Pred 4 mesci oziroma pred koncu šole me je bilo nečesa strah.A nevem česa? Po 1 mescom sem imela zelo hude lanične napade zato smo odšle z mamo k zdravniku deval mi je sirup ampak ni pomagalo zvečer nism mogla zaspati zato smo spet odšle k zdravniku dal mi je še en sirup da lahko lažje zaspim in se malo umirim čez čas mi je blo boljše. Zanima me česa me je strah?
• Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
dobrodošla na naši svetovalnici. Opisuješ, da te je od konca šolskega leta občasno strah, pa težko določiš, česa. Pojasnjuješ, da si imela panične napade, zato si odšla k zdravniku. Prejela si sirup, ki si ga jemala, da si lažje zaspala. Zanima te, česa te je strah. Ko gre za panični napad, nas je najbolj strah tega, da bomo umrli, ali da se nam bo zmešalo. Pomembno je, da veš, da panični napad sicer ni nevaren, je pa vsekakor neprijeten, ko ga doživimo. Z različnimi tehnikami si lahko pomagaš, da bo napad čim hitreje minil. Vabim te, da si na naši svetovalnici prebereš prispevek na to temo: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/panicni-napad/
Predlagam ti, da tehnike preizkusiš. Vabim te, da poslušaš tudi zvočne posnetke, ki so na voljo. Na podlagi prispevka si lahko pripraviš kartice spoprijemanja, ki so v članku na povezavi omenjene čisto na koncu. Kartico spoprijemanja pripraviš tako, da si zapišeš kratke povzetke tehnik spoprijemanja na kartice/list papirja. Kartice imaš nato zmeraj pri sebi (lahko v rokovniku, denarnici, mogoče kot zapisek na telefonu). Ko te preplavi anksioznost/panika, se lahko umakneš na miren kraj in si prebereš vsebino kartice, kar ti bo lahko pomagalo, da bo tvoj panični napad prej minil. V primeru, da se panični napadi pojavljajo zelo pogosto, ti vsekakor predlagam, da se oglasiš do strokovnjaka. Lahko se ponovno obrneš na svojega osebnega zdravnika in ga prosiš za nadaljnjo napotitev ali pa se oglasi v regionalnem Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Na sledeči povezavi so zapisani vsi Centri, izberi tistega, ki ti je regijsko najbližji: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/.
Upam, da boš v prispevku našla tehniko, ki bo delovala zate. Če boš imela še kakšno vprašanje, te lepo vabim, da nam še pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije