Velikokrat se mi dogaja, da se zaljubim v učiteljico ali profesorico. Zakaj je tako, ne razumem kako so mi lahko všeč 10-20 let starejše ženske. Ali je to podobno kot pri privlačnosti klienta do psihologa?
• v
v bistvu logično
Domnevam, da te razganjajo mlajše in še bolj sveže učiteljice, torej stare tam ok. 25 let, ko se praviloma konča fax. Za razliko od sošolk je takšna že dozorela, nima (več) zobnega aparata, las si ne barva v vijolično, se ne oblači v najbolj nemogoče cape, si ne prebada kože in mala po njej, pred 10-15 leti dekleta še niso toliko žrla nezdrave hrane, da bi bile skoraj vse zašunkane kot živina tik pred zakolom.... Namesto vsega tega se mlada odrasla ženska že zna zrihtati, "atributi" so ji že zrasli, kolikor so imeli namen zrasti, s hormoni nehote sporoča okolici, da je ravno v najboljših letih za "tiste stvari" in reprodukcijo, do prvega poroda oz. tam nekje do 40. leta se praviloma še ne začne "starostno" rediti....
Skratka, če takšno žensko gledaš pred tablo n*45 minut na teden in je povrhu vsega še karakterno OK (torej ni zatežena in ne sir-je s kakšnimi woke sr.nji), potem bi bilo naravnost čudno, če te ne bi nikoli vzburilo, oz. bi se moral že resno vprašati, če nisi morda gej.
• Ni
Nisi edini
Aktualni francoski prezident je celo srečno poročen s svojo nekdanjo srednješolsko prfoxo.
• Bo
Boy
Hvala za odgovora. Prvi se mi zdi izrazito nespoštljiv do žensk. Ne prenašam izjav, da so ženske videne kot spolni objekti in so lepe samo tiste, ki so postavne in imajo veliko oprsje. Tako, da se zelo motiš o tvoji domnevi, da so mi všeč samo take učiteljice.
Privlačile so me zelo različne, ja ene so bile zelo privlačne in mlade. Ene pa to bile tudi stare okoli 40 let, nekatere izmed njih pa tudi zelo obilne. Niso me samo npr seksualno privlačile, vendar tako čustveno. Rad sem bil v bližini njih, dale so mi občutek vrednosti, hkrati pa so mi tudi vlivale samozavest. Nevem zakaj se tako počutim, ali jih hkrati vidim tudi v neki materinski vlogi?
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Boy, pozdravljen,
Naj se ti prvo iskreno opravičim za tako pozen odgovor – tvoje sporočilo se mi je nekje v mojem nabiralniku izgubilo in ti tako šele zdaj odgovarjam. Svoj odgovor bom začela morda nekoliko netipično – z vprašanjem: kako pa ta zaljubljenost pri tebi izgleda? Ali je to bolj na nivoju všečnosti, naklonjenosti ali je zaljubljenost? Vse to so namreč zadeve, ki se med seboj nekoliko razlikujejo. Včasih nam je res morda nekdo všeč, se nam zdi simpatičen, nas pritegne in zanima. Do nekoga, ki ga ne poznamo dobro, lahko tudi čutimo globoko naklonjenost. Medtem ko zaljubljenost pomeni, da neko osebo idealiziramo in se bolj kot kaj druga, zaljubimo v svojo predstavo o tej osebi, ki pa je velikokrat precej nerealna. Morda se nekaj podobnega dogaja tudi tebi; ker te oseba na drugi strani, ki je v nadrejeni vlogi, navduši, se ti zdi morda pametna, privlačna, zanimiva in te zanima. Kaj meniš?
Vsekakor se je potrebno zavedati, da je  v odnosu učitelj-učenec močno prisotno neravnovesje moči, saj je učitelj tisti, ki učenca ocenjuje, mu pomaga, če ima težave in tako ima posledično pomembno vlogo pri določanju učenčevega uspeha in njegove nadaljnje poti.
Ravno učitelji, profesorji so lahko velikokrat tisti, ki zraven posredovanja znanja učenca vzpodbujajo, prepoznajo njegove potenciale ter so topli v odnosu, kar zagotovo doprinese k temu, da nam je nekdo lahko všeč kot oseba in_ali strokovnjak. V tvojem odzivu na odgovora sovrstnikov praviš, da te omenjene učiteljice niso samo spolno privlačile, vendar tudi čustveno. Morda so ti naklonile kakšno vzpodbudno besedo, pohvalo ali pogled? Vse to zagotovo v nas sproži ugodne občutke; ali je možno, da bi te prijetne občutke prepoznal kot zaljubljenost pa se pravzaprav gre morda za kak drug prijeten občutek?
Pišeš tudi o odnosih med klienti in psihologi; kljub nekaterim vzporednicam, ki bi jih lahko potegnili med primeroma, nisem prepričana, da zares gre za iste zadeve. Naj še morda omenim, da v obeh odnosih izhodišča niso zares enakovredna in tega se je dobro zavedati.
Ljubiti in biti ljubljen je ena izmed temeljnih človekovih potreb, kar pomeni, da o ljubezni veliko sanjarimo in v svoji domišljiji velikokrat odtavamo, še posebno v obdobju odraščanja. Zdi se mi dobro, da si sam pri sebi prepoznal nek vzorec čustvovanja, ker ga lahko sedaj raziskuješ in posledično bolje razumeš. In tako ga boš tudi lahko uspešno prešel.
Vesela bom, če se boš še javil s svojimi razmisleki, da vidim, če sem pravilno razumela tvoje sporočilo.
Lepo te pozdravljam!
Anja Mikl, mag. psihologije
• Bo
Boy
Všeč so mi na način da čutim metulcke v trebuhu, da mi ratajo zelo zanimive, da hocem cim vec izvedeti o njih, da jim hocem biti tudi jaz vsecen, zelim biti cim vec casa ob njih... pac nekako enako kot pri ostalih puncah. Nevem ce gre za kaksne druge obcutke, kakor zaljubljenost
• Uredništvo
Anja Mikl
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljen,
hvala, da si se nam ponovno javil.
Ja, občutki, ki jih opisuješ so res podobni kakor takrat, ko smo zaljubljeni. Vendar, ker gre za močno neravnovesje vlog med učiteljem in učencem je zadeva malce bolj kompleksna predvsem pa enostranska, kakor sem že omenila v prejšnjem odgovoru.
Morda pa lahko še sam nekoliko raziščeš kaj točno te tako pritegne, kaj ti je všeč pri puncah in tako boljše spoznaš lastne preference, ki jih lahko potem poiščeš pri svojih sovrstnicah.
Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije