Hejj
Imam vprasanje. Vedno se pred govornim nastopom in sprasevanjem zacnem tresti po celem telesu cesar se zelo sramujem. Parkrat so me sosolci in sosolke zafrkavali glede tega in tezko mi je ker vedno pred predstavitvijo ali sprasevanjem me zacne zebsti in se tudi zaradi tega tresem ko pa moram govoriti imam obcutek kot da bom padla v nezavest. Zelo mi gre na zivce saj se zaradi tega nemorem normalno obnasati in postanem vsa zmedena in besede se mi zatikajo.
Ima kdo kaksno idejo kako to popravit?
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Opisuješ svoje vedenje v stresnih situacijah, kakršne spraševanja vsekakor so. Z dijaki, ki se name obrnejo s tovrstnimi težavami, se pogovarjam o tem, česa jih je strah, ko imajo govorni nastop oz. spraševanje? Kaj je tisto najhujše, kar se po njihovem lahko zgodi? Jih je bolj strah slabe ocene ali posmeha sošolcev? Velikokrat se izkaže, da so bili ti dijaki že v osnovni šoli žrtve medvrstniškega nasilja, zasmehovanja, norčevanja. Za tem se pogosto skriva tudi želja po odličnih ocenah. Če premisliš, kaj je pri tebi tisto, česar te je najbolj strah? Kaj pričakuješ od sebe in kako sebe vidiš?
Imaš v svojem okolju koga, s komer se lahko pogovoriš o svojih težavah? Predlagala bi ti, da na šoli poiščeš svetovalnega delavca in mu/ji zaupaš, kaj se ti dogaja pred ocenjevanji. Že to, da boš svoje doživljanje delila, ti bo pomagalo; če bosta nato skupaj odkrila, od kod tvoj strah, pa ti bo to sploh koristilo. In ob tem lahko razmišljata, kaj vse lahko narediš, da boš bolj samozavestna.
Strategij, kako se pred spraševanjem osredotočiti in sprostiti, je ker precej, nekaj jih boš našla tudi na spletni strani To sem jaz. V branje bi ti priporočila majhno knjižico Le pogum!, avtorice Claudie Cross-Muller; v njej boš našla zelo konkretne ideje za obvladovanje svojih čustev s pomočjo telesnih vaj, ki jih lahko izvajaš vsepovsod. Nikar ne obupaj. Razmišljaj o svojih močnih plateh, išči ljudi v svoji okolici, ki ti lahko pomagajo in se ne izogibaj situacijam, ki se jih bojiš - če to počneš, je namreč naslednjič strah še večji.
Želim ti vse dobro,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja