Pozrav!
Sem Filip in kot pise v naslovu imam starse, ki so na robu locitve. Oce je varala mojo mami in to sem ugotovil sam z sledenjem našega avtomobila, sporočili na očetovem zaklenjenem zaslonu od njegove "ljubice" s srcki ipd.
Vse to se vleče že dobra 3 leta. Moja mami je to ugotovila približno takrat kot jaz. Začela sva se o tem pogovarjati in si zaupati tezave drug drugega na nivoji ki jih lahko skupaj resujeva. Oče je že prej delal razlike med mano in mojim bratom. Mene je ignoriral, brata pa objemal, poveličeval in objavljal na socialnih omrezjih. Zmeraj sem bil zapostavljen iz njegove strani. Veckrat me je nadrl in v meni se je ze prebujal strah kdaj me bo udaril, zato sem se bolj zaupal, vec delil in raje govoril z mojo mami.
Mami se je meseca maja ze hotela lociti a je moj brat to zaustavil češ da noče locitve na najbol zakompliciran mesec v srednji soli. Moj brat (Matej) se tezje spopada s to sotuacijo kot jaz. Jaz sem se se sprijaznil, da se bosta locila in ne bomo vec ziveli skupaj.
Tezi pa me to, da moja mami ne najde moci da bi se od njega locila. Cel cas se pritozuje nad tem kako komaj zivi, kako jo stiska v prsih in kako ne more vec ziveti z njim, a se ne zgodi nic. Pocasi je ze cela situacija zacela name. Ne znam se zbrati v soli, sem veliko bolj nejevoljen in ne tako eksteovertiran kot prej.
Zanima pa me kako bi lahko pomagal sebi in pomagal svoji mami pri tem da bi nasla moc za locitev ker je ze na robu depresije. Nocem da se unici. Raje vidim da se loci in se smeji kot se je vcasih
Hvala Vam za odgovor in cas,
Filip:)
#tosemjaz
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen Filip!
Hvala za tvoje vprašanje in za tvoje zaupanje. Žal mi je, da se soočaš s težkimi trenutki, ki si jih opisal v sporočilu. Verjamem, da ti ob tem ni lahko in občutiš neprijetna čustva. Kljub vsemu pa obstajajo poti in rešitve, ki ti lahko pomagajo, so ti lahko v oporo. Si pa že sedaj naredil en zelo velik korak, da si zaprosil za pomoč, kar ni vedno lahko storiti in nekateri tega ne zmorejo. Sem vesela, da si zbral pogum in nam pisal.
Če prav razumem, se težave v odnosu tvojih staršev dogajajo že nekaj let, ob tem se ti bolje razumeš s svojo mamo in jih zaupaš svoje stiske ter se o tem pogovarjata. Za očeta pa imaš občutek, da te je tekom celotnega življenja v primerjavi s tvojim bratom zapostavljal. Omenil si tudi, da ima tvoj brat več težav se soočiti z ločitvijo staršev, hkrati pa tudi že pri sebi opažaš, da se težje zbereš v šoli, si pogosteje slabše volje, ti ni toliko do druženja kot prej. Tvoja glavna skrb oz. vprašanje pa je, kako si lahko v teh trenutkih ti pomagaš in kako lahko pomagaš svoji mami skozi te težke trenutke.
Ob sporih in ločitvi staršev je normalno, da so se tudi pri tebi pojavili določeni neprijetni občutki in stiska. Nikakor pa ločitev staršev ni tvoja krivda in ni tvoja odgovornost, da rešuješ težave med staršema (te pa vsekakor razumem, da želiš pomagati in da si želiš, da bi ti težki trenutki čim prej minili). Kar bi tebi in mami oz. vsem v vaši družini (če bi bila pripravljena tudi tvoj brat in oče) svetovala je, da si poiščete strokovno psihološko pomoč. Ti in brat lahko strokovno pomoč dobita v vam najbližjem zdravstvenem domu na Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov, mama (in oče) pa lahko pomoč dobi prav tako v najbližjem zdravstvenem domu v Centru za duševno zdravje odraslih. Če ima vam najbližji zdravstveni dom že vzpostavljene centre za duševno zdravje, se lahko naročite tudi brez napotnice, drugače pa lahko napotnico dobite pri vašem osebnem zdravniku (v primeru, da še centri niso vzpostavljeni po novem programu, lahko psihološko pomoč v vam najbližjem zdravstvenem domu poiščete v klinično psihološki ambulanti ali na dispanzerju za mentalno zdravje). Če bi imel pri tem še kakšno vprašanje ali težave, nam napiši in ti bomo z veseljem pomagali. V zdravstvenem domu se sicer na žalost lahko zgodi, da boste na obravnavo morali nekaj časa počakati. Z bratom lahko poskusita pomoč poiskati tudi v posvetovalnici Posvet - https://posvet.org/. Če imaš možnost, bi ti tudi svetovala, da se poskusiš pogovoriti s svetovalno delavko na vaši šoli in skupaj z njo poskusita poiskati kakšno rešitev, ki bi ti bila v podporo (mogoče se lahko tudi šolska svetovalna delavka pogovori s tvojo mamo in jo usmeri naprej, kjer si lahko mama poišče podporo).
V tvojem sporočilu si omenil, da se o svojih čustvih in o dogajanju iskreno pogovarjata z mamo, kar je zelo dobro. Če bi ti še dodatno pomagalo, lahko poskusiš svoja čustva in misli zapisati tudi v dnevnik – nekaterim pomaga, da svoja čustva in misli prelijejo na papir. Lahko pa poskusiš čustva in misli izraziti skozi umetnost – npr. skozi risanje, slikanje, ples, kiparjenje, pisanje pesmi ali zgodb.
V takšnih trenutkih je zelo pomembno, da čim bolj kot lahko poskrbiš za sebe. Pri tem ti je lahko v pomoč naš priročnik: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1 – s pomočjo priročnika boš lahko lažje razumel svoja čustva, misli in vedenja, hkrati pa imaš v priročniku tudi določene tehnike (npr. trebušno dihanje), s katerimi si lahko pomagaš, da se boš npr. sprostil, umiril. Ne glede na to, da se trenutno soočaš s težko situacijo, pa to ne pomeni, da ne moreš ali ne smeš čutiti tudi prijetnih čustev. Tako poskusi delati čim več stvari, ki te veselijo, ki te spravijo v dobro voljo, ob katerih se sprostiš – če imaš kakšne hobije, se ukvarjaš s športom, druženje s prijatelji. Karkoli, kar ti prinaša veselje in zadovoljstvo.
Še kakšen nasvet več lahko najdeš v tem članku: https://www.tosemjaz.net/razisci/druzina-prijatelji-in-vrstniki/moja-starsa-se-locujeta/.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš. Če imaš še kakršnokoli vprašanje, nam napiši in ti bomo z veseljem odgovorili.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije