Živijo, sem zelo sramežljiva. Našla sem aktivnost, ki bi se je rada udeležila, ampak si ne upam. Ne vem kaj naj se tam pogovarjam, ali se jim bom zdela čudna, ali mi bo šlo. Zelo me je strah. Ne vem ali naj se aktivnosti udeležim ali ne. Kaj če me vprašajo na katero šolo hodim (zaključila sem šolo in iščem službo), kaj o mojem mnenju, jaz pa ne bom vedela kaj reči.
Hvala za pomoč.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si z nami delila svojo stisko. Po opisu deluje, da v socialnih situacijah, ko si z (novimi) ljudmi, občutiš tesnobo, kar verjamem, da je lahko zelo naporno. To, kar opisuješ, so pogoste misli ob tesnobi: »kaj naj rečem«, »kaj, če bom izpadla čudno«, »kaj, če ne bom znala odgovoriti«. Pomembno je vedeti, da tesnoba pogosto napoveduje najhujše možne scenarije, ki se v resnici redko zgodijo. Te občutke lahko postopoma zmanjšaš tako, da se kljub strahu izpostavljaš situacijam, ki te plašijo – korak za korakom in tako sama sebi (ter svojim možganom, ki napletajo najhujše scenarije) dokazuješ, da zmoreš premagati strah in da na koncu ni tako hudo ter lahko doživiš tudi prijetne stvari.
Če je aktivnost nekaj, kar te zanima in je drugim tam prav tako všeč, imaš že skupno temo za pogovor. Veliko ljudi je na začetku zadržanih in najbrž ne boš edina, ki bo malo v zadregi.
Če te vprašajo o šoli, lahko preprosto poveš, da si jo zaključila in zdaj iščeš službo. To je čisto običajen odgovor. V pogovorih ni potrebno deliti stvari, ki ti niso udobne – poveš lahko toliko, kot je tebi OK. Če ne boš znala odgovoriti na kakšno vprašanje, lahko iskreno rečeš: »Uh, ne vem točno, kako bi odgovorila. Kaj pa ti misliš?« To je povsem naraven način, da pogovor steče naprej. Nihče nima odgovorov na vsa vprašanja in čisto nič ni narobe, če smo pri tem iskreni.
Morda si lahko udeležbo olajšaš tako, da greš tja s kakšno znanko ali prijateljico ali pa si že vnaprej izbereš nekaj preprostih tem, ki so tebi ljube in o katerih lahko spregovoriš.
Čeprav te je strah, ti lahko to srečanje prinese lepo izkušnjo. Ni treba, da ostaneš dolgo – že kratek obisk je korak naprej in vsaka takšna izkušnja lahko sčasoma zmanjša tesnobo in okrepi tvoje zaupanje vase. Dovoli si izkušnjo, tudi če bo za začetek za krajši čas – bo to en nov uspeh.
Na tej povezavi lahko najdeš članke o tesnobi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=21 – te vabim, da še malo o tesnobi raziščeš preko teh člankov, da boš še bolje razumela, kaj se ti dogaja in kako si lahko pomagaš.
Držim pesti zate. Če boš potrebovala še kakšno pomoč, se lahko kadarkoli ponovno oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije