Žiujoo:))
že dolgo (predolgo) se soočam z težkim dihanjem in strahom. to lahko traja od 3 dneh pa do par mesecev potem pa umes nič. občutek imam kot da nemorem zajeti zraka do konca. pri tem sem na začetku imela bolečine pri srcu, zato sem tudi vsak teden odšla k osebni zdravnici, da mi je pregledala vse možno in ugotovila da ni nič. predlagala mi je psihologinjo, katero mesečno obisujem. ugotovila je da naj bi imela hudo anksioznost in da bi potrebovala zdravila, kar pa si jaz niti moji prijatelji ne želimo. ko se mi pojavi ta občutek težkega dihanja grem vedno nekaj delat kar me zamoti ampak ne pomaga velikorat. pogosto imam občutek kot da dobivam panični napad, takrat začnem pihat "svečke" ali pa šteti do 20. v tem času sem se naučila da se sama pomirim.
na začetku sem vedno imela občutek, da imam raka, da bom umrla, da je to moj zadnji dan.
imam par kolegic s katerimi se lahko pogovarjam o tem in mi pomagajo. eden od problemov je malo smešen ampak zame precej naporen počasi. npr. ce si naredim sok in ga nekaj časa pustim v sobi ga bom prvo celega pregledala da nebom pogotnila česar nebi smela. vedno me je strah da je hrana zastrupljena, da se bom sčim, zadušila, da mi je nekdo kaj nastavil v pjačo...
Sa
Sarči
Hojla,
Želim, ti sporočit, da nisi sama v tem in, da vprašanje - povezano s sokom ni nič čudnega, razumem, da te skrbi, dostikrat se nam lahko zgodi, da se zapletemo v hrčkanje, premlevanje kaj pa če bo to in to, to se dogaja tudi meni, pa isto glede straha o raku, boljše je preventiva kot pa kurativa, meni pa vseeno kdaj pomaga, da si rečem stop, nehaj razmišljat o tem in tem, vem, da je to lahko težko na začetku, saj nas skrbi, da se bo kaj zgodilo, glede težega dihanja, se mi pravtako dogaja včasih, kot praviš si preverila pri zdravnici in je fizično vse uredu. Zdrava si! in vesela sem zate.Vesella, sem, da si se spoznala stvari, ki ti pomagajo. Tukaj je še neki nasvetov, ki meni pomagajo. Tut jaz imam panične napade, pa mi pomaga, da globoko diham, se pravi vdihneš šteješ do 2 zadržiš dih za nekaj časa in izdihneš štejš do štiri, čim daljši izdihi, pomagajo mi tudi eterična olja, ali pa žeto, da položim roko na prstni koš in opazujem dihanje, se osredotočiš na dih, sem pa ugotovila, da je moj jezik ljubezni dotik, pa me tudi to rešuje, ko so zraven prijatelji, da me kdo objame, ali pa je sam zraven mene, ali pa da objamem samo sebe, čim bolj močno, kakšen pa je tvoj jezik ljubezni?
Pomembno se mi zdi tudi, da se vprašamo kaj rabimo? Ali smo naspani, lačni, žejni tut ta fizični del, da poskrbimo zase.
Glede zdravil pa tut, jaz jih nisem želela, pa sem ugotovila, da je lažje z zdravili,jemala sem jih pol leta, ni bilo nič odvisnosti od zdravil ali pa kaj podobnega, mi je pa zelo pomagal stavek terapevtke, ki mi je rekla, dajve poskusit in bova videli, se mi zdi pomembno, da se tudi ti, če ti bo okej, pogovoriš s psihologinjo, več ve lažje ti pomaga
jaz verjamem vate, nisi sama,imaš prijatelje, ki verjamem, da verjamejo vate in prosim tudi ti si zaupaj,
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Sliši se in verjamem, da zna biti to zelo naporno zate. Super, da o tem govoriš in se ne zapiraš vase. Tudi to, da obiskuješ psihologinjo še naprej močno podpiram, saj boš lahko skupaj z njo veliko naredila na tem, da se ti bo tesnoba oziroma anksioznost zmanjšala.
V pomoč, da boš bolje razumela procese, ki se dogajajo v telesu, ti je lahko tudi ta članek: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/ (in na koncu članka najdeš povezavo še do drugega članka, ki se s tem povezuje).
Podrobno opisano dihalno vajo, progresivno mišično relaksacijo in vizualizacijo pomirjujočega kraja, najdeš na tem linku: https://www.skupajzazdravje.si/wp-content/uploads/2020/05/Tehnike-sproscanja_okt2019_SPLET.pdf.
Če ti tesnoba kljub tem tehnikam in tehnikam, ki jih že sama uporabljaš in so dobre za spopadanje s paniko, še vedno ostaja nevzdržna, pa bi bilo dobro da obiščeš pedopsihiatrično ambulanto kjer bo zdravnik presodil ali bi ti lahko bila zdravila v pomoč, vsaj za neko krajše obdobje. Definitivno to ne pomeni, da bi jih morala jemati dolgo, dolgo časa. Večina jih z jemanjem preneha ko se naučijo vedenjskih in miselnih tehnik (ki ti jih je zagotovo predstavila psihologinja). Tudi o teh strahovih glede hrane, te prosim da govoriš s svojo psihologinjo. Ker je pomembno, da se te misli čimprej zaustavlja, da ne postanejo "navada" na nek način.
Če pa boš imela še kakšna vprašanja, pa se še javi.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije