Živjo sem Taja obiskuješ 8 razred osnovne šole in že od 4 razreda imam vsako leto težave z govornim nastopom pred razredom kaj naj naredim da moj strah nebo oplival na oceno??
di
dihanje
Živjo Taja tudi jas sem imel težave s govornimi nastopi!Dokler nisem začel pred govornim nastopom dihati.Dihanje s trebuhom skozi usta udihneš da se ti trebuh napihne in izdihneš spet skozi usta da se ti terebuh sprosti.
Upam da sem ti pomagal. Srečno opravi z govornim nastopom.
Kr
Kr ena
Živijo Tajči,
Tudi jaz imam podobne težave, ker vsakič ko imam nek govorni nastop čutim pritisk v učesih in sploh ne slišim več kaj govorim.
Ampak sem najdla rešitev: ves adrenalin ki je ujet v meni uporabim pa spodbudo in se prisilim umiriti. Potem pa začem počasi pripovedovati in ko se dokončno umirim mi steče. To se verjetno sliši malo čudno ampak ti povem iz prve roke: deluje!
Upam da sem ti z mojim nakladanjem kaj pomagala s tvojim problemom
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Taja.
Če prav razumem tvoj problem, imaš težave s tem, da te za vsak govorni nastop močno skrbi in te je strah, da ti bo spodletelo, to pa bo imelo negativen vpliv na tvoj učni uspeh. Najprej bi ti rada povedala, da sem se tudi sama spopadala s podobno težavo, ko sem bila mlajša. Pa ne samo jaz, še mnogo drugih! A da te nekoliko potolažim, obstaja kar nekaj načinov, s katerimi si lahko pomagaš pri tremi in strahu, ki ga občutiš.
Pred govornim nastopom je pomembno, da se nanj skrbno pripraviš. Pripravi si strukturo, kako bo tvoj govorni nastop izgledal, kar pomeni, da si najprej pripraviš, kaj boš povedala v uvodu (ponavadi tukaj povemo, kaj bomo predstavljali, zakaj smo si to temo izbrali…), nato si pripraviš osrednji del (dejansko vsebino, ki jo želiš predati ostalim učencem), na koncu pa sledi še zaključek (tukaj ponavadi zelo hitro povzamemo najpomembnejše dele predstavitve). Prav tako si na list papirja zapiši besedilo, ki se ga dobro nauči. To ne pomeni, da ga moraš znati popolnoma na pamet, pomembno je, da ga razumeš. Šele če nekaj zares razumemo, lahko to dobro predamo naprej. Predlagala bi ti, da si pripraviš takšen vizualni pripomoček (npr. pwp-predstavitev ali plakat – kar je v šoli dovoljeno), da ti bo čimbolj v oporo. To ne pomeni, da si nanj prepišeš celotno besedilo, ampak le ključne besede ali pa oporne dele stavkov, kar ti bo pomagalo, da se boš strukture, ki si si jo zamislila, tudi držala. Pomemben del pa je tudi ta, da poskusiš predstavitev zvaditi čim več krat, dokler se ne boš počutila, da vsebino res znaš dobro povedati. Dobro je tudi, da jo dan prej predstaviš še staršem ali pa kakšni prijateljici in se pretvarjaš, kot da gre zares.
Tik pred samo predstavitvijo je pomembno, da se, če te zgrabi panika, znaš pomiriti. Ena izmed dobrih tehnik je Tehnika 3-3-3. Poskusiš našteti 3 stvari, ki jih v tistem trenutku vidiš, 3, ki jih slišiš, prav tako pa premakneš še 3 dele telesa. To bi ti lahko pomagalo pomiriti tvojo tesnobo. Prav tako se opomni, da ena sama ocena zagotovo ne bo spremenila tvoje zaključne ocene. Med predstavitvijo se poskusi sprostiti, lahko poskusiš tudi kakšno tehniko dihanja. Poskusi npr. šteti svoje dihanje, npr. 3 sekunde globoko vdihni, nato pa 3 sekunde počasi izdihni in to nekajkrat ponovi. Ko predstavitev končaš pa je pomembno, da si dovoliš tudi praznovati. Privošči si kakšen dober film ali pa po pouku zavij na kakšno kepico sladoleda. In ne pozabiva še na najpomembnejši del, zaupaj vase!
Upam, da ti je moj odgovor vsaj nekoliko pomagal, v kolikor pa te zanima še več informacij, ti predlagam, da prebereš še spodnji članek:
Lepo te pozdravljam in ti želim veliko uspeha,
Ana Koščak, dipl. psih. (UN)