Zivjo zivjo,
eno vprasanje.. Kako bi izgledalo, ce bi imela 17letna punca 22let starega fanta. Je to dokaj normalno? Pri tem upostevajmo, da je punca kar precej zrela za svoja leta.
Hvala za mnenja!
• ha
hana125
Hej, to je čist normalno js sm tut stara 17 moj fant pa 22 to ni nič takega. Tak da te nima kaj skrbet so še tut večje razlike.
Lp
• 1a
1a1a1a
mislim da ni velika razlika..sama sem stara 16 let in imam 20 letnega fanta...tudi sem precej bolj zrela in me vzame resno in je vse normalno..tudi starši ga sprejmejo
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga zmedeno dekle!
Predvidevam, da ti je všeč starejši fant, saj sprašuješ, ali bi bila (dokaj) normalna zveza med 17-letno punco in 22-letnim fantom.
Povsem normalno je, če so dekletom v tvojih letih všeč starejši fantje. Najstnice se pogosto tudi zaljubijo v starejše fante. Samo po sebi to še ni nič narobe, pomembno je predvsem, kaj od tega pričakuješ ti in kako bi na to tvojo zaljubljenost reagiral starejši fant oz. moški.
V najstniških letih dekleta tudi malo „prehitevajo“ fante. To je povsem normalno! Predvsem v času pubertete (doba človekovega razvoja med otroštvom in mladostno dobo) buriti hormončke in vplivati na telesno in duševno dozorevanje najstnic in najstnikov, predvsem v duševnem dozorevanju najstnice v povprečju malce prehitevajo svoje vrstnike, kasneje pa jih ti – v adolescenci (doba človekovega razvoja med puberteto in zrelostjo) - seveda dohitijo! V času pubertete so zato večkrat fantje malce bolj „otročji“ v primerjavi s svojimi vrstnicami.
V mladostniških letih se dekleta zaljubijo v starejše fante oz. moške predvsem zaradi tistih njihovih lastnosti, ki jih vrstniki še nimajo (zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje ...) in vrstniki se jim zato zdijo še otročji. Seveda pa je pri takšni zaljubljenost pomembno, kakšne so potrebe in pričakovanja enega in drugega pri večji razliki v letih (ob večji mladosti deklet), saj so lahko povsem različna. Starejši fant oz. moški pa lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, tudi s hujšimi posledicami (čustvena zloraba, spolno izkoriščanje, spolna zloraba, nezaželena zgodnja nosečnost idr.).
Razlika v letih, ki jo navajaš, seveda pri tvoji in večji starosti sama po sebi ni pomembna, mnogo stvari je za odnos oziroma zvezo med moškim in žensko veliko pomembnejših, kot je pa večja ali manjša razlika v starosti. Vsaka zveza prinaša odgovornosti in vprašanje je, kdaj in koliko smo nanje pripravljeni, koliko smo zreli za čustveno zvezo s partnerjem, za morebitne takšne ali drugačne posledice. Pa še to: za kvalitetno in zadovoljujočo zvezo med partnerjema sta (so)odgovorna oba, vsak sam sebi in drug drugemu!
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Mr
MrsNoJoke
Ne skrbi, jaz sem stara 16, moj pa 29.
Ni se za sekirat:)
• Pl
Plesalka22
Tudi jaz imam podobno težavo. Stara sem skoraj 15 let (čez malo manj kot 3 mesece bom). Sem nižje rasti (160 cm) zato me imajo vsi za mlajšo. A nisem otročja. Kar grozljivo preveč zrela sem za svoja leta (zelo), resna, odgovorna in tako naprej. Imela sem že kar nekaj fantov, tudi kar resnih. Treniram jazz balet in moja postava je temu primerna .
Čeprav sem všeč tako mlajšim, kot malo starejšim me od pomladi le-ti fantje nič ne zanimajo. - (to še ni taka težava).
In v nasprotju z njimi me zanimajo kar veliko starejši moški. Sama pa sem tak tip človeka, da se znam obnašati družbi primerno. No in njihova bližina mi zelo godi. Nekako izražajo moškost, odgovornost in samoobvladovanje, kar pogrešam pri prvih dveh ''skupinah'' (malo mlajši in malo starejši od mene). Zaradi moje osebnosti in obnašanja se tudi jaz nekako lahko približam njim (ne vsem). Vem, da nikoli ne bi nič (resnega) mogla imet z trenerjem, znancem iz glasbene šole, sestrinimi prijatelji, privlačijo me celo mimoidoči na cesti in moški po televiziji (ki so po mojem okusu)...
Tudi nisem poskušala saj so res najmanj 8,10 let starejši od mene A me zelo privlačijo in to me zelo ovira pri moji šoli in življenju.
Imate kakšne nasvete, da bi se lahko distancirala,oddaljila od tega, spremenila mišljenje, saj je vse to zelo moteče in ker seveda da nič ne morem imet z nobenim od njih, ne bi rada več prenašala mojih čustev in občutkov do njih.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Draga Plesalka22!
Čez tri mesece boš stara 15 let, praviš, da si kar preveč zrela za svoja leta, da si resna in odgovorna. Od pomladi dalje te nič več ne zanimajo malo mlajši oz. malo starejši fantje, torej fantje približno tvojih let (praviš sicer, da si imela že kar nekaj fantov, tudi kar resnih). Zanimajo te kar veliko starejši moški, njihova bližina ti zelo godi, ker izražajo moškost, odgovornost in samoobvladovanje, kar pogrešaš pri fantih približno tvoje starosti oz. malo mlajših in malo starejših. Privlačijo te moški, ki jih sicer poznaš, celo mimoidoči na cesti in moški na televiziji, ki so po tvojem okusu. Pri vsem tem se pa zavedaš, da z njimi ne bi mogla imeti nič resnega, tudi ničesar nisi poskušala, saj so najmanj 8, 10 let starejši od tebe. Te pa privlačijo, s tem si že preobremenjena, vse to je zate že zelo moteče in te zelo ovira pri tvoji šoli in življenju. Sprašuješ, kako bi se lahko od tega distancirala, saj ne bi rada več prenašala svojih čustev in občutkov do njih.
Tvoje vprašanje sem bolj podrobno povzel po eni strani zato, da lahko vidiš, da sem ga v celoti razumel, da razumem tvojo stisko, po drugi strani pa zato, da ti bom v nadaljevanju podal vsa potrebna pojasnila in odgovore.
Razlika v letih med tabo in moškimi, ki so ti všeč oziroma te privlačijo, sama po sebi ne bi bila pomembna, če bi bila ti stara npr. 20 let ali več, v tvoji starosti pa je zelo pomembna, česar se pa tudi sama dobro zavedaš. Dejstvo je, da gre pri tebi pri tvojih 15-ih letih še za mladostniške simpatije, naklonjenosti, lahko že za najstniške zaljubljenosti, sanjarjenja, nikakor pa še nisi toliko zrela, da bi lahko oblikovala resnejši in odgovornejši odnos z moškim. Tvoje potrebe, želje, pričakovanja, so pri tvoji starosti zelo drugačna, kot pa jih ima odrasel fant oz. moški.
Sicer je povsem normalno, če so deklicam v tvojih letih všeč starejši fantje. Najstnice se pogosto tudi zaljubijo v starejše fante oz. moške. Samo po sebi to še ni nič narobe, pomembno je predvsem, kaj bi od tega v takšni situaciji pričakovala ti in kako bi na to tvojo zaljubljenost reagiral starejši fant oz. moški, če bi vedel zanjo.
V najstniških letih dekleta tudi malo “prehitevajo“ fante. To je povsem normalno! Predvsem v času, ko prične puberteta (doba človekovega razvoja med otroštvom in mladostno dobo) buriti hormončke in vplivati na telesno in duševno dozorevanje najstnic in najstnikov, predvsem v duševnem dozorevanju najstnice v povprečju malce prehitevajo svoje vrstnike, kasneje pa jih ti – v adolescenci (doba človekovega razvoja med puberteto in zrelostjo) - seveda dohitijo! V času pubertete so zato večkrat fantje malce bolj “otročji“ v primerjavi s svojimi vrstnicami.
V mladostniških letih dekleta privlačijo starejši fantje oz. moški predvsem zaradi tistih njihovih lastnosti, ki jih vrstniki še nimajo (zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje ...) in vrstniki se jim zato zdijo še otročji. Takšno je tudi tvoje doživljanje in občutenje, kot si ga sama opisala. Seveda pa takšna zaljubljenost praviloma nima prihodnosti, saj so potrebe in pričakovanja pri veliki razliki v letih (ob tolikšni mladosti deklet) povsem različna. Starejši fant oz. moški pa lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, tudi s hujšimi posledicami (čustvena zloraba, spolno izkoriščanje, spolna zloraba, nezaželena zgodnja nosečnost idr.).
Opozoriti pa moram še na nekaj, četudi o tem ne sprašuješ. V primeru, da bi takšen starejši fant oz. moški želel od tebe kakršnakoli spolnost (ni nujno, da tudi spolni odnos, lahko že tudi npr. otipavanje, božanje spolnih organov, nagovarjanje k spolnosti ipd.), bi šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe oz. kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost otroka starega manj kot 15 let. Odgovornost oz. krivda za takšno kaznivo dejanje bi v takšnem primeru bila izključno na strani tega fanta oz. moškega, v nobenem primeru na tvoji strani, nobena olajševalna okoliščina zanj ne bi bila, če bi si ti takšna dejanja celo želela in bi vanje privolila.
Pri zgodnejših najstniških zaljubljenostih praviloma še ne gre za pravo zaljubljenost, ampak gre bolj za naklonjenost, simpatijo, privlačnost, bolj za flirtanje, za nek površen, neresen odnos. Tako je bilo zagotovo tudi pri tebi, četudi si zapisala, da si imela že nekaj fantov, tudi kar resnih. Predvsem v zgodnejši najstniški dobi dekleta praviloma še niso pripravljena na resnejšo čustveno zvezo, ki prinaša odgovornosti. Pomembno je, koliko smo nanje pripravljeni, koliko smo zreli za resnejšo čustveno zvezo s partnerjem, za morebitne takšne ali drugačne posledice.
Zelo dobro je, da se zavedaš nesprejemljivosti zvez pri tvoji starosti s toliko starejšimi moškimi. Naj takšne mladostniške privlačnosti starejših moških ostanejo na nivoju sanjarjenja in naj ne preidejo v izkušnjo! Jemlji to kot nekaj povsem normalnega v tvoji najstniški dobi, naj te to ne obremenjuje, pri mnogih dekletih je to sestavni del njihove naporne dobe najstniškega odraščanja …!  
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ti
Tiger
Nevem kaj naj rečem če je to vredu al ne,velika razlika je med nama kar 30let,in sva skupaj že več kot eno leto in nevem kaj naj naredim
• Uredništvo
Uredništvo
Tiger, pozdravljeni.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam v odraščanju.
Forum za odrasle je med.over.net, kamor se lahko obrnete z vprašanjem.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• Ko
Kokicaaaaa
Hej! Pac sej naceloma to ni narobe ne? Ker ce gledas odrasle (nase starse) so vecinoma v 2-8 let razlike
• Mi
Micka
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.