Zakaj imam težave z telesnim stikom z ljudmi? Tudi najmanši dotik nekoga drugega me spravi v neprijetno počutje in paniko.
Za
Zaspana
Hojla,
Jaz pri sebi zadnje čase isto opažam. Nekako se mi zdi, da nemorem več zaupati ljudem. Raje se distanciram kot pa objamem nekoga, čeprav imam velikokrat željo po ravno temu. Nisem sigurna kaj je moj vzrok za takšno počutje. Mogoče gre zgolj za to, da vse preveč povezujem s preteklimi dogodki, ko me je nekdo izdal.
Morda tudi ti pri sebi opažaš kakšen vzorec? Te je v kratkem kdo izmed bližnjih izdal ali te vznemeril? Te je strah se preveč navezati in tvegati, da bo te navezanosti konec? (-mene je).
Moj odgovor je zdaleč od neposredne rešitve, ampak mogoče pa znaš iz njega, z odgovori na vprašanja potegniti ven to, kar iščeš, vzrok.
P.S.: Tudi jaz želim vedeti, kako se občutka panike ob fizičnem stiku znebiti (;
Želim ti vse najbolje,
Zaspana
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Bučka, živjo.
V svojem sporočilu praviš, da te telesni stik z drugimi ljudmi spravlja v nelagodje. Predstavljam si, da si v takšnih situacijah v veliki stiski.
Najprej bi ti rada povedala, da ni nič narobe s tem, da ti ne odgovarja telesni stik z drugimi - tvoje telo je tvoje telo in imaš vso pravico povedati (v vsakem primeru), da ti dotik drugih ne ustreza. To lahko storiš tako, da rečeš, da se ne počutiš prijetno ob tem, ko se te dotaknejo in prosiš, da te izpustijo in stopijo korak nazaj. Običajno ljudje nimajo težav s tem, da bi to prošnjo spoštovali, kljub temu da so najprej predvidevali, da je sprejemljivo, da se te dotaknejo.
Sprašuješ pa se, zakaj imaš takšen odziv… Zanima me, ali se ti je v preteklosti kaj takšnega zgodilo; kaj, kjer je kdo prestopil tvoje meje, se te dotikal takrat, ko se s tem nisi strinjala? Seveda ni nujno, da je krivo karkoli takšnega.. Tudi brez tega, da se ti je zgodilo kaj hudega, lahko doživljaš dotik drugih kot nek vdor v tvoj osebni prostor. Pomembno je, da se naučiš, kako se s takšnimi doživljanji lahko soočiš. Predlagam, da si na tej povezavi pregledaš vse tehnike sproščanja, ki jih lahko v dani situaciji uporabiš, da pomiriš svoje misli, da boš lahko nadaljevala. Preizkusi vse in sporoči, ali ti katera od teh tehnik ustreza; seveda lahko vse te tehnike prilagodiš tako, da bodo tebi in situacijam primerne (izvedi po tiho, v glavi, skrajšaj…).
S prakticiranje tega boš čez čas svoj sistem tudi navadila, da se ob dotiku nekoga možgani spomnijo na tehnike sproščanja in te sprostijo avtomatsko, brez tega, da bi morala tehniko sploh izvesti.
Sporoči, ali je to nekaj, kar bi ti ustrezalo, oziroma, če ti lahko še kako svetujem.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)