Pozdravljeni,
obrnila sem se na vas, ker imam probleme. Zelo bi spoštovala če bi mi odgovorili.
Moja sestra je tako nadležna, sploh ne neha. Res je mam uno prek glave. Zaradi nje sem bla že večkrat kaznovana. brez telefona sem bla že večkrat zaradi nje!!!!!!!!!!! ne da nisem kriva, saj priznam jaz tudi sodelujem pri tem, ker je ful nadležna in me začne boksat pa fajtat se z mano. pa v šoli sma se enkrat skregale in mi je začela govorit bivša sesta. pač nevem všasik se mi zdi da je vsekana v glavo pa da je prizadeta. saj ko je treba stopima skupaj, ampak vseeno. starši pa pol mene okrivijo da sem vsega kriva samo jaz. jaz ne zdržim več. pa zajebavle me da sem v enega fanta. nebrem več. ko pa sma sami doma pa dela same bedarije.
imam pa še ljubezenski problem, no če sem iskrena mam več ljubezenskih problemov. Zaljubljena sem v enega fanta, dajmo mu rečt A. pač fulllllll je lepi mam njegovo telefosnko pa njegov snep pa na vibri ga mam vse mogoče (HAHAAHH) oba igrava klavir in naju to tudi združuje. moji in njegovi starši se zelo razumejo in so dobri prijatelji. A je od mene starejši eno leto. to niti ni bistvena razlika.
zanima me kako vem če je v mene ali kaže kakšn znakee????????????????? v šoli pri malci me uno celi cajt gleda. ko gre mimo naše mize se mi nasmeji me pozdravi. oba živima v enakem kraju, zato greva tudi včasih skup domov iz šole. povabu me je tudi v kino...... nisva par..nevem če je v mene?
no mam pa še problem in sicer. v mene je trenutno zaljubljenih 28 fantov. nene se hecam, pač če mi ne verjamete ok, samo to je res kar velika številka. ampak polovico teh fantov je ugly. te fante ostali celi cajt porivajo v mene. nevem pač uno neka nova finta. problem : MOJI DVE PRIAJTELJICI ENA JE MOJA SOŠOLKA DRUGA NJEGOVA (zdaj govorimo o enem drugem fantu) NO ONIDVE PA TUDI SAMA JAZ SEM SLIŠALA DA GOVORIJIO O MENI, NEKAJ SO SE POGOVARJALI DA MI MORE NEKAJ POVEDAT TOTI FANT PA PAČ NAJ MI POVE ČIMPREJ. IN KAJ ČE BO ME VPRAŠO ČE BI BLA NJEGOVA PUNCA??????????? PAČ JAZ RES NOČEM BIT LOMILKA SRC. nočem nobenga prizadet ampak jaz sem zaljubljena v A-ja. ok prosim en nasvet glede tega
no zaj pa še en problem glede sošolk. pač ena sošolka sedi z mano pri matemaiki in res nima pojma učitelca mi pravi naj ji pomagam pa vse. sem prijazna in pomagam ampak zaradi te sošolke nonstop ji morem pomagat, no zaradi nje zaostajam v učni snovi. nisem razumela dveh celih snovi. zdaj razumem na srečo. ampak ta ženska neve kolko je pravi kot., pač to še ve moj bratranec ki je prvi razred. pisali smo tudi test pri tja. in ona se je SPET RAZUMES SPET delala da je bolana. ona je to naredla že večkrat ( TA ŽENSKA JE BOLANA, ONA JE NEKE TABLETE UNO D BI ZBOLELA) V TOR SMO pisali ta test je ni blo. v sredo bi mogla meti govorni nastop ni je blo. v čet smo meli ustno mat zdaj četrtek naslednji teden pa pišemo zgodovino . pač na živce mi gre
KAJ NAJ NARDIM S SVOJIM LAJVOM?????? hotla sem naret že samomor apmak sem vedla da bo to prineslo velike posledice. tega nisem naredila
prosim vas da mi odgovorite na ta vprašanja ( sem jih navedla že v besedilo zgoraj)
1. Kako naj vem če je kdo vame, so kakšni znaki, ki to kažejo?
2. Kaj naj nardim glede sestre ( NEZNOSNA JE )?
3. Kaj naj nardim če me bo tisti fant vprašu če bi bla njegova punca?
4. Kaj naj nardim glede svoje sošolke?
Zdaj pa še eno vprašnje!že nekaj časa imam izcedek, imam tudi shramne dlake? kdaj bom dobila menstuacijo? nočem bit zadnja.
ŽE VNAPREJ SE VAM ZAHVALJUJEM ZA ODGOVOR
Arlina
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Arlina, pozdravljena!
Hu, res se ti dogaja veliko, zato je razumljivo, da si v stiski. Predlagam, da greva po vrsti.
1. Sestra. Če prav razumem, imaš dovolj njenega nesramnega vedenja. Zaradi nje se pogosto znajdeš v težavah pri starših. Po drugi strani pa drži tudi, da kadar je treba, stopita skupaj. Torej vendarle znata tudi sodelovati. Ti si želiš, da bi to v vajinem odnosu prevladovalo.
Verjamem, da se ti trenutno vse skupaj zdi brezizhodno, ampak dejstva kažejo, da se odnosi med sorojenci zelo spreminjajo in da so pogosto najslabši ravno, ko je vsaj en od sorojencev v puberteti. Koliko pa je stara tvoja sestra? Ta informacija bi mi zelo pomagala pri razmišljanju, kako se lotiti problema. Pa vendar: na splošno imamo na vedenje drugih zelo malo vpliva. Lahko pa spremenimo svoj način odzivanja nanje. Praviš, da v nagajanju oz. prepiranju sodeluješ tudi sama. Zato bi ti predlagala, da začneš pri tem - da se nehaš odzivati na njene provokacije.
Če te začne boksati, se umakni, če te začne zmerjati, bodi tiho. Ni ti treba sprejeti vsakega vabila v borbo z njo. Verjetno išče način, kako bi bila lahko bolj povezana s tabo in ne zna drugače. In ker se ti vedno odzoveš, to zanjo pomeni, da tak način deluje. :)
Kaj, ko bi jo kdaj kam povabila, npr. v kino? Če se bosta večkrat družili sami, bo to priložnost, da si tudi več zaupata. Tako se lahko bolj povežeta med sabo. Lahko ji tudi neposredno poveš, da ti ni všeč, kakšen odnos imata, in da si želiš, da bi se bolje razumeli.
Če ne bo za, pa pusti času čas. Samo ne odzivaj se več na napade, vadi umik in tišino in opazuj, kaj se bo zgodilo.
2. Fantje. Eh, ta ljubezen. :) Fant, ki ti je všeč, ti očitno kaže znake naklonjenosti. Na tvojem mestu bi sprejela povabilo v kino. Potem boš pa videla. Nekdo nam je od daleč lahko zelo všeč, potem pa, ko ga bolje spoznamo, lahko ugotovimo, da se v marsičem ne strinjamo. Lahko se izkaže, da pri osebi odkrijemo kaj, kar nam sploh ni všeč. Zato je prav, da si vzamemo dovolj časa za spoznavanje. Tako ti - kot ta fant.Všeč si še 28 drugim fantom. Pa kaj. To ni tvoja odgovornost, zato se ti s tem ni treba obremenjevati. Všeč jim je itak samo tvoj izgled, ti pa si mnogo več kot to. Koliko od njih pa te res pozna? Verjamem, da je breme, če te toliko fantov naenkrat obletava. Ampak samo zato, če rečeš "ne", še nisi lomilka src. Srce se ne zlomi tako hitro. Če smo zelooooo zaljubljeni v nekoga, ki mu nismo všeč, res boli, ampak zagotavljam, da to dokaj hitro mine. Še posebej v puberteti.
Vedno imaš pravico reči ne. Beseda "ne" ni žaljivka, zato ne more prizadeti. Šteje predvsem način, kako nekaj poveš. Namesto: "Ne, spelji se!" rečeš: "Hvala, ampak ne bi." Ali: "Hvala, trenutno me to ne zanima."
3. Sošolka: Velja podobno - nisi odgovorna za njen uspeh oz. neuspeh pri šoli. Ni ti treba vedno pomagati. Kadar si pri volji in imaš čas, pomagaj. Ko tega ne zmoreš nuditi, pa ti ni treba. To lahko tudi jasno pojasniš - njej ali učiteljici, tako kot si meni. "Rada pomagam, ampak, vedno ne zmorem. Bom povedala, kdaj bom spet lahko." Kaj se vmes dogaja s sošolko, ni tvoja stvar - nisi njena mama. Posveti se sebi in svojim ocenam, to je edina odgovornost, ki jo nosiš v šoli.4. Menstruacija. Nisem zdravnica, ampak kot ženska, ki je šla skozi enak proces, ti zagotavljam, da je menstruacija blizu. Jaz sem jo dobila pri 13-ih. Nekatere jo dobijo pri 11-ih, mnoge tudi šele po 15. letu. Vsaka ženska zori po svoje. Več si preberi tule.
5. Odnos do sebe. Omenila si samomor, zato se bom malo pomudila še pri tem. Samomor je zelo do sebe krut in boleč način smrti, zato ga ne velja uporabljati kot rešitev za najstniške probleme ali kot "btw" izhod v sili. Tvoje življenje je vredno preveč, da bi ga kar tako končala, še zlasti zaradi kreganja s sestro ali fantov ali šole. To so vse stvari, ki minejo, ki se spreminjajo in ki so rešljive.
Sebe moraš postaviti na prvo mesto v svojem življenju. Zato te vabim, da s seboj začneš ravnati kot z nekom, ki ga spoštuješ. Kot lahko razberem, je v tvojem življenju veliko pozitivnega: si (predpostavljam) zdrava, imaš starše, ki dobro skrbijo zate, v šoli ti gre dobro, imaš prijateljice, igraš klavir, si priljubljena ... Vse to je neizmerno bogastvo!Če pa se kljub temu kdaj počutiš zelo slabo in brez upanja, je to zgolj znak, da se moraš na nekoga obrniti in se mu/ji zaupati. Tako kot si že naredila tudi s tem, ko si nam pisala. :) To je rešitev (ali vsaj začetek le-te). Nikoli samomor.
Kaj praviš?
Topel objem,Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Ar
Arlina
Pozdravljeni,
hvala za odgovor. Odgovorila bom na vaša vprašanja.
1. Moja sestra je stara 9 let, avgusta bo 10. Zato bi ti predlagala, da začneš pri tem - da se nehaš odzivati na njene provokacije. To ste napisali vi. Saj se poskušam ne odzvati pa vse samo je res neznosna. Bom vseeno poskusila.
Verjetno išče način, kako bi bila lahko bolj povezana s tabo in ne zna drugače. tudi to ste napisali vi. tudi starši so mi to že rekli. Trudim se, biti dobra in prijazna z njo. Po eni strani, zaradi dobrega odnosa, po drugi strani pa tudi ne želim imeti kazni. Telefon sem dobila nazaj ( starši so mi ga vzeli zaradi prepira s setro),. nazaj sem ga dobila ker sem dobila dve petici v šoli, pa tudi zaradi prijaznosti do nje.
2. povabilo v kino sem sprejela. po končanem filmu sva šla še na sladoled. od tistih 28 fantov me jih pozna 16, ostali tisti fantje pa morem v šoli delati po skupinah z njimi. tisti ki niso iz mojega razreda pa jim rečem zdravo
3. glede sošolke bom povedala učiteljici
glede samomora se zavedam posledic in tega ne bom nikoli naredila. tudi ko bom v kaki hudi stiski.
ŠE ENKRAT SE ZAHVALJUJEM ZA ODGOVOR
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Hvala za odgovor tudi tebi! :)
Če kaj šteje, dodajam, da bo tudi sestra zelo kmalu v puberteti in takrat se bo vajin odnos spet zelo spremenil. Čisto možno, da v pozitivno smer.
Če boš potrebovala še kakšen nasvet, sem tu. :)
Lepo bodi,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja