Pocutim se cudno, neprijetno mi je iti nasprhod ali pa pes iz sole, ker mislim da si ljudje mislijo kaj cudnega o meni.
In pocutim se nic vredno. Bojim se kometarjev ostalih.
Zelo ne rada zapuscam.hiso, najraje bi se udrla v zemljo.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te razumem pravilno, se pogosto obremenjuješ s tem, kako te vidijo drugi in kaj si o tebi mislijo, kar močno vpliva tudi na tvoje počutje in vedenje – neprijetno ti je zapuščati hišo, iti na sprehod ali peš iz šole. Predpostavljam, da se zaradi tega pogosto izogibaš situacij, ki od tebe zahtevajo stik z ljudmi. Kar si zapisala je slišati precej obremenjujoče.
Naše misli so zelo močno gonilo našega življenja. Vplivajo na to, kako se počutimo, kaj se nam dogaja na telesni ravni, ter nenazadnje tudi na to, kako se vedemo. Pomembno je, da pozorno spremljamo svoje misli in prepoznamo, ko nam kake misli ne služijo. Sama praviš, da se soočaš z negativnimi mislimi predvsem v socialnih situacijah oziroma v povezavi z drugimi ljudmi.
Spodbujam te, da svojim vsakodnevnim mislim posvetiš posebno pozornost. Pri tem si lahko pomagaš z naslednjim člankom.
Ko se znajdeš v neki socialni situaciji, kjer te skrbi, kaj si o tebi mislijo drugi, te spodbujam, da pomisliš na 10 različnih stvari, ki si jih lahko v tistem trenutku drugi mislijo o tebi. Meniš, da mislijo vsi enako? Nekatere misli drugih so najbrž bolj negativne, spet druge zagotovo tudi pozitivne, tretji ti najbrž sploh ne posvečajo posebne pozornosti, ker imajo glavo polno nekih svojih skrbi... Zanimivo je, da nas ljudje pravzaprav v splošnem opazijo in si karkoli mislijo o nas v veliko manjši meri, kot si mi mislimo. Pomisli na svoje doživljanje okolice - kaj si pa ti misliš o drugih ljudeh, ko jih srečaš na ulici?
V razmislek ti želim predstaviti še eno perspektivno glede tega, koliko je sploh pomembno to, kaj si o nas mislijo drugi. Ljudje na svet gledamo skozi lasten mentalni/miselni okvir – kot da gledamo skozi neko okno, ki je oblikovano na podlagi lastnega učenja, spoznavanja, doživljanja, izkušenj, ... Predstavljaj nekoga, ki je precej zagrenjen, slabe volje, ima negativen pogled na svet ... Tak človek bo tudi pri tebi bolj verjetno opazil kake nepravilnosti in ob srečanju s tabo morda opazil npr. tvoje mastne lase. Zdaj si pa predstavljaj drugo osebo, ki je zelo pozitivno naravnana, se dobro počuti v lastni koži in ima dober dan – ob srečanju bo ta oseba tudi pri tebi bolj verjetno opazila kako svetlo plat – npr. bo opazila tvojo čudovito barvo las. Katero mnenje je zdaj bolj relevantno oziroma ali sploh katero od teh mnenj šteje? Kaj te misli pomenijo zate? Sama bi rekla, da bolj malo, saj so to njihove misli, ki izhajajo iz njih. To kar sama pripisuješ drugim – »da si o tebi mislijo kaj čudnega« - je pravzaprav odsev tvojih lastnih nesigurnosti, ki jih vidiš pri sebi.
Kako si lahko sicer pomagaš? Poleg zavestne analize misli si lahko v najtežjih trenutkih pomagaš tudi s tehnikami preusmerjanja misli in izpostavljanje. Da, izpostavljanjem. S tem, ko se izogibamo lastnim strahovom in nelagodju, se ti strahovi le še krepijo. Postopno izpostavljanje pa nam prinaša pozitivne izkušnje, ki naš strah manjšajo. V kolikor se s tem ne zmoreš soočiti sama, te spodbujam, da se obrneš na odraslo osebo, ki ji zaupaš ali pa obiščeš šolsko svetovalno službo.
V kolikor potrebuješ še kakršnokoli usmeritev, sem ti na voljo,
Amadeja Jurič, mag. psihologije