Hojla!
Imam eno težavico in nekaj vprašanj
Letos sem 6.razred in je snovi že kar veliko za učit. Včasih sem se lahko učila, a zdaj se težje in nevem več kako. Vedno ko se spravim za mizo se skoraj nič ne naučim ampak samo obračam liste zvezkov. IZGUBILA SEM VSO MOTIVACIJOOO! :(
Kako motivacijo dobiš nazaj?
Kako se naj učim ( tehnike učenja)???
Kdaj se učiti?
Imam pa še eno stvar. NEVEM KAJ NAJ BOM PO POKLICU!!! Res je, da sem še samo 6.razred a mene zelo skrbi kaj bom. Rada bi bila nekaj povezano z živalmi, saj jih obožujem. Razmišljala sem da bi bila veterinarka. Ampak ali bom dovolj dobra v šoli???
Ali lahko postanem veterinarka?
Kakšne ocene moram dobivati da postanem veterinarka?
Koliko let šolanje je?
Hvala za vnaprej!!! :)
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se obrnila na nas s svojim vprašanjem. Povedala si, da si v zadnjem času izgubila motivacijo in se precej težko učiš. Zanima te, kako se lotiti učenja, kdaj se učiti in kako dobiti nazaj motivacijo. Obenem si izpostavila, da te skrbi, saj ne veš, kaj boš po poklicu. Želela bi si biti veterinarka, ampak te zanima, ali to lahko postaneš in koliko let traja šolanje.
Glede na to, da si 6. razred, je dejstvo, da se vam je precej povečal obseg snovi in se moraš verjetno učiti mnogo več, kot si se prej morala. To je lahko zelo naporno prehodno obdobje, saj se v zadnjih nekaj letih osnovne šole količina potrebnega truda zelo poveča. Naj te torej ne skrbi, tako se počuti velika večina tvojih vrstnikov. Verjetno potrebuješ zgolj nekaj časa, da se navadiš na nov ritem dela za šolo. Obenem boš pa tudi videla, kako ti bo šlo učenje. To je tudi čas, ko ugotovimo, ali imamo kakšne težave s koncentracijo, motivacijo ali čim drugim in se naučimo, kako na tem delati.
Praviš, da si izgubila motivacijo. Zanima me, ali si se včasih rada učila? Kot sem prej izpostavila, je možno, da opažaš pomanjkanje motivacije predvsem zaradi tega, ker nisi navajena, da bi se morala toliko učiti in ti je zato toliko težje. Če se ti zdi, da si tudi prej nekaj časa preživela ob delu za šolo in ti je to bilo v veselje, premisli, ali se je kaj spremenilo? Ali imate veliko novih učiteljev? Ti morda ni všeč nova snov, ki jo obravnavate? Veliko je dejavnikov, ki vplivajo na to, kakšna je naša motivacija za učenje. To, kar si ti opisala, lahko razložimo s pojmom notranja motivacija. Ta je odvisna od naše iskrene želje po učenju in znanju. Obstaja pa tudi druga vrsta motivacije – zunanja motivacija. Ta je pogojena z drugimi dejavniki. Spodbuditi lahko poskusiš obe vrsti motivacije. Notranjo lahko spodbudiš tako, da se sprašuješ o tem, zakaj je snov, ki se jo učiš pomembna ali pa kdaj jo boš uporabila kasneje v življenju. Prav tako si lahko sama poiščeš kak zanimiv video posnetek o obravnavani temi, tako da dodatno popestriš učenje. Za spodbujanje zunanje motivacije pa se lahko prepričaš, da ti bo učenje pomagalo dobiti dobro oceno ali pa boš zato sprejeta na srednjo šolo in fakulteto, ki si jo želiš. Več o motivaciji si lahko prebereš tukaj
Praviš, da bi te zanimali tudi drugi nasveti, kako se učiti. Nasvetov za boljše učenje je zelo veliko. Najdeš jih tukaj. Težko ti priporočam, kaj bi bilo zate najbolj pomembno in najbolj ustrezno, saj iz tvojega vprašanja ne morem razbrati, na čem bi najbolj morala delati. Prav tako pa se mi zdi pomembno, da sama preizkusiš čim več različnih tehnik in ugotoviš, kak slog učenja ti najbolj ustreza. Velikokrat na primer slišimo, kako uporabni so miselni vzorci. To tudi drži, vendar marsikomu ne ustrezajo in so poiskali druge tehnike, ki so njim najboljše delovale. Zato pri učenju ni univerzalnega recepta, vendar je treba ugotoviti, kaj tebi najbolj ustreza. Sedaj je tudi pravi čas za to, saj imaš potrebo po vedno več učenja, hkrati pa si se tega odkrivanja lotila dovolj hitro in boš pred začetkom srednje šole, ko bo snovi še več, že vedela, kakšen način učenja tebi najboljše ustreza.
Na koncu si izpostavila, da te skrbi, da ne veš, kaj bi rada bila po poklicu. Tudi sama si rekla, da si 6. razred, in to je zares hitro, da bi že vedela, kaj bi rada bila, ko odrasteš. Kako je s tvojimi prijatelji in drugimi vrstniki, so se že odločili, kaj bi bili po poklicu? Pogosto čutimo pritisk s strani naših vrstnikov in nas skrbi, da so pred nami. Zato je popolnoma razumljivo, da te skrbi, ampak moraš vedeti, da večina tvojih vrstnikov še nima izbranega poklica. Veliko ljudi se o takšnih stvareh odloča šele kakšno leto pred koncem srednje šole, tako da imaš še res veliko časa. V kolikor te zanimajo živali, je lahko veterina dobra izbira. Predlagam ti, da sama poskusiš izvedeti čim več o poklicu in prebrskaš spletne strani fakultet. Študij veterine traja šest let, omejitve so razmeroma visoke, vendar to ne pomeni, da ti tega ne bi zmogla. Dobro bi bilo, da se s takšnimi vprašanji glede nadaljevanja šolanja oglasiš pri vaši svetovalni delavki, ki ima najbolj sveže podatke glede vpisov na srednje šole in fakultete. Prav tako lahko opravita tudi karierno svetovanje in se pogovorita o različnih možnih poteh šolanja. V kolikor se boš odločila, da bi šla na gimnazijo pa boš imela še dodatna štiri leta za premislek o tem, kaj bi rada bila po poklicu.
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na vprašanje, če pa te zanima še kaj, sem ti na voljo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)
• St
Star
Zdravo!
Vrjamem, da je včasih težko in ne veš kako se učit. Jaz sem se iskreno to naučila šele v SŠ.
Meni osebno pomaga to, da vem da je bolj kot morivacija pomambna disciplina in da se je kdaj potrebno prisilit. Zato pa mi je lažje, če se učim 30 in imam nato 5 min pavze. To ponovim 3× in potem imam daljšo pavzo (30 min / 1 h) in vmes počnem nekaj v čemer uživam (npr. poslušam glasbo, se pogovarjam, grem ven). Napišem si tudi predmete v zvezčič, da vidim kaj sem se učila in kaj sem se npr. nekaj časa "pozabila" učit oz. mi ni bilo toliko pomambno. Tudi ne napišem si točne količine snovi, saj se potem s tem preveč obremenjujem.
Glede poklica pa poglej kateri predmeti ti bolj ležijo, se jih lažje učiš. Če so to naravoslovni preglej naravoslovne fakse, če so to družboslovni, poglej družboslovne, če so jeziki pa langvistične. Tudi bodi pozorna na to, če rada delaš z ljudmi, v skupini ali bolj sama.
Če imaš težavo, pri točno specifičnem predmetu, let me know, ker imam za vsak predmet drugačen način. Ampak to pravilo 30/5 res deluje.
Če ti kakšen dan ne uspe, ne bit preveč jezna nase, saj ti bo potem težje znova zaštartat, ker boš imela v mislih, saj je brezveze, ni mi uspelo, nikoli mi ne bo ...
Jaz se sicer učim popoldne po šoli, saj pridem pozno domov. Naprej naredim D. N. (če jo imam), nato pa ostalo. Zvečer pa poskusim na hitro preleltiti vse predmete, ki sem jih imela tisti dan in nisem imela D. N. pri njih (tudi zgolj 5 min za en predmet). Sicer grem pred učenjem tudi na sprehod/tek. In vmes malo podelovadim. Pomaga mi tudi to, da ko nisem skoncentrirana naredim par sklec, da poženem kri in kisik po telesu, ki sta pomembna za koncentracijo.
Upam, da ti je to kaj pomagalo in veliko srče ti želim!
Star