Zdravo, imam nekakšen problem. Pred nekaj meseci sem ugotovila, da sem bisekaualna. Potrebovala sem veliko časa da se res prepričam, in čeprav še nosem sigurna o svoji seksualnosti, (ali sem bi ali pan alikaj drugega...) vem da so mi definitivno všeč ljudje različnih spolov. Na tem še raziskujem. Problem je v tem, da sem nekaj časa nazaj mami povedala to, da so mi zelo všeč LGBTQ+ teme. (Knjige,filmi,serije...) in to sem ji povedala ker sem ji zaupala največ na svetu. (Da se razumemo, nisem ji povedala da sem bi, tida samo to da so mi všeč te teme v knjigah, filmih...)Mislila sem da me bo sprejela in da me bo razumela. Ko sem ji povedala, je bila kar začudena, in od takrat se mi je zdelo kot da me kar čudno gleda vsakič ko nekdo začne govoriti o tej temi. Ko sem ji povedala je nato povedala tudi očetu, čeprav sem jo prosila naj ne pove, saj nisem bila pripravljena. In nekega dne, sem si v knjižnici sposodila knjigo ki se nanaša na to temo. Ko je videla knjigo, me je vprašala če so mi še vedno všeč te stvari. Jaz sem rekla da ja, in potem mi je rekla da naj si slučajno ne upam zaljubiti se v punco. To me je čisto strlo, saj nisem imela pojma da bi lahko moja mama bila homofobična. Rekla je naj se ne zaljubim v punco saj hoče imeti vnuke ali nekaj takega. Od takrat sem ugotovila da vedno ko se kdo pogovarja o tem, je ona res zaničevalna do LGBTQ ljudi. Tega prej sploh nisem opazila, in ker sem se čedalje bolj počutila kot biseksualna oseba, sem to res hotela povedati staršema. Toda nekega dne sem(vem da nebi smela) brskala po njenih textih, in ugotovila da je to da so mi všeč LGBTQ+ teme, povedala svoji prijateljici, in še to zelo zaničevalno. V glavnem, jaz sem bila res jezna saj sem ji zaupala bolj kot komorkoli drugemu, in zdaj nevem če ji lahko zaupam še normalne stvari, kaj pa šele osebne ker se bojim da bi povedala to svojim prijateljem. Zdaj imam torej nekaj problemov in vprašanj... kaj naj naredim če zdaj več ne zaupam nikomur v družini, saj očetu nikoli nisem in vem da bo vse povedal mami, ter moja sestrica je še premala da bi razumela te stvari. Komu naj zaupam probleme ali vprašanja, saj imam zdaj samo še to spletno stran???? Drugi problem je to da se res hočem razkriti, vsaj prijateljem, ker res hočem da me spoznajo takšno kot sem, ampak predenj se razkrijem njim, bi se razkrila komu drugemu, in prosila za nasvete, toda jaz nimam nikogar drugega, ker svoji družini več ne zaupam, ter moja mama se mi zdi homofobična????? Res rabim pomoč, najbolj pa jo rabim zato ker se res hočem razkriti.
Res upam da nisem pre več napisala :(
Hvala za čisto vse odgovore ki jih dobim že v naprej, in upam da se bom lahko znašla. :)
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Najprej hvala za tvoje sporočilo in zaupanje. Žal mi je, da si imela pri razkritju mami izkušnjo nesprejemanja. Verjamem, da te je prizadelo. Sprejemanje staršev je namreč zelo pomembno, sploh v najstniških letih, saj nam dom in družina pomenita osnovno varnost in zaupanje.
Najprej se mi zdi pomembno, da veš, da se ti drugim ni treba razkrivati dokler nisi na to pripravljena. Ko pa se na razkritje čutiš pripravljeno, lahko najprej izbereš osebo, za katero misliš, da bi te lahko slišala in sprejela. Lahko je to najboljša prijateljica, teta, lahko je to tudi svetovalna delavka na šoli. Ti na misel pride oseba, ki ti je blizu in bi lahko z njo govorila o tem?
Pogosto mislimo, da se moremo najprej razkriti staršem, saj so nam najbližje. Lahko pa se izkaže, da morda to, da se najprej razkrijemo njim, ni najbolj smiselno. Starši so lahko šokirani, zmedeni in potrebujejo nekaj časa, da to informacijo sprejmejo. Pomembno vlogo zato pogosto odigrajo prijatelji oz. prijateljice. Pri razkritju ena neprijetna izkušnja ne nujno napoveduje druge neprijetne izkušnje, pomembno pa je, da pri razkrivanju ne hitiš in si vzameš čas, da začutiš ob kom ti je o tem varno govoriti.
Pripenjam tudi kratek prispevek o razkritju, ki smo ga napisale nekaj časa nazaj. Morda ti pomaga pri razmisleku in odgovori še na kakšno vprašanje.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje sem na voljo.
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra