Zdravo,
stara sem 13 let nikoli nisem imela resnih težav.Imam najboljšo prijateljico in to že od vrtca....In ona me je kar nekajkrat hudo zamenjala vedno sem bila tiho zdaj pa sem se začela drižiti z mojo sosošolko in njeno prijateljico ki ni na naši šoli... Skupaj smo šle na bazen,v fitnes.....Delimo slike druga drugih pač najsnice in zdj je moja BFF ljubusumna jezna trdi mi da sem jo namenjaa ne vem kaj nja naredim moram izbrati ?
lp
Gr
Grinch van Gogh 17
Oj,
moje mnenje, prijatelje si izbiramo sami, tiste ki nam ustrezajo. Če ti družba s katero od omenjenih ne ustreza se raje ne druži z njo - ni dobro zate in za psiho. Svetujem ti da se pogovoriš s svojo BFF, in ji poveš kako si se ti počutila ko te je zapostavila. Mogoče ji povej zakaj si se začela družiti z ostalima dvema da bo razumela. Na prvem mestu je vedno iskren pogovor. Po pogovoru bo verjetno razumela. Sicer pa ni čisto nič narobe če imamo več frendic. Včasih se s katero malo oddaljiš, pa se z drugo zbližaš, naslednjič je obratno. Včasih se skregamo med sabo, drugič smo že neločljive frendice... To je normalno. Prijateljstvo je pač včasih komplicirano ja, vem iz izkušenj ???? Ampak je to ena izmed lepših stvari, ki se zgodi v življenju.
No, upam da sem kaj pomagala,
fajn uredita ????
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Iz tvojega vprašanja lahko razberem, da te obremenjuje težava z najboljšo prijateljico. Če sem prav razumela, sta se nekoliko oddaljili, ko se je ona začela družiti z drugimi in si imela občutek, da te je zamenjala, zdaj pa ona misli enako, ko si se ti začela pogosteje družiti s svojo sošolko in njeno prijateljico.
Si se s prijateljico že skušala iskreno in odprto pogovoriti? Če ne, ti predlagam, da jo povabiš na sok ali čaj, da si lahko obe vzameta čas za iskren pogovor. Lahko ji najprej poveš, kako si se ti počutila, ko te je zamenjala z drugimi ter ji obrazložiš, kakšen odnos imaš s svojo sošolko – da ste se z njo sicer zbližali, ampak to ne pomeni, da boš zamenjala svojo najboljšo prijateljico. Pomembno je, da sama iskreno poveš, kako se počutiš in kako vidiš situacijo, prav tako pa je pomembno, da daš tudi njej prostor, da podeli svojo perspektivo. Če želimo razrešiti takšne konfliktne situacije, je pomembno, da svoje mnenje izražamo brez obtoževanj in očitkov. Če je obema v interesu, da ohranita vajino prijateljstvo, je smiselno tudi, da skupaj najdeta neke skupne rešitve, ki bodo ustrezale obema. Mogoče lahko svojo prijateljico predstaviš svoji sošolki in greste skupaj na bazen, ali pa si redno vzameš čas za njo, seveda pa velja tudi obratno – tudi ona si mora vzeti čas zate.
Pomembno pa se je zavedati tudi, da v prijateljskih odnosih morda ni vedno enakega interesa iz obeh strani in da imamo na situacije drugačne poglede. Če s prijateljico ne bosta uspeli najti skupne rešitve, s tem prav tako ni nič narobe. Najpomembnejše je, da prijateljici pokažeš, da ti je mar in da si želiš iskrenega pogovora, če pa s prijateljstvom vseeno ne bosta uspeli nadaljevati, je morda najboljše, da se oddaljita. S tem ni popolnoma nič narobe, pravzaprav je v tvojih letih to precej pogosto, saj se ljudje ravno v tem starostnem obdobju precej spreminjajo in odkrivajo svoje interese in želje, ki se morda ne skladajo z željami tistih, ki jih poznamo že dlje časa – tako opuščamo nekatere stare odnose in spletamo nove.
Upam, da sem ti uspela vsaj nekoliko pomagati, vsekakor pa ti želim, da bi sledila svojemu srcu. Nekaj dodatnih nasvetov o ohranjanju dobrih odnosov lahko prebereš tudi v tem članku: https://www.tosemjaz.net/razisci/druzina-prijatelji-in-vrstniki/kako-ostajamo-v-dobrih-odnosih-in-razresujemo-konflikte/.
Želim ti vso srečo!
Lea Figelj, diplomirana psihologinja (UN)