski poklic in imam nekaj vprašanj.
Od majhnega si predstavljam, da bi imela poklic nekako sestavljen (recimo da bi imela neko "bazično" službo in bi se zraven vključevala še v kakšno projektno delo)... nekako se v takem načinu življenja najbolj vidim.
Zanima me ali obstajajo takšne možnosti pri učiteljskem poklicu? Je možno imeti predavanja le nekajkrat na teden? Če je, od česa je to odvisno?
Lep pozdrav
Ani :)
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Ani, pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na naš forum. Veseli me, da že razmišljaš o tem kaj te zanima ter kako uskladiti želje glede poklicnih preferenc z željami glede lastnega življenjskega stila.
Možnosti in kombinacij je ogromno. Pri zaposlitvah se, v takih željah kot jih ti omenjaš, to ponavadi rešuje na podlagi določanja deleža zaposlitve – oseba je lahko zaposlena npr. za polovični ali polni delovni čas ali pa za določen delež za katerega se dogovori. Polni delovni čas pomeni 40 ur na teden (8 ur na dan). V šolstvu je nekoliko drugače saj učitelj ni v razredu 8 ur na dan (to bi bilo izjemno naporno), ampak ima v ta polni delovni čas vštet čas za pripravo svojih ur. To pomeni, da je npr. 20 ur na teden v razredu, 20 ur pa se pripravlja za ure in rešuje še ostale obveznosti (če govoriva o polnem delovnem času). Seveda pa so variacije teh ur pri zaposlenih različne, nekateri poučujejo več ur na teden in imajo tudi povečan obseg dela, za katerega so tudi plačani.
Kombinacij je ogromno, pomembno pa je, da se vodstvo ustanove, v kateri oseba dela, strinja s temi kombinacijami zaposlenega. Precej odvisno je tudi, ali se gre za poučevanje v osnovni ali srednji šoli, ter za poučevanje katerega predmeta se gre. Ali si že sama razmišljala na kateri ravni bi si želela poučevati? Če govorimo o pedagoškem delu na univerzitetni ali višješolski ravni pa ima potem tudi tisto svoje posebnosti.
Možnosti za takšno usklajevanje verjamem, da so. Vseeno bi pa izpostavila, da je za takšno usklajevanje in ugotavljanje kaj nam resnično odgovarja ter kako naše ideje izgledajo v praksi, potreben čas in nekaj izkušenj. Je pa še v ozadju kup informacij, ki jih boš sproti lahko raziskala in s katerimi te bodo tudi delodajalci enkrat seznanili, saj so to dolžni.
Če se ti je pojavilo kakšno novo vprašanje ali pa če karkoli nisem jasno odgovorila, kar ponovno vprašaj oz. nam piši. Morda še lahko kak uporaben odgovor najdeš na naslednji povezavi
Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije
• an
ani
Hvala vam.
Glede ravni poučevanja sem sicer premišljevala, a nimam še odgovora... nekako se mi zdi da bom čez čas ugotovila (na kakšnem nivoju bi se najbolje počutila in do kam segajo moje sposobnosti - da bi lahko svoje delo kvalitetno opravljala).
Za zdaj raziskujem možnosti in poskušam izvedeti čim več (da se lahko prav usmerim za maturo, študij itd.). Za zdaj vem to, da me zanima filozofija (nevem pa še ali bi potem učila npr. etiko, filozofijo...).
Zanima me, kakšne so posebnosti pri univerzitetni/višješolski ravni?
Lep pozdrav
Ani
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
sicer ne vem, kaj si razmišljala pri vprašanju glede posebnosti na univerzitetni ravni, zato upam, da ti pravilno odgovorim. V nasprotnem primeru pa bi te prosila, da zastaviš vprašanje nekoliko natančneje.
Omenila si, da te zanima študij Filozofije. Ta študijski program se izvaja na Filozofski fakulteti (Maribor ali Ljubljana) in traja pet let. Prva stopnja študija je za vse enaka, na drugi stopnji pa se lahko odločiš, ali se boš usmerila v pedagoško oziroma nepedagoško smer. Pedagoška smer ti omogoča poučevanje v šolah.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• an
ani
Najlepša hvala za odgovor.