Pozdravljeni, mene pa zanimata dve stvari in sicer v letu 2024/2025 sem bila vpisana v prvi letnik na faksu, ker ne izpolnjujem pogojev za napredovanje v višji letnik imam možnost , da letnik ponavljam ali pa se odločim za pavziranje. Po tem takem je moje vprašanje v primeru da se odločim za pavziranje se to ne šteje kot absulvent in tega lahko vseeno vzamem v 3. letniku? Prav tako pa me zanima, saj sem slišala za možnost, da če pavziraš in nimaš statusa študenta, da se lahko vpišeš v srednjo šolo ter ga s tem obdržiš, vendar kako je s štipendijo v tem primeru ?
Najlepša hvala za odgovor :)
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
berem, da si pred pomembno odločitvijo in predstavljam si, da ti zagotovo ni enostavno. Tudi sama žal nimam vseh odgovorov, ampak ti bom vseeno pomagala z razmislekom. Kot si sama omenila, imaš dve možnosti, pavziranje ali ponavljanje. Kolikor vem, se v primeru, da spremeniš smer ali ponavljaš letnik, s tem tudi porabi možnost absolventa, torej ga na tej stopnji študija ne moreš več koristiti. Obrneš se lahko tudi na referat za študentske zadeve na svoji fakulteti, kjer boš dobila bolj točne odgovore.
Malo drugače je pri pavziranju, kjer ni omenjeno, da bi s tem porabil možnost za absolventsko leto. Prav tako naj bi imeli možnost pavziranja tako rekoč neomejeno, ampak v tem času nimaš več statusa študenta in tako tudi izgubiš povezane pravice do štipendije, subvencij... Več informacij si lahko prebereš tukaj, kjer je lepo povzeto.
Glede vpisa na srednjo šolo med pavziranjem in štipendijo v tem primeru ti žal ne znam svetovati - najbolje, da se obrneš direktno na državni štipendijski sklad, kjer ti bodo podali bolj točne informacije.
Predlagam, da najprej dobro pretehtaš obe možnosti in kaj bodo pomenile zate v praksi - lahko si zapišeš oba scenarija, potem pa prednosti in slabosti obeh ter pretehtaš, kaj bi bilo zate bolje storiti - ne le iz vidika statusa in štipendije, temveč tudi nadaljnjega študija in dela. Le tako se boš lahko res prav odločila zase.
Želim ti čim lažjo izbiro nadaljne poti in verjamem, da se bo na koncu dobro izteklo.
Patricija Knez, mag. psihologije
fa
faks123
Živjo,
ne, štipendije nimaš če se vpišeš v srednjo šolo, kolikor vem, pa ti lahko miruje do enega leta.
Obstaja tudi možnosti izjemnega podaljšanja statusa, v primeru, da imaš neke tehtne razloge, zakaj nisi naredila letnika, recimo zdravstvene ali psihosocialne težave. Na komisijo potem daš prošnjo in priložiš dokazila. V tem primeru porabiš možnost absolventa, ne porabiš pa možnosti za ponavljanje.
Upam da ti kej pomaga, sicer pa vprašaj če te zanima še kaj. Sem bila v isti situaciji in vem kok je smotano :( Srečno!