Pozdravljeni,
ko sem izvedela za vašo spletno stran (v šoli) sem jo tudi doma obiskala, saj rabim Vašo pomoč. Hodim v sedmi razred osnovne šole. V našem razredu so se sošolci in sošolke začeli pogovarjati o intimnih stvareh (spolni organi, spolnih odnosih...). Bila sem ogorčena saj nisem še zato nikoli prej slišala za to (na tekšen način). Od takrat naprej, ko se začnejo pogovarjati o tem nemorem prenesti teh pogovorov, zato vsak odmor odidem iz razreda. Pred nekaj dnevi sem na družabnem omrežju videla človeka, ki opravljata spolni odnos. Telefon sem vrgla v steno in začela jokati. To je bilo prvič, da se mi je kaj takega pojavilo na spletu. Naslednje jutro slišim, da telefon ves čas brni. Pogledam prvo sporočilo in vidim, da mi nepoznan starejši fant pošlje sliko svojega spolnega organa (brez spodnjega perila). Zraven pa je še dopisal, da hoče z mano imeti spolni odnos in, da je že kupil kondome. Spet sem vrgla telefon v steno. Takrat sem bila sama doma, zato me je bilo zelo strah, da me bo isledil in bo prišel k meni domov. Na ves glas sem začela preklinjati. Čisto sem bila izgubljena, nisem vedela kaj naj naredim. Ko sem pod prevelikim pritiskom omedlim, in tudi sem (dvakrat). Hotela sem se pomiriti, a ni šlo. Po računalniku sem brskala po spletnih straneh za mladostnike v stiski. Po tistem kar sem prebrala mi je bilo malo lažje. Za ta dogodek ne ve nihče (razen jaz in Vas). Od tistega dogodka vsak dan razmišljam o tem. Čez dneve imam čuden občutek kot, da bom zbolela zaradi tega dogodka (ker ga moje telo ne more prenesti). Čisto sem izgubljena, ne vem kaj naj sama s sabo, ne morem se pomiriti... Zato Vas z vsem srcem prosim za pomoč. Zelo vesela bi bila, če bi mi odgovorili s kakšnim nasvetom. Hvala, da ste mi v podporo!
Study Girl
Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si delila svojo zgodbo z nami. Žal mi je, da si imela takšno neprijetno izkušnjo. Kot prvo moraš vedeti, da je dejanje, ki si ga doživela, kaznivo dejanje po 176. členu Kazenskega zakonika. Zato ti predlagam, da dogodek čim prej zaupaš odrasli osebi, lahko je to starš, teta, razrednik, svetovalna delavka v šoli, ... ki ti bo lahko nudila podporo in ti pomagala postopati naprej. Najprej ti predlagam, da sporočilo pošiljatelja oz. fotografijo shraniš, narediš zaslonsko sliko klepeta, profila, slike, ... Zelo pomembno je, da imaš dokaz nadlegovanja, ko boš želela primer prijaviti. Na sporočilo ne odgovarjaj, najbolje je, da pošiljatelja tudi blokiraš. S tem preprečiš, da bi te oseba še naprej nadlegovala ali ti kako drugače škodovala. Morda se ti bo sprva zdelo težko, da bi o tej zadevi še komu povedala, vendar je tvoja dobrobit na prvem mestu. Nekaj pomembnih in koristnih informacij o spletnem nadlegovanju lahko najdeš tudi na sledečih povezavah:
https://www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/kaj-storiti-ce-dozivim-kaj-neprijetnega-na-spletu/
https://safe.si/sites/default/files/letak_seksting_verzija_oktober_2020_-_cmyk.pdf
Vsekakor je pomembno, da se o dogodku z nekom pogovoriš. Več kot boš govorila o tem, lažje ti bo in videla boš, da nisi sama v tem. Lahko svoje misli zaupaš tudi kakšnemu prijatelju. Pogosto nam že samo pogovor o naših skrbeh lahko pomaga, saj nam to omogoči videti zadevo z drugega zornega kota. V primerih, ko samo pogovor z bližnjim ne zadošča, je dobro, da poiščemo pomoč strokovnjaka, ki nam bo pomagal s strokovno pomočjo. Pri iskanju pomoči oz. usmeritvi ti lahko pomaga tudi šolski svetovalni delavec. Prav tako se lahko obrneš na katerega izmed Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov (poglej na spletu, kateri ti je najbližji) ali na katerega izmed Svetovalnih centrov za otroke, mladostnike in starše (Maribor, Ljubljana, Koper), kjer so zmeraj pripravljeni pomagati. Veliko uporabnih informacij glede virov pomoči lahko najdeš v sledečem članku:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/kam-po-pomoc-v-stiski/
Le pogumno!
Če boš imela še kakšno vprašanje, sem ti na voljo in te lepo vabim k dialogu.
Bodi dobro.
Tjaša Rola, mag. psihologije