Hello,
Nikoli si nisem mislil, da bom to pisal ampak smo kjer smo. Naj povem, kako se je vse skupaj začelo. Od vedno sem bil družabna oseba, nikoli me ni bilo posebej strah velikih družb ali javnega nastopanja.
Toda v zadnjem času, pred približno pol leta, sem se začel počutiti tesnobno, ko smo skupaj s sodelavci malicali v službi. Kar je bilo čudno, ker se mi nikoli ni zgodilo kaj podobnega. Občutek sem preprosto ignoriral, pojedel malo manj kot po navadi in nadaljeval s svojim življenjem. Dokler ni prišlo do »prelomne točke«, prvič v življenju me je stres onemogočil (po lastni diagnozi sem imel napak panike): med pisanjem izpita na faksu sem dobil tisti občutek slabosti, pa ne zato, ker nebi vedel odgovorov, ampak zaradi nekega nepojasnjenega razloga. Občutki so bili tako močni, da sem moral predčasno zapustiti izpit. Od takrat naprej se v veliko, ne vseh, malo bolj stresnih/nepričakovanih situacijah odzovem na isti način, torej slabost, plus s časoma se mi je začel pojavljati strah pred bruhanjem.
Pa sem se odločil, ne bo me taka stvar krojila življenja, in sem začel prakticirati meditacijo cca. 2 tedna in moram priznati, da je pomagalo. Dokler nisem prišel do nove stresne situacije in ponovno padel v neskončni cikel »overthinking-a«.
Zavedam, se da je odgovorna stvar iti na pogovor s strokovnjakom ampak mi trenutno obdobje življenja tega ne dopušča, zato če imate kakšno dober nasvet za mojo težavico, prosim lepo le na dan z njim.
Janz out
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Janz!
Praviš, da si pred pol leta začel občutiti tesnobo. Opisal si dve situaciji, kjer si tesnobo opažal – med malico v službi in med pisanjem izpita. Tesnoba med pisanjem izpita je bila tako močna, da si moral predčasno izpit zapustiti. Opažaš, da se tesnoba pri tebi pojavlja v nekaterih stresnih ali nepričakovanih situacijah. Praviš, da si se odločil narediti korak k spoprijemanju s tesnobo, in si začel prakticirati meditacijo. Potem pa se je ponovno pojavila stresna situacija, kjer si spet padel v cikel pretiranega razmišljanja in tesnobe.
Rada bi te pohvalila, da si se začel ukvarjati z meditacijo. To je dober način za spoprijemanje s tesnobo in stresnimi situacijami. Pomembno je, da pri tem vztrajaš in da veš, da je meditacijo najlažje prakticirati, ko nisi v stresu. Ko pa stres pride, pa je čisto normalno, da je v meditacijo, ustavljanje misli in umirjanje potrebno vložiti več truda. Zato je dobro, da meditacijo vadiš čim bolj redno, saj jo boš na tak način dobro usvojil in bo njena uporaba v stresnih situacijah nekoliko lažja. Saj veš, vsako dejavnost moramo vaditi, da postanemo v njej dobri. Z meditacijo ni nič drugače.
Eden izmed nasvetov, ki ti jih lahko tudi dam je, da se poskušaš ne izogibati situacijam, ki ti tesnobo povzročajo. O tem, ali se situacijam izogibaš, sicer v vprašanju nisi nič zapisal. Je pa zelo pomembno, da kljub neugodju, ki ga v situaciji občutiš, da v njej vztrajaš in se ji izpostavljaš. Z izogibanjem situacijam, tesnobo namreč le še vzdržuješ. V branje ti priporočam ta članek na temo izogibanja in izpostavljanja tesnobi.
Prav tako je dobro, da se vprašaš, kakšne misli ti hodijo po glavi, kadar občutiš tesnobo. Kaj takrat razmišljaš? Potem pa se vprašaj, ali so te misli realistične. Zanje poskusi najti dokaze ali protidokaze. Če ugotoviš, da misel ni realistična, poskusi oblikovati novo misel in si jo ponavljati. Malo več o analiziranju misli lahko prebereš v tem članku.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije