Živjo!
To vprašanje pišem ker nimam nikogar na katerega se bi lahko obrnila po nasvet oziroma mi je neprijetno da ljudje okoli mene vedo za moje težave. Včasih sem se spraševala kako imajo lahko ljudje težave z duševnim zdravjem in vse to mapak vedno bližje sme temu da to tudi sama ugotovim. Prišla sem v srednjo šolo in vem da je to velik preskok a sem se nanj zelo dobro prilagodila. Vsja tako se mi je zdelo dokrler se nisem začela soočati z določenimi težeavami. Starši so mi vedno govorila da rabim dobiti delavne navade, a jih nisem in sedaj sem v stiski ko imamo na urniku ogromno testov. Zaenkrat sem še vedno odlična ali vsja prav dobra amoka danes pišemo test iz predmeta o katerem nimam pojma jaz pa namesto da bi se učila pišem to sporočilo. Ker četudi ni tisto kar bi morala delati je moj izgovor to, da je vseeno za moje dobro in produktivno. Zdaj se bojim da bom dobila prvo 1 v šoli in vse zato ker nisem zmožna sesti za zvezke. Sem velik prokastinator čeprav sme našla še en angleški izraz ki bolje opisuje moje stanje a se ga ne spomnim. Skratka redko se zmorem učiti dokler nisem pod stresom. To je prokastinacija a jaz včasih ne čutim stresa do zadnje minute pred testom. Kar pomeni da se ne bom učila. Do zdaj kakor sem rekla sem nekako dobila 5 in 4 ker vseeno nimam problemov z pomnenjem snovi a če bom tako nadaljevala vem da ne bom prišla čez gimnazijo. Imam še 7 testov pred koncem leta in nimam volje da bi se učila. Poiskušala sem veliko metod. Vprašala sem tudi AI psihologa a mi ni pomagal kaj dosti. Ljudje pravijo da samo potrebujem samonadzor ampak tega ni tako lahko pridobiti kot se sliši. Poiskušam se izboljšati in včasih sem uspešna a delam zelo majhne korake v primerjavi s tistim ki bi jih morala delati. Leto še vseeno želim dokončati z dobrimi ocenami ampak bojim se da mi bo spodletelo. Problem je tudi telefon ker me hitro zamoti in na njem preživim več ur na dan. Odvajam se od njega kolikor se da ampak spet so to majhni koraki ki ne delujejo dovolj hitro da bi se poboljšala do konca tega leta ali pa da bi bili tako obvladovani da bi vseeno imela boljši urnik učenja. To je malo zmedeno ampak ja. Vem da se veliko ljudi bori z istimi težavami kot jaz zato bo odgovor verjetno nekaj kar sem že slišala a vseeno sem pripravljena poiskusiti karkoli novega.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Kakor sem razbral iz tvojega zapisa, imaš težave z delom za šolo oziroma z učenjem. Praviš, da imaš težave z odlaganjem oziroma prokrastinacijo, hkrati ne čutiš veliko stresa pred ocenjevanjem in se zato ne spraviš k učenju, poleg tega pa te ovira še telefon.
Najbolj ti bo koristilo, da si za predmete sestaviš načrt učenja skupaj s cilji. Svetujem ti, da si tako načrt, kot tudi cilje zabeležiš na list papirja in ga postaviš na vidno mesto, kjer ti bo vedno na očeh. Cilji naj bodo realistični in konkretni (npr. pri naslednjem testu želim dobiti oceno 4; do srede bom predelala zadnji dve snovi, ki smo jih obravnavali itd.). Učni načrt pa si lahko sestaviš po dnevih ali tednih – znotraj tega lahko določiš, kateri dan boš namenila poudarek različnim predmetom za učenje, kako dolgo na dan se boš učila, katere dni boš prosta… Tako se boš lažje spravila k sprotnemu učenju kljub pomanjkanju stresa, ki ga omenjaš. Že ura učenja na dan ti lahko pripomore ogromno. In če pomisliš: kaj pa je ena ura v dnevu? Boš videla, zelo hitro mine! Je pa res, da moraš biti v času, ko se učiš zares zbrana in pri stvari. Zato bi ti predlagal enostavno tehniko učenja, ki pa je zelo učinkovita. Imenuje se POMODORO, kako jo izvedeš, pa lahko poslušaš na zvočnem posnetku tukajle. V svoj načrt učenja pa ne pozabi zabeležiti tudi nagrad – po uspešnem učenju si lahko privoščiš nekaj, kar ti je všeč (npr. sprehod, film, druženje s prijatelji…), saj te bodo tudi nagrade motivirale pri učenju.
Če ti telefon predstavlja velik moteč dejavnik, ti svetujem, da ga popolnoma izključiš, ko pride čas učenja - tako ne boš prejemala obvestil. Ena možnost je tudi ta, da ga v tem času daš nekomu (mami, očetu, bratu/sestri...), ki ga bo pazil zate dokler se učiš in ti ga vrne ob vnaprej dogovorjenem času.
Če se ti zdi, da bi pri oblikovanju načrta rabila pomoč, pa se lahko vedno oglasiš pri svetovalni delavki na tvoji šoli, ki ti lahko pri tem pomaga.
Lepo bodi in srečno z učenjem!
Patrik Senica, mag. psihologije