Pozdravljeni,
trenutno obiskujem 4. letnik gimnazije in imam še malo več kot 20 dni časa, da se vpišem na nek faks. Preštudirala sem že vsako univerzo in programe. Nekateri so mi všeč, ampak me noben pretirano ne pritegne.
Vem, da bi rada potovala, spoznavala kulture, delala v naravi in z ljudmi, mogoče tudi z živalmi. Najboljše se počutim ko sem zunaj in ko ustvarjam. Uživam v živi glasbi in raznih prireditvah/festivalih. Zelo rada se ukvarjam tudi z ekstremnimi špoti in jogo.
Ker mi noben študij sedaj ni všeč, sem razmišlala če bi po opravljeni srednji šoli in splošni maturi eno leto pavzirala. Zavedam se, da ob tem izgubim status dijaka in si moram sama financirati zdravstveno zavarovanje. To leto bi posvetila predvsem potovanju preko erazmus projektov in pridobivanju izkušenj s prostovolnim delom v tujini. Denar bi si priskrbela preko začasnega dela s pogodbo. Menim, da sem dovol pogumna za samostojno potovanje in opravljanju začasne službe.
To idejo sem predstavila strašem in prijateljem pa mi jo vsi odsvetujejo češ da se potem nikoli ne bom spravila na faks, da ne bom imela dovol denarja za potovanje in da je najboljše da šolanje čim prej zaključim in se zaposlim na dobro plačanem delovnem mestu.
Jaz osebno ne vidim smisla v "9/5 job" in 40. letni delovni dobi... Kar je včasih zelo naporno saj vsi težijo k tem da grem po tej poti, ker je varna, noramlna in mi bo morda omogočila udobno življenje. Ironično pa mi je, da mi to vsi svetujejo sami se pa pritožujejo nad svojim delovnim mestom..
Ker je malo kdo spodbudil mojo idejo mi je padala samozavest in me postaja strah, da svoje pavzirano leto ne bom dobro izkoristila. Strah me je tudi mnenja drugih, ki so mi blizu pa tega "ne želijo zame".
Vglavnem imam veliko dilemo glede tega, če naj grem po tej poti pavziranja ali ne...
Pišem, ker sem morala to spraviti s svoje duše in upam, da mi lahko odgovorite na naslednja vprašanja in me opozorite, če je še kaj takšnega na kar bi morala biti pozorna.
Če se zdaj do 21. marca in avgusta ne vpišem na noben faks potem avtomatso pavziram?
Če se sedaj vpišem na nek faks in sem sprejeta pa se avgusta odjavim oz. ne grem na vpis potem izgubm eno pravico do rednega vpisa?
Ali se lahko potem naslednje leto normalno vpišem na faks z mojo maturo, ki jo bom opravila to leto?
Kje najdem  začasno delo preko delovne pogodbe, če imam končano samo gimnazijo?
Poznate kakšne organizacije, ki organzirajo prostovoljna dela v tujini ali izvajo erazmus projekte?
Se moram po izteku statusa nuno vpisati v evidenco brezposelnih in na socilano?
Hvalažna bom vseh odgovorov, nasvetov in mnenj :)
Želim vam lep dan!
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Tvoje sporočilo sem prebrala z velikim zanimanjem. Zaznala sem, da veš, kaj si želiš in kaj je dobro zate, ampak te pri tem ovirajo nasveti drugih, ki si želijo zate varnosti.
Čisto v redu je, da se posvetujemo. Ampak na koncu se moramo odločiti zase. Ti boš živela pot, katero boš izbrala. Le ti in nihče drug. Zato stori tako, kot sama zase čutiš, da je prav. Jaz spodbujam, da si vzameš “prosto” leto, saj je to lahko izjemno velika investicija, da še bolj spoznaš sebe in svoje želje ter možnosti. Potem boš tudi z večjim veseljem in predanostjo zaživela življenje, če bo to res tvoja odločitev. Ni se težko spraviti k študiju po premoru, če te nekaj veseli.
Če se ne vpišeš na faks v prvem roku, imaš možnosti vpisa še v 2. in 3. roku. Če se ne vpišeš, potem ti ne gre leto pavziranja, saj medtem ne boš imela statusa študenta. Če pa se vpišeš, pa potem ne izpolnjuješ obveznosti, pa padeš letnik in avtomatsko izgubiš “bonus” ponavljanja letnika oziroma pavziranja.
Če se samo prijaviš na faks in ne greš na vpis, prav tako ne pavziraš.
Pravico do rednega vpisa imaš 2x. Torej lahko se letos vpišeš in ne delaš obveznosti, ampak s tem izgubiš “bonus” ponovnega pavziranja oz. ponavljanja letnika. Redno se lahko vpišeš kadarkoli do 26. leta starosti. Izredno pa kadarkoli in kolikokrat želiš, s tem da to pomeni, da si moraš sama financirati šolnino, ki pa se razlikuje od posameznega programa.
Naslednje leto se lahko normalno vpišeš na faks v obeh primerih - če se letos nikamor ne vpišeš in tudi če se letos vpišeš, saj ti v tem primeru ostane še en redni vpis.
V primeru, da se vpišeš letos na faks samo za status, lahko iščeš delo preko študentskega servisa. Če nimaš statusa študenta, se moraš prijaviti na Zavod za zaposlovanje in si tam najdeš zaposlitev preko pogodbe.
Za prostovoljno delo lahko preveriš tukaj in pa še za tujino oziroma malo prebrskaj po spletu, če je še kaj zanimivega.
Upam, da sem zajela vse odgovore na tvoja vprašanja in da so le-ti dovolj jasni. Sicer pa kar pogumno napiši. In pogumno v svet :)
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• An
Anja2
zasledila sem tudi, da se status da kupiti.. Je boljše če status kupim ali pa se vpišem v Zavod za zaposlovanje?
Bom se še v šoli pogovorila s svetovalno delavko, sem pa zdaj že dokaj sigurna da bom si vzela eno leto "pavze".
Najlepša hvala za odgovore in spodbudo!
Lep pozdrav:)
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Status kupiti je sicer nelegalno, so pa verjetno možnosti tudi tega. Lahko bi se tudi pač vpisala na en faks samo za status, a moraš pri tem vedeti, da ti gre en vpis, ostane ti potem samo še eden.
Super, kar pogumno pri iskanju odgovorov in dodatne podpore :).
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike