Živjo, sem dijakinja 3. letnika gimnazije in se spopadam s hudim stresom v šoli. Predvsem imam tezave pri anglescini in sploh ne vem kaj naj se naredim do zdej mi je ratalo met 2 sm u tem letniku je pa res tezje. Probam se ucit sprot in pol se intenzivno en teden pred testom.Ne vem vec kaj bi nrdila kr zgubljam ze voljo do ucenja in tut instruktorce ne vejo kje bi bil problem. Razmislam tut da bi se prepisala ampak mam res dobre sosolce. Zanima me kaku bi dobila motivacijo za ucenje in da ne bi bl skus tuk pod takim stresom.
Hvala ze u naprej.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Pika,
Po prebranem vidim, da ti angleščina povzroča veliko stresa, kljub temu da se veliko učiš in pripravljaš na ocenjevanja. Praviš, da četudi vložiš v učenje veliko truda, se to na rezultatih ne pozna, kar ti povzroča skrbi, meniš pa tudi, da ti za učenje primanjkuje motivacije. Imaš torej dovolj samodiscipline, da se spraviš k učenju in pri tem si si poiskala tudi dodatno pomoč, kar je dobro. Res pa je, da lahko sedimo za zvezki tudi po več ur, vendar če se ne učimo na učinkovit način, je lahko tudi to zaman. Razumem tvojo stisko, saj se za predmete, ki nam ne ležijo in nam povzročajo težave, težje učimo in hitreje izgubimo voljo. Kako torej pridobiti želeno motivacijo?
Najprej lahko raziščeš, kje in kako se učiš – je prostor miren, dobro prezračen, svetel? Ima veliko motečih dejavnikov, kot so npr. televizija, računalnik ali mobitel? Za učinkovite učenje moramo najprej poskrbeti za ustrezen prostor in umakniti potencialne moteče dejavnike. Ko imaš urejen prostor, se lahko vprašaš, kako se učiš. Kot praviš, se učiš sproti in že s tem si naredila velik korak v pravo smer, saj že imaš vzpostavljeno neko rutino. Kaj pa sam postopek učenja? Si samo na hitro prebereš zapiske, jih samo preletiš? Rešiš tudi kakšno vajo? Se učiš, a si hkrati pozorna na socialna omrežja in si zaradi tega po več ur skupaj za mizo? Vse to niso dobri načini, lahko pa ti priporočim enega, s katerim si lahko svoj postopek učenja dobro strukturiraš. Imenuje se POMODORO tehnika učenja, kako jo izvedeš, pa si lahko prebereš tukaj! Članek vsebuje tudi zvočni posnetek, kjer je tehnika podrobno razložena.
K sami motivaciji veliko prispevajo tudi cilji. Postavi si torej konkretne in realistične cilje, h katerim potem stremiš in se trudiš za njihov dosežek. Cilje lahko podkrepiš s tem, da si jih zapišeš in jih postaviš na vidno mesto (npr. jih napišeš na listek in ga nalepiš nad pisalno mizo), hkrati pa jih dopolniš s konkretnim načrtom (ob kateri uri se boš učila, kako dolgo, kako…). Ko nek cilj dosežeš, ne pozabi na nagrado – ta naj bo nekaj, kar ti je všeč ali rada počneš (npr. igranje igric, si ogledaš film, druženje s prijatelji ali družino…). Na tem mestu bi ti tudi predlagal, da skušaš ugotoviti kaj točno je tisto, kar ti pri angleščini povzroča težave. Je to morda besedišče, slovnica, pravila...? Ko boš spoznala, kaj točno je izvor težav, se boš veliko lažje spoprijela z njimi. To lahko vprašaš tudi svojo profesorico ali inštruktorice, ki te bodo gotovo znale usmeriti. Potem ti bo lažje tudi pri oblikovanju ciljev in načrta, saj boš jasneje vedela, čemu nameniti največ pozornosti in dela.
Predstavil sem ti nekaj možnosti, ki dokazano izboljšajo našo motivacijo za učenje, še več koristnih konkretnih nasvetov, kako jo lahko izboljšamo pa si lahko prebereš tukaj.
Želim ti veliko sreče pri učenju in verjamem, da ti lahko uspe!
Patrik Senica, dipl. psiholog