Pozdravljeni!
Pišem vam, ker imam zadnje čase velike težave s samopodobo. Mnogi mi pravijo, da sem preveč samokritična in da sem v redu, vendar preprosto ne morem tega sprejeti. Nisem zadovoljna s svojim izgledom, vendar se nočem popolnoma spremeniti. Rada bi nekaj naredila, vendar ne vem kaj. Problem je v tem, da zaradi tega počasi zgubljam prijatelje, kar ne želim. Prosim za nasvet kako se naj s tem soočim.
Lp
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da zadnje čase pri sebi opažaš težave s telesno samopodobo in to se negativno odraža tudi v tvojih socialnih odnosih. Ljudje okoli tebe ti sicer zagotavljajo, da izgledaš popolnoma v redu, vendar pa sama tega ne moreš sprejeti. Žal mi je, da se s temi občutki soočaš in veseli me, da imaš željo, da bi to spremenila.
Samopodoba je zelo enostavno povedano naša predstava o tem, kdo smo, kakšni smo in kaj počnemo. Samopodoba je torej vse tisto, kar si mislimo o svojih sposobnostih, lastnostih, o svojem telesu, naših zmožnostih v življenju, uspehih in neuspehih. Poznamo več vrst samopodobe: akademsko samopodobo, telesno samopodobo, socialno samopodobo... Čisto mogoče je, da ima posameznik na enem področju zelo dobro samopodobo, na drugem pa zelo slabo.
V tvojem primeru bi torej lahko govorili o slabi telesni samopodobi. Sama si omenila, da od drugih sicer velikokrat slišiš, da si preveč samokritična in da je tvoj izgled popolnima v redu, vendar pa sama tega ne moreš sprejeti. Največja »ovira« pri samopodobi je ravno to, da je popolnoma subjektivna in velikokrat tudi neskladna z našim dejanskim stanjem. Torej, ni pomembno koliko ljudi nas bo prepričevalo v to, da izgledamo popolnoma v redu, če sami v to ne verjamemo.
Pri izboljšanju telesne samopodobe ti je lahko v pomoč naslednjih nekaj strategij. Najprej bi te spodbudila, da svoje telo sprejmeš v celoti, kar verjamem, da je lahko na začetku zelo težko. Mogoče lahko začneš s tem, da najprej na svojem telesu najdeš nekaj, kar ti je všeč in se na to opomniš vsak dan. Nato pa počasi preidi tudi na predele, ki ti mogoče niso tako zelo všeč in jih sprejmi. Pomembno je, da se zavedaš, da nihče izmed nas ni popoln in da se vsak spopada z nečim, kar mu na njemu ni všeč. Pomisli na to, kaj ti tvoje telo vse omogoča: lahko hodiš, tečeš, misliš… Pomisli tudi na vse druge funkcije, ki jih telo opravlja, ki so nujne za življenje in se ne osredotočaj zgolj na zunanji videz. Nadalje, oblači se tako, da ti je udobno in da se dobro počutiš. Poskrbi tudi za zdrav življenjski slog. Poskušaj biti vsak dan aktivna; telesna aktivnost namreč krepi kosti in mišice, vzdržuje psihofizične in funkcionalne sposobnosti telesa, pripomore k zmanjšanju stresa in depresivnosti ter pomaga pri krepitvi samozavesti. Pomembno je, da izbereš tisto telesno dejavnost, ki ti prinaša veselje in jo tudi najlažje vključiš v svoje vsakdanje življenje. Morda lahko zraven povabiš tudi svoje prijatelje (npr. kolesarjenje, sprehod v naravi, druge športne igre) in bo tako sama telesna aktivnost še bolj zabavna. Poskrbi tudi za zdravo in uravnoteženo prehrano. Tu ti prilagam  nekatere smernice Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ki so ti lahko v pomoč (https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/12_korakov_plakat_0.pdf). In pa vsebine o prehrani na spletišču To sem jaz.
Pomembno je tudi, da se zavedaš, da si edinstvena in več kot samo odsev v ogledalu. Imaš torej mnogo veščin in pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš svetu in ljudem okoli sebe. Tudi na to se opomni vsak dan.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Lepo bodi.
Nika Koder, mag. psihologije
• ra
rabimpomoč1
Najlepša hvala za odgovor. Zelo ste mi pomagali.