Heyla hoj.
Imam en velik problem. No vsaj za mene je. Jaz nocem imeti takega styla oblacenja kot ga mi doloci mama. Pac meni je res dolgocasen,usakdanji, bedn, obupn in se ni lahko nastevala. Po vr usga pa dela se na gimnaziji in vidjo kako se nekatera dekleta oblacijo.Vse kombinacije z oblacili sem ze probala pa ne pride nic posebnega. In ja. Nevem kaj naj naredim. Ponavadi svetujete naj se iskreno pogovorimo z starsi pa jaz sem.to ze naredila. Tudi ve kaj mi je vsec pa se vedno ji je vseeno. Pa da ne bo pomote. Niso.mi vsec crop topi ali kaj takega kar je po mojem mnenju malo neprimerno za v solo. Hocm bit le navadna najstnica s svojim stylom. Prosim pomagajte cimprej
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena mladostnica!
Kot razberem iz tvojega zapisa, si želiš spremeniti svoj stil oblačenja, ki ti ga zaenkrat narekuje mama. Mama ni naklonjena tvojim željam. Z njo si že poskušala govoriti o tem in sedaj te zanima, kaj lahko v takem primeru še storiš.
Verjamem, da se trenutno morda zdi, da ti je odvzeta vsa lastna volja in da te mama sploh ne želi upoštevati. Moj odgovor ti morda ne bo všeč. Žal, je pogovor najverjetneje edino orodje, ki ga lahko v tem primeru uporabiš. Sama ne vidim druge rešitve. V kolikor boš zadeve spreminjala na lastno pest, si lahko najbrž predstavljaš, da bi to prineslo le nepotrebne konflikte.
Kljub vsemu pa ni čisto vseeno, na kak način izvedeš ta pogovor. Verjamem, da te njena zavrnitev prizadene in da morda v tistem trenutku jasno in glasno izraziš svoje neodobravanje. Vseeno je pomembno, da poskusiš ostati mirna in razumna. Pri izražanju svojih želja boš najbrž morala biti kar nekoliko vztrajna in poskusiti večkrat.
Med pogovorom ne obtožuj svoje mame, pač pa se osredotoči le na to, kako se ti počutiš ob vsem tem. Na naslednji povezavi najdeš 5 načel dobrega komuniciranja, ki naj te pri tem pogovoru vodijo.
V kolikor še nisi, poskusi mamo razumeti. Vprašaj jo, kako ona vidi vso to situacijo in čemu se upira spremembi tvojega stila oblačenja. Morda ima kake nekoristne ali nerealne skrbi. Skupaj jih lahko poskusita razjasniti. Spodbudiš jo lahko tudi k iskanju kompromisa. Za začetek lahko na primer predlagaš le en kos oblačila, ki bi si ga želela (npr. eno majico) in tako pričneš svoj stil spreminjati počasi. Na majhne korake in spremembe se načeloma dosti lažje navadimo in se nam zdijo bolj sprejemljivi, kot veliki koraki in spremembe. Torej namesto da prosiš mamo za celotno prenovo garderobne omare, predlagaš le en konkreten kos oblačila, ki ti je zares všeč. V kolikor imaš tudi kaj svojega denarja (od rojstnih dnevov, pomoči drugim) lahko ponudiš tudi, da boš za ta kos oblačila denar prispevala sama. Tako boš dala vedeti, da si tega res želiš in da si pripravljena prevzeti odgovornost.
Upam, da še nisi čisto obupala in da boš ponovno poskusila uporabiti to moč, ki jo ima lahko dober pogovor. Javi, kako se bo izteklo.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije