Pozdravljeni!
Res ne vem, kako naj to povem in malo me je sram, ker bo morda zvenelo res nenavadno. Stvar je v tem, da recimo vidim nekoga kul (moškega spola) - všeč mi je njegov stil, samozavest, videz na splošno. Del mene si želi biti s tem fantom v romantičnem razmerju (torej, fant mi postane všeč), del mene pa želi biti ta fant. Ne vem, kako naj to opišem, želim si izgledati kot ta fant, biti tako kul kot ta fant ... Iz enega (meni neznanega) razloga se mi zdi, da kot punca ne bi mogla izgledati tako kul, ker imam pač žensko postavo in zato ne bi izgledala tako kot ta fant, ker mi obleke ne bi pristajale enako kot njemu. Joj, to res čudno zveni, se opravičujem. Razmišljala sem že, kje bi lahko bil razlog, pa nisem prepričana. Mogoče zato, ker imam slabo samopodobo in zaradi nje ne nosim oblačil, ki bi si jih želela, potem pa vidim kakšnega fanta (ki nosi tak stil oblek) ter si želim, da bi bila on, ker zaradi svoje slabe samozavesti menim, da sama v oblačilih ne bi mogla izgledati dobro? Gre za to, da se še vedno nisem sprijaznila s svojim ženskim telesom? Kaj mislite, da bi lahko bil razlog in kako lahko preneham s takim razmišljanjem? Drugače nisem del LGBT, ne želim si biti moški, samo v takih trenutkih si želim, da bi imela bolj deško postavo (brez oblin).
Lep dan še naprej.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
to, kar opisuješ, ni tako nenavadno, kot se ti morda zdi. Zagotovo smo si že prav vsi kdaj želeli, da bi v celoti ali pa le delno izgledali drugače, morda kot kdo drug. Socialna primerjava z drugimi je nekaj, s čimer se je na neki točki zagotovo srečal že vsak izmed nas, še posebej danes, v času spletnih socialnih omrežij, se je temu preprosto nemogoče izogniti.
Sama praviš, da si po izgledu pogosto želiš biti podobna kakemu fantu, ki ga opaziš in ti je všeč. Sprašuješ se, kaj to pomeni, oziroma kje tiči razlog za to. Veš, nič kaj nenavadno ni, da ko opazimo nekoga, ki nam je všeč in ga občudujemo, da si želimo biti podobni tej osebi ali imeti lastnosti, ki jih vidimo pri tej osebi. Mnogi ljudje se znajdejo v situaciji, ko občudujejo nekoga drugega zaradi njihovega stila, samozavesti ali videza in se hkrati sprašujejo, zakaj sami ne morejo biti takšni. To je med mladostniki prazaprav prisotno še toliko bolj, saj je vrstniška skupina pomemben vidik v življenju mladostnika in marsikdo si želi biti podoben vrstnikom, znanim osebam, ki jih občuduje, ... v splošnem zato, ker želijo biti del skupine, pripadati nekemu socialnemu krogu.
Bolj kot to, sama sicer še posebej izpostavljaš stil oblačenja, ki te pritegne pri kakem fantu. Želiš si, da bi tudi tebi pristajal tako kot njemu in da bi v splošnem imela bolj deško postavo, vendar si ne želiš biti moški. Sama ugotavljaš, kje bi lahko tičal razlog za to tvoje doživljanje. Izpostavila si slabo samopodobo in nizko samozavest, zaradi katere ne nosiš oblačil, ki bi si jih želela. Slaba samopodoba in nizka samozavest nam lahko preprečita, da se izražamo kot take, kakršni smo v resnici. Morda še sama nisi našla svojega stila oziroma ga, kot praviš sama, ne upaš nositi, ko pa tak stil vidiš pri drugih, seveda želiš biti takšna kot oni. Kje točno lezi razlog za tvoje doživljanje je nemogoče natančno reči le na podlagi tvojega zapisa. Imaš v mislih kak konkreten stil? Ali gre le za to, da ko opaziš fanta, ki ti je všeč, opaziš njegovo samozavest in si želiš v splošnem biti tako samozavestna in izgledati podobno kot on?
Stil oblačenja je sredstvo izražanja in ni omejeno na spol. Nič ni narobe tudi, če želiš nositi oblačila, ki jih nosijo moški. Želim te spodbuditi, da eksperimentiraš in raziščeš ter tako najdeš svoj stil. Stil oblačenja, v katerem se boš počutila dobro. Morda ti ne bo pristajalo točno to, kar si želiš, je pa pomembno, da najdeš tisto, v čemer se boš počutila dobro, saj to, da se v lastnem telesu počutimo dobro in da se sprejemamo takšne kakršni smo, seveda krepi tudi našo samozavest in je ključnega pomena za naše duševno zdravje. Pošiljam ti še povezavo do člankov na temo samopodobe. Morda med njimi najdeš kaj zase.
Želim ti prijeten konec tedna,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• 15
15-letnica
Najprej vam hvala za poslane povezave do člankov o samozavesti.
V mislih imam streetwear stil, ki bi ga rada imela sama, a kot rečeno nimam samozavesti. Težava je, da mi recimo tole https://www.pinterest.com/pin/104849497568900245/ ali tole https://www.pinterest.com/pin/441282463481655413/ ne bi pristajalo enako kot moškima na sliki, ker imam žensko postavo (še posebej prsi so 'v napoto'). Pravzaprav niti ne vem, zakaj me to moti - bi mi pač malo drugače stalo na telesu kot njima, pa kaj. Ampak se nekako ne morem sprijazniti.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Amadeja Jurič
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
slišati je, kot da ti je ta stil oblačenja res pri srcu. Kaj pa praviš na idejo, da nekaj časa poskusiš nositi tak stil doma, v varnem okolju? Pri tem opazuješ, kako se počutiš, kaj ti je včeš, kaj ti ni?
Se ti sicer zdi, da se nasploh ne počutiš preveč dobro v svojem telesu, ali imaš take pomisleke le v tem primeru, ko bi si želela, da bi ti konkretno ta stil pristajal enako, kot moškim?
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• 15
15-letnica
Pozdravljeni,
pravzaprav gre za to, da se v svojem telesu počutim slabo ne glede na to, kaj nosim. Verjetno bi morala bolj delati na svoji samozavesti?
Ideja, da stil nosim doma, v varnem okolju, je super, ampak v mojem primeru žal ne bi delovala, ker se mami in brat norčujeta iz moje postave. (Visoka sem 162 cm, tehtam 57 kg - moj itm je za mojo starost v redu.) Mami ima nenehno pripombe, da npr. "ležim kot krava", "se premikam kot tanker" ... Večkrat sem ji rekla, da mi s tem še bolj zbija samozavest in se je opravičila, a je potem po nekaj dneh spet začela. Brat (mlajši je od mene) jo pa posluša in se še on znaša nad mano, večkrat mi je rekel, da sem debela, lena ... Gibam se, nisem cel dan na kavču, zato res ne vem, v čem je problem. Mogoče zato, ker sem jaz edini 'debeli' član naše družine (oči je fit, mami in brat pa oba zelo suha - mislim, da je njun itm nižji od povprečja). Slabo se počutim še v družbi vrstnikov, ker se vsi kul oblačijo in imajo tako dobro postavo ...
Res ne vem več.
• Uredništvo
Amadeja Jurič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
resnično mi je žal, da se celo doma, ob najožjih družinskih članih, srečuješ z zbadanjem glede tvojega videza. Besede, ki ti jih namenjata mama in brat, niso primerne in vsekakor verjamem, da te prizadanejo in zaradi njih tudi sama gledaš nase nekoliko izkrivljeno.
Družinski člani so ponavadi pomembni ljudje v našem življenju. Pomembno nam je njihovo mnenje in verjamemo temu, kar povejo. To mnenje si hitro vzamemo k srcu, hkrati pa lahko pomembno oblikuje tudi našo samopodobo. Zagotovo je težko verjeti vase in nase gledati pozitivno, ko pa te taki negativni komentarji in opazke spremljajo tudi v tvojem domačem, najbolj »intimnem« okolju. Prav se mi zdi, da si te komentarje izpostavila svoji mami. V kolikor se to ponavlja, te spodbujam, da na asertiven način ponovno omeniš, kako se ob teh komentarjih počutiš.
Na nas si se sicer obrnila zaradi želje po nošenju določenega stila oblačil, vendar sedaj dodajaš, da se v svojem telesu počutiš slabo ne glede na to, kaj nosiš. Težava torej tiči globlje, v tvoji samopodobi. Glede na tvoje izkušnje v domačem okolju lahko tvojo predstavo o lastnem videzu pravzaprav razumem. Zavedati se pa moraš, da zmerjanje izhaja iz tistega, ki zmerja, iz njegovega nezadovoljstva, njegovih frustracij in nikakor ne pove nič kaj o tebi, a hkrati zelo dosti o tistem, ki zmerja. Verjamem, da je ob tem težko ostati močan in preslišati te besede.
Kako si lahko torej pomagaš na poti do sprejemanja lastnega telesa takega, kakršno je. Pošiljam ti članek s konkretnimi nasveti glede tega, kako lahko izboljšaš svojo telesno samopodobo.
Za konec želim nagovoriti še tvoje primerjanje lastnega telesa in stila oblačenja z drugimi. Praviš, da se v družbi vrstnikov ne počutiš prav dobro, saj se ti zdi, da se drugi oblačijo boljše, kot ti, ter da imajo vsi drugi lepo postavo. Veš, prepričana sem, da ima prav vsak pri sebi neko negotovost, nekaj, kar mu na lastnem telesu ni všeč, nekaj, kar bi si želel sprementi ali biti v nečem podoben drugim. Še posebej težko je biti zadovoljen z lastnim izgledom, ko spletna socialna omrežja predstavljajo ideale, ki so zelo drugačni od tega, kar sami vidimo v ogledalu. Ti ideali so privlačni, kljub temu, da so skorajda nedosegljivi oziroma jih dosega le manjša peščica ljudi. Večkrat se opomni, da smo si medsebojno siser zelo raznoliki in edinstveni.
Pošiljam ti objem in te lepo pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• 15
15letnica
Hvala vam za spodbuden odgovor! :)
Lep pozdrav.