Končala sem dodiplomski študij iz nepovezanega področja s psihologijo (programiranje) in bi se rada vpisala na magisterij iz psihologije. Ker imajo v Sloveniji vsi magisterski programi psihologije pogoj za vpis vsaj nekaj ects točk iz povezanega področja, ki jih jaz nimam, me zanima, ali lahko opravim magisterski program v tujini (npr. UK) in potem delam kot psiholog v Sloveniji. Ali imam potem možnost za specializacijo za kliničnega psihologa v Sloveniji? Ali lahko potem nadaljujem šolanje na doktorskem študiju v Sloveniji? Katere tuje države v EU imajo skladno šolanje za kasnejšo možnost nadaljevanja kariere v Sloveniji? V primeru, da teh možnosti ni, obstaja kakšno dodatno šolanje v Sloveniji, ki ga lahko nato opravim za izpolnjevanje pogojev?
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Čestitke za motivacijo in odlično zastavljene cilje!
Na magistrski program psihologije bi se morda lahko vpisala, če narediš diferencialne izpite.
3) Kandidat, ki ima zaključen drug prvostopenjski študijski program, lahko kandidira za vpis v študijski program 2. stopnje psihologije, če je njegov program pokrival vsaj 50 KT vsebin, sorodnih vsebinam iz prvostopenjskega študijskega programa Psihologija (FF UL), in če je pred vpisom opravil študijske obveznosti v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Na podlagi predloženega programa prvostopenjskega študija, ki ga je kandidat opravljal, in drugih dokazil o osvojenih kompetencah, na predlog sveta Oddelka za psihologijo Senat Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani odloči, ali je program, ki ga je kandidat opravil, dovolj soroden prvostopenjskemu programu psihologije in je torej vpis na drugostopenjski program možen ali ne, in v kolikor je vpis možen, določi kandidatu dodatne študijske obveznosti iz akreditiranega programa prve stopnje Psihologija (FF UL), ki jih mora opraviti pred vpisom v magistrski študij (vir: http://psy.ff.uni-lj.si/slo/Magistrski_študij/Opis_drugostopenjskega_programa#d)
V kolikor bi šla študirati v tujino pa moraš priznavanje programa oziroma akreditacijo preveriti na posamezni fakulteti oziroma univerzi.
Na doktorski študij psiholigije se lahko vpišeš z uspešno končano drugo stopnjo, neglede na program. A v kolikor nimaš magisterija iz psihologije, ampak samo doktorat, ne moreš delati kot psihologinja, ampak le na področju raziskovanja.
Želim ti veliko moči in energije za uresničitev želija.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Ks
Ksenija
Spoštovani!
Sem dijakinja 4. letnika privatne gimnazije ‘’Arhimed’’ v Beogradu. Gimnazija je priznana v R. Srbiji. Po končani gimnaziji se želim vpisati na študij psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani.
Zanimata me dve stvari.
Prvič, ali je moja gimnazija priznana v R. Sloveniji in kje lahko to preverim?
Drugo vprašanje je vezano za znanje jezika.                                Ali se pri vpisu na Filozofsko fakulteto prizna izpit iz slovenskega jezika na ravni B2, ki je položen na Filološki fakulteti v Beogradu, kjer obstaja Lektorat za slovenščino (vodi ga prof. dr. Maja Djukanović)?
Vnaprej se vam zahvaljujem za odgovore.
S spoštovanjem, Ksenija Žarković
• Ps
Psiho
Iz dobe se da na drugo stopnjo iti psihologijo na FF? Iz katerih smeri se da, samo iz psihologije na FF ali še drugih, kakšne izpite moraš imeti?
• Uredništvo
Tadej Jezernik
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
vse aktualne informacije in pogoje, ki so veljali za študijsko leto 2024/2025 na Univerzi v Ljubljani, najdeš na naslednji povezavi: https://www.uni-lj.si/studij/dodiplomski-in-enoviti-magistrski-studij/razpis-za-vpis/drzavljani-drzav-neclanic-eu .
V kolikor kakšna informacija manjka, oziroma jo ne najdeš, pa predlagam, da kontaktiraš direktno željeno fakulteto, kjer ti bodo razložili prijavni postopek, pogoje za vpis in ostale ključne informacije.
Srečno!
Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
• Lu
Lučka
Pozdravljeni,
kako pa je glede specializacije za kliničnega psihologa. Če sem se na magister psihologije prijavila iz drugega programa in sem sprejeta (opravila vse dodatne obveznosti diferencialce itd.)  ter tudi končam magister. Torej npr.sem  Diplomirala iz socialnega dela in nato magistrirala iz psihologije potem izpolnjujem pogoje za specializacijo kliničnega psihologa ali moram imeti opravljenih 5 let psihologije?
Lepo prosim za odgovor/napotke na koga se lahko obrem glede teh vprašanj!
L.p
• Uredništvo
Uredništvo
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
tako je. Pomembno je, da imaš pridobljen naziv psihologa (magisterij), ne glede na to, če si prešla med programi.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
Uredništvo
• La
Larisa
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.