Živijo!
Trenutno sem 3. letnik splošne gimnazije. Imam pa en problem in sicer ne bi rekla, da nimam motivacije, želim si namreč pridobiti Zoisovo štipendijo in iti študirati v tujino. Imam kar velike cilje in tu se najde težava. Imam motivacijo, vendar nimam volje do učenja. Vsako jutro si rečem, dobro danes po šoli se bom učila, naredim si plan in vse, vendar se ga potem ne držim in na koncu seveda obžalujem. V prejšnjih dveh letih sem imela prav dober uspeh, vendar me jezi, saj vem, da sem sposobna več, vendar se ne morem prisiliti k učenju...
V osnovni šoli sem bila odlična brez truda, sploh se nisem rabla velik učit, zdaj pa ne vem kako naj se.
Res ne vem kaj naj naredim, še posebej ko imamo zdaj toliko testov.. Vem tudi, da bi stvari morala delati sproti in ne zadnji trnutek, vendar na koncu naredim ravno obratno. Zavedam se problema, vendar ne vem kako ga naj rešim..
Py
Pylunaa
Imam iste težave hotim v 3letnik strokovne šole in ti takole priporočam glede mojih izkušen tudi jaz nimam motivacije toda ko pridem domov pogledam samo kaj sem delala v šoli ta dan zdej če mam pa test si pa takole naredim 30 minut se potrudim da si naredim izpiske snovi, kratke in jederane, nato vzamem telefon in si te zapiske preberem naglas na voice recorder in preden grem spat si predvajam enkrat ali dvakrat ta posnetek in če si že tako ali tako dobra v šoli in si hitro zapomniš stvari ti bo pomagalo jaz to delam zaradi zdravstvenih težav in sem prišla iz res pri vsakih predmetih iz 1 na 3,4 nimam neki velik ciljev da bi šla naprej nekam na faks zato je zame to super.
Res potrudi se usaj 30 minut za nujne in težje predmete naredi si izpizke in probaj se posneti in se poslušati malo je čudno slišati svoj glas ampak se navadiš. lahko tudi probaš si zapiske narediti na word in si jih prepošlješ na telefon in ko poslušas lahko tudi zraven bereš. Tudi en način učenja ki tudi meni pomaga ko imam čas je da si delam powerpointe iz ključnimi besedami in se predvarjam da razlagam nekomu snov ki se jo učim, berem in sama sebi razlagam naglas o snovi ko to delam.
probaj te metode če ti bodo kej pomagale drugače bom pa takole rekla probaj se potruditi za svoje želje odloži nepomembne stvari in se osredotoči na šolo če boš zdele naredila veliko boš imela potem več časa za hobie ali prijatelje ker se boš manj obremenjevala s šolo kakor pa če sedaj odnehaš boš imela več snovi, slabše ocene in bo nakoncu še težje, komaj november smo takoda potrudi se, da se ti cilji ne bodo podrli.
upam, da ti bo to kaj v pomoč
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti iskreno opravičujem, da si na odgovor čakala dlje časa.
Hja, postavila si zelo zanimivo vprašanje, ki vsekakor zahteva poglobljen odgovor. In ja, motivacija je zanimiva stvar. ???? In vedno se hoja tudi na najvišji vrh Evrope prične zgolj s prvim korakom. In naslednjim korakom. In naslednjim…
Ob tvojem - večkrat prebranem pisanju – sem najprej pomislila na »sabotažo«. Sabotažo same sebe. Motivacija je vsekakor sila, ki posameznika aktivira, da razreši neželeno situacijo (v tvojem primeru razumem kot željo po sprotnem delu, učenju). Seveda pa se ob razreševanju situacije lahko srečujemo z ambivalenco. Ambivalenco? To pomeni, da bi hkrati radi razrešili situacijo, a hkrati pa nas recimo odpori, omejujoča prepričanja, miselna izkrivljanja (?) zadržujejo, da bi razrešili neželeno stanje. In se sabotiramo. Spodbijamo. In to je nekaj povsem običajnega. Vsem ljudem lastnega. Ambivalentnost je torej glede sprememb nekaj povsem normalnega, čutijo jo tudi odrasli. Spremembe običajno ne potekajo nelinearno. Pripravljenost na spremembe ni nekaj statičnega (lahko ima različne oblike). Da ti bo lažje, da se boš manj obtoževala, ti želim na kratko predstaviti cikel sprememb:
1. stopnja »brez problema«: Osebe ne razmišljajo o spremembi svojega neučinkovitega vedenja, so opisani, da so v stanju brez nezavedanja problema.
2. stopnja »zavedanja problema« oseba začne razmišljati tako o obstoju problema, kot o možni izvedljivosti spremembe vedenja. Postopoma, s pridobivanjem vse večjega števila informacij, možnosti verjetja v izvedljivost spremembe, se premakne na naslednjo stopnjo.
3. stopnja »odločenosti«, kjer posameznik sklene odločitev, da bo udejanjil svoje načrte in se spremenil.
4. stopnja »aktivne spremembe« nastopi takrat, ko posameznik začne spreminjati problematično vedenje, ki se običajno nadaljuje 3-6 mesecev. 5. stopnja »vzdrževanja odločitve« se prične, ko posameznik uspešno konča stopnjo akcije in vzdržuje spremembo.
6. stopnja »zdrsa«: Če napori po vzdrževanju spremembe niso uspešni, posameznik začne z novim krogom.
Vem, da je veliko napisanega, a razmisli, v katero stopnjo bi se trenutno sama uvrstila. Predvsem te želim tudi opogumiti, da vztrajaš in se zavedaš, da ti bo včasih zdrsnilo, a pomembno je, da vstaneš in ponovno začneš. Pomembo je, da se zavedaš, da te bo cikel sprememb, vedno spremljal skozi življenje. Tudi ko boš od-rasla, se boš soočala z njim ????. Pomembno je, da se ne sodiš prestrogo, temveč se vzpodbujaš, navijaš zase, iščeš dodatne informacije, vire pomoči.
Seveda ti lahko ponujamo nasvete, a da bi ti »podkuriti pod nogami« resnično ne bi delovalo, a ne? Vsak mora razreševati lastno ambivalenco sam. Le-ti sama si namreč tista, ki poseduješ lastne vire moči za razreševanje nastale situacije. Da bom vzpodbudila tvoje vire moči, ti bom postavila nekaj vprašanj, odgovore nanje si prosim zapiši. In jih potem ponovno preberi in dopolni.
Kako bi rada, da bi bilo tvoje življenje videti čez eno leto? Kakšne težave ti povzroča trenutna situacija? Kaj je največji problem? Kaj te skrbi glede trenutne situacije? Katere so slabosti trenutne situacije? Katere so bile dobre plati sprememb, ki si jih že uspešno naredila? Kaj je tisto, kar si že izboljšala? Kaj so pozitivne plati sprememb? Katere svoje spretnosti/znanja/sposobnosti ti lahko pomagajo oz jih lahko uporabiš? Zaradi česa tvoja mama/prijateljica misli, da ti to zmoreš? Na lestvici od 0 do 10 označi, v kolikšni meri zaupaš v to, da lahko začneš drugače? Kaj te zadržuje, da stojiš na »tisti oceni, ki si so jo dala v zgornjem vprašanju«?
Postavila sem ti nekaj vprašanj, ki bodo od tebe vsekakor zahtevala aktivnost, samorefleksijo. Predlagam, da ob odgovarjanju ne hitiš, si vzameš čas za razmislek in zapis. Nato jih še dopolni v naslednjih dneh.
Naj te še tudi povabim, da na naši spletni strani raziščeš v zvezi z učenjem, usklajevanjem prostega časa in podobno (https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/?topic=7)
Drago dekle, želim ti veliko potrpežljivosti, vztrajnosti in ustvarjalnosti pri iskanju rešitev.
Vse dobro ti želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja