Pozdravljeni,
že dlje časa imam težave sam s sabo, ki se jih nikakor ne morem znebiti. Poskušam početi stvari, ki me veselijo in ki jih rad počnem v prostem času (predvsem šport), ampak tudi te stvari niso vedno rešitev oz. poskrbijo le za kratkotrajno boljše počutje.
Gre pa se za naslednje stvari. Sam sem dokaj zadržana in tiha oseba, navezovanje novih stikov mi ne gre prav dobro, prijateljev/ic nimam prav na pretek, prav tako pa sem precej švoh tudi s puncami. Ko se nekako pri sebi uspem sestavit, v smislu, da odmislim svoje probleme in želim s katero kaj imeti, je vsega konec še pred nekim resnim začetkom. To pa še toliko bolj zamaje mojo samozavest, ki je skromna tudi zaradi ostalih stvari, ki sem jih že naštel malo bolj zgoraj, poleg tega pa se te težave začnejo prenašat tudi na druga področja, začnem si postavljat vprašanja o sebi, če sem na pravi poti, kaj bo če bo, kaj bo če ne bo. Vsaka, že najmanjša stvar, zame predstavlja neko skrb, počutim se šibko, ranljivo in nesposobno. Pri sebi ogromno premlevam vsako potezo na vseh področjih, ki jo potegnem, strah me je, da je bila napačna. Ponoči se pogosto prebujam, moja premlevanja se pogosto pojavljajo tudi v sanjah. Kot sem že uvodoma napisal, sem do sedaj te stvari poskušal reševati predvsem z nekimi športnimi aktivnostmi, druženjem s prijatelji in rečmi, ki so mi všeč. Ampak kljub temu me moje težave žrejo od znotraj in jih nikakor ne morem pozabit, le potlačim jih lahko, ampak se konstantno vračajo.
Zato sem se odločil, da se najprej obrnem na vas, tudi z vprašanjem, kako in kje, če je to v mojem primeru potrebno, poiskati dodatno pomoč (je to pri osebnem zdravniku?).
Hvala -
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Zahvaljujem se ti, da si se obrnil na našo svetovalnico in v prvi vrsti bi ti rada povedala, da je zelo pogumno, da si se odločil deliti svoje občutke in težave - to je že pomemben korak k napredku. Praviš, da zaradi pomanjkanja samozavesti in stalne tesnobnosti doživljaš hudo stisko. Težave, o katerih pišeš, so resne in zahtevajo pozornost, vendar je pomembno, da se zavedaš, da v tem nisi sam in da obstajajo rešitve in možnosti za pomoč.
Praviš, da si se s stisko skušal soočati predvsem s športnimi aktivnostmi ter druženji s prijatelji in na tej točki bi rada poudarila, da je povsem v redu, če te dejavnosti tvojih težav ne rešujejo dolgoročno. Čeprav so te aktivnosti koristne za naše duševno zdravje, je včasih za rešitev naših težav potrebno še kaj več. V prvi vrsti bi te vzpodbudila, da razmisliš, ali se lahko o svojih občutenjih in mislih pogovoriš s kom, ki mu zaupaš - morda kakšen sorodnik ali prijatelj_ica? Sicer pa bi se mi zdelo koristno tudi, da svoja občutenja in misli skušaš zapisati - dnevniški zapisi so lahko koristni pri boljšem vpogledu v lastna občutenja in doživljaja, poleg tega pa nam pomagajo pri tem, da nekatere situacije lažje osmislimo. Pri tem bi ti priporočala tudi, da preizkusiš tehniko analize misli in na tak način raziskuješ vzroke in posledice lastnih misli. Pri tem je pomembno, da najprej identificiraš misli, ki ti povzročajo strah in zaskrbljenost, pa naj bodo te misli realistične ali ne. V nadaljevanju išči dokaze za to misel. Pri tem ti lahko pomagajo vprašanja kot so: "Kaj se bo najverjetneje zgodilo?", "Kaj bi svetoval prijatelju, če bi tako razmišljal?", "Sem že kdaj bil v podobni situaciji? Kaj se je zgodilo takrat?" . Če s pomočjo dokazov ugotoviš, da misel ni realistična, lahko oblikuješ novo, bolj realistično misel. Več o tej tehniki si lahko prebereš TUKAJ.
Praviš tudi, da se soočaš s težavami s spanjem - da se ponoči pogosto zbujaš in a te negativne misli mučijo tudi ponoči, včasih celo v spanju. Predlagala bi ti, da kot soočanje z negativnimi mislimi preizkusiš tehnike sproščanja, saj te lahko pripomorejo k večji mirnosti, pa tudi k bolj kvalitetnemu spancu. Predlagala bi ti, da si tukaj prebeeš nekaj o različnih tehnikah sproščanja, jih nekaj preizkusiš in sam oceniš, katera je najprimernejša zate.
V vsakem primeru pa se mi zdi, da bi bil, kot si rekel tudi sam, dobro, da s poiščeš strokovno pomoč, saj ti bo tvoj psiholog uspel najbolj ustrezno svetovati in te voditi k napredku. Najbolje je, da se obrneš na osebnega zdravnika, ki ti bo izdal napotnico za psihologa.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)