ko sem v druzbi sem med tihimi nikoli nic ne recem samo vedno gledam in poslusam.
bi morala kaj spremeniti?
Qu
Quiet guy
Imam popolnoma enak problem poslušam in gledam in nevem kaj bi rekel. Ves čas sem tiho, tudi z osebami ki jih poznam že več časa in so mi blizu. V glavi imam samo pesmi ki jih poslušam na pamet pa mi ne pade nič kar bi lahko povedal. To me spravlja ob živce saj ne morem nadaljevati pogovora več kot 10 sekund preden postane čudno. Res nevem kaj naj naredim. Sovražim svoje življenje zaradi tega.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Če te prav razumem, te zanima, ali bi morala spremeniti svoje vedenje v družbi, kjer ponavadi prevzameš vlogo poslušalke. Predstavljam si, da te malce bega, kaj bi naj bila tvoja vloga v družbi.
Vsak izmed nas se nekoliko drugače vede v interakcijah z drugimi - nekateri raje prevzamejo vlogo govorca, spet drugi raje samo poslušajo, nekateri pa uživajo v obeh vlogah. Zagotovo ni nič narobe s tem, da se sama večino časa znajdeš v vlogi poslušalca - dober poslušalec se redko najde. :)
Če ti ta vloga ustreza, ti seveda ni treba ničesar spreminjati, če pa sama želiš bolj aktivno sodelovati v vlogi govorca, pa se veščin učinkovite komunikacije lahko vedno priučiš. Začneš lahko s tem, da tu in tam postaviš kakšno vprašanje, ki se nanaša na temo pogovora, kasneje pa lahko tudi sama dodaš svoj odgovor na to, kar so povedali drugi. Poveš lahko tudi kakšno anekdoto ali zgodbo o tem, kaj se ti je zgodilo, o čem si v zadnjem času brala.
Pomemben del v procesu komunikacije je tudi neverbalna komunikacija, tako za govorca kot tudi z poslušalca. K neverbalni komunikaciji spadajo na primer obrazna mimika, kretnje, drža telesa in ton glasu. Vabim te k branju prispevka, ki ga najdeš na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/neverbalna-komunikacija/ - tukaj boš našla nekaj uporabih nasvetov v zvezi z nverbalno komunikacijo.
Če imaš za nas še kakšna vprašanja, so le-ta zmeraj dobrodošla. Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)