Pozdravljeni,
zanima me, če ima kdo informacijo kako vrednotijo magistrski program Psihologije na fakulteti Dobi? Po mojem raziskovanju na spletu bi naj naziv bil isti, zanimajo me pa bolj praktične izkužnje z zaposlovanjem npr. v zdravstvu? Če je možno naprej nadeljevati kot klinični psiholog itd..
Hvala za pomoč.
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, Larisa,
hvala, da si se oglasila z vprašanjem. Povsem razumljivo je, da te ob takšni odločitvi ne zanima samo naziv, ampak predvsem to, kakšne dejanske možnosti za zaposlitev in razvoj ti program v praksi odpira.
Kot si že sama ugotovila, je magistrski študij psihologije na Dobi akreditiran in javnoveljaven, diplomantke pridobijo naziv magistra psihologije, kar pomeni, da se lahko formalno prijavijo na različna delovna mesta, kjer je ta naziv zahtevan. Tudi vsebine so po opisu podobne drugim programom.
Hkrati pa velja opozoriti, da se možnosti zaposlitve, predvsem v zdravstvu in javnem sektorju, lahko v praksi razlikujejo. Danes imajo samo programi UL FF, UM FF in kombinacija UP FAMNIT (biopsihologija + uporabna psihologija) jasno strukturirano pot do EuroPsy certifikata (EuroPsy je evropski standard kvalifikacije psihologov, javnosti pomaga ugotoviti, ali je določen psiholog usposobljen za opravljanje psihološke dejavnosti na določenem strokovnem področju), saj vključujejo več neposredne prakse, potekajo v živo in so vpeti v sistem, ki je pri nas dolgo veljal kot referenca.
Čeprav EuroPsy trenutno ni pogoj za zaposlitev ali za začetek specializacije iz klinične psihologije, pa pogosto predstavlja neformalni standard, ki ga delodajalci upoštevajo – še posebej v zdravstvu. Poleg tega se zadnja leta kaže tendenca, da univerze poskušajo zaščititi svoje študente in jim omogočajo bolj neposreden prehod v nadaljnje izobraževanje, kar utegne v prihodnosti vplivati tudi na spremembe pravilnika za specializacijo iz klinične psihologije.
Trenutno veljavni pogoji za začetek specializacije iz klinične psihologije so:
– zaključen univerzitetni ali magistrski študij psihologije (2. bolonjska stopnja),
– opravljen strokovni izpit s področja zdravstvene dejavnosti.
Torej, na papirju ni izključevalnih pogojev glede programa, a je vseeno dobro vedeti, da so postopki in merila pri razpisih pogosto odvisni tudi od konkretnih delodajalcev in njihovih pričakovanj.
Doba kot izredni študij ponuja pomembno možnost za vse, ki iz različnih razlogov ne morejo obiskovati javnega univerzitetnega študija. In vsak si zasluži možnost, da dobi kvalitetno izobrazbo. Pomembno pa je, da izredni študij v praksi omogoči enako raven kompetenc in pripravljenosti, tudi z vidika prakse in stika z različnimi okolji. Po trenutnih merilih EuroPsy program na Dobi teh standardov ne dosega, kar vpliva na tvoje kompetence pa tudi percepcijo programa pri delodajalcih in strokovnih institucijah.
Ker še ni bilo prve generacije magistrantov psihologije z Dobe, so tudi institucije in delodajalci še v fazi prilagajanja in oblikovanja odnosa do tega programa. Zato se res splača pred vpisom stopiti v stik s konkretnim delodajalcem ali ustanovo, kjer si želiš delati, in preveriti, kakšna pričakovanja imajo. To svetujejo tudi sami na spletni strani Dobe.
Če pa te bolj zanima delo v nevladnih organizacijah ali zasebnem sektorju, je običajno več fleksibilnosti. Tudi tam se pogosto poleg naziva upoštevajo kompetence izven naziva, izkušnje in osebni pristop. A tudi v teh okoljih je pomembno razmisliti: Kaj ti program res nudi? Koliko praktičnih izkušenj omogoča? In koliko dodatnega boš morda morala pridobiti sama, da boš samozavestna in konkurenčna?
Če imaš še kakšno vprašanje, se brez zadržkov ponovno oglasi.
Vse dobro pri tvoji odločitvi,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije
• Ko
Kot
Kot sem dobila informacijo se lahko zaposliš kot psiholog z magisterijem. Specializacija je odvisna od delodajalca.