Ciao! Stara sem 15 let in imam mamo ki zahteva da imam same 5-ke. To mi povzroča veliko stresa v šoli in doma. Kdaj po kdaj sploh ne jem ker mi je zelo slabo in me boli tebuh. Kaj lahko naredim da se lažje pomirim saj se mi zdi da se ves stres pozna na mojem psihičnem zdravju?
pi
pikica pomaga upam
pozdravljena,
jaz imam podobne težave.
Sprostim se z globokim vdihi in izdihi. Globoko vdihnes dih zadržis za 3 sekunde in počasi izdihnes.
Naslednja vaja je napenjanje misic za 5 sekund, ter sprostitev misic za 10.
Napne lahko miice rok torej naredis močno pest pomislis na stvar, ki te jezi ter jo sprostis in pomislis na nekaj dobrega. Isto recimo pokrčenje prstov na nogi.
Pomembno je tudi, da si čas rasporedis in da ima dovolj prostega časa za sprostitev, da naredi nekaj kar tebe sprosti.
pri vaji za umirjeno dihanje položi eno roko na trebuh drugo na pljuča.
če občuti, da se tvoj trebuh bolj premika pri dihanju pomeni, da si živčna ali nisi umirjena
če se pa tvoja pluča bolj premikajo pomeni da si vesela da se počuti varno.
upam,da sem ti pomagala in ne pozabi tudi ti si samo človek in nima samo dolžnosti temveč tudi pravice. Tvoja pravica je da poves svoje mnenje. Kdaj moras reci tudi NE
upam,da sem ti pomagala.
Pikica
Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da mama zahteva od tebe same petice. Pri sebi opažaš manjši apetit, slabost in bolečine v trebuhu. Zanima te, kaj lahko narediš, da se lažje pomiriš, saj se stres že pozna na tvojem psihičnem zdravju. Popolnoma razumljivo je, da ti mamina pričakovanja glede petic povzročajo veliko stresa, saj so verjetno posledično to tudi tvoja pričakovanja. Mama ti sigurno želi le najboljše, vendar je dobro, da ji poveš, kakšne občutke pri tebi sprožajo njena pričakovanja. Predlagam ti, da se z njo iskreno pogovoriš. Zaupaj ji svoje skrbi in občutke. Povej ji, da ob tem doživljaš stres, ki vpliva tudi na tvoj apetit in duševno zdravje. Posledično se potem tudi težje učiš. Odprta komunikacija lahko velikokrat reši marsikaj. Za pogovor izberi primeren čas, ko ne bo drugih motečih dejavnikov. Lahko se pred tem o zadevi pogovoriš s svetovalno delavko ali razrednikom. S tem, ko skrbi delimo, vidimo še drugo perspektivo in nam je lažje.
Verjamem, da si vestna učenka, se pri šolskem delu trudiš in večinoma uspešno opravljaš svoje obveznosti. Pomembno pa je, da te ne zanese v skrajnost. Tudi ocena 3 in 4 sta oceni, ki kažeta na dobro oz. prav dobro znanje. Vsi imamo svoja močna in šibka področja, kar pomeni, da smo na nekaterih področjih bolj, na drugih pa manj uspešni. In to je čisto normalno. Pomembno je, da šolske obveznosti sproti in vestno opravljaš, s tem pa pridobiš znanje in izkušnje, ki ti bodo skozi življenje prišle prav. Ob tem pa upam, da uspeš v svoj vsakdan vključiti tudi gibanje na svežem zraku, zdravo prehrano in druženje. To ti lahko pomaga, da boš občutila manj stresa, hkrati pa se boš tudi za učenje lažje zbrala. Na naslednji povezavi si lahko prebereš še več učinkovitih načinov za soočanje s stresom.
Verjamem, da se zdi, da za vse to nimaš časa. Vendar verjemi, če dan načrtuješ, ga lahko tudi bolje izkoristiš, pri sebi pa boš začela opažati boljše počutje. Več o učinkovitem načrtovanju dneva si lahko prebereš tukaj.
Želim ti učinkovit pogovor z mamo in čim bolj uspešno usklajevanje dela za šolo ter prijetnih prostočasnih aktivnosti.
Če boš imela še dodatno vprašanje, pomislek, skrb, mi pa seveda lahko pišeš.
Lepo te pozdravljam.
Tjaša Rola, mag. psihologije