dan
stara sm 12 let. zelo čutim potrebo po spolnem odnosu ampak sem premlada. ko sem doma bi bila najraje gola in se drzala,dotikala,mečkala svoje joške. prosim pomagajte mi. prosim za hitri odgovor
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Veseli me, da si nam pisala glede svojega doživljanja. Praviš torej, da pogosto čutiš močno potrebo po spolnem odnosu ob tem pa tudi občutiš željo po dotikanju svojih prsi. Nejprej bi ti želela povedati, da s tem, da čutiš potrebo po spolnosti, ni nič narobe. Pravzaprav je normalno, da se v času pubertete pojavijo takšni občutki. To je obdobje, ki se navadno začne med 13. in 16. letom, a osebe lahko vanj vstopijo različno hitro – nekatere tudi pred svojim 13. letom. Najverjetneje si tudi ti v obdobju pubertete, zato omenjeno željo po spolnosti morda pri tebi spremljajo še kakšne druge spremembe značilne za to obdobje. Za obdobje pubertete je namreč značilno intenzivno telesno in čustveno dozorevanje, pospešena telesna rast in izločanje različnih hormonov. Predlagam ti, da prebereš kratek prispevek na naši spletni strani, ki opisuje to obdobje in spremembe s katerimi se morda srečuješ tudi sama.
Tvoji občutki in potrebe so torej normalne, prav tako pa ti moram povedati, da se jim ne moreš povsem izogniti. Ker v sporočilu praviš, da si premlada za spolne odnose, ti predlagam, da potrebo po spolnosti poskušaš zadovoljiti na drug način. Poskusiš lahko s samozadovoljevanjem, ki navadno vključuje božanje in dotikanje lastnih intimnih predelov, kar spremljajo prijetni občutki v telesu. Doma za to najdi miren in zaseben prostor, na primer svojo sobo.
Upam, da si že s tem odgovorom pridobila informacije, ki jih potrebuješ. Seveda pa te vabim, da nam v primeru dodatnih vprašanj ponovno pišeš.
Lepo bodi,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
• ku
kumarica1
živjo,
hvala za veš odgovor. prebrala sem članek,je poučen.imam novo težavo.
DObila sem podložene modrcke in nevem ali so mi dovol veliki saj ko stegnem roke in jih zam skupaj je zelo veliko prostora med prsi in modrčokom. Za v šolo si ga neupam imeti ker nevem ali se mi dojke prevec povečajo. Prosim za hiter odgovor.
adijo
• Uredništvo
Nina Šajt Duh
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da se ti je predlagan članek zdel poučen. Pomagati ti bom poskušala tudi pri tvoji trenutni dilemi.
Če sem te prav razumela, si dobila podložen modrček in ne veš ali si izbrala primerno velikost. Pri tem ti žal težje pomagam na daljavo. Predlagam pa, da se pri modrčkih zanašaš predvsem na to ali ti je v njih udobno. Pri tem ti bo sicer najlažje pomagala prodajalka, po možnosti v trgovini s spodnjim perilom, ki se na to področje bolj spozna. Predlagam torej, da poskusiš ob naslednjem nakupu modrčka v trgovini prositi za pomoč.
Prav tako omenjaš, da te skrbi, kako v modrčku zgledajo tvoje dojke. Tudi tukaj predlagam, da se osredotočiš na to, da se v modrčku počutiš prijetno. V kolikor te skrbi, da so se ti dojke povečale v splošnem, pa je tudi to eden izmed znakov pubertete in je nekaj povsem normalnega.
Upam, da je tudi tale odgovor zate uporaben. Ponovno pa te vabim, da nam pišeš z morebitnimi dilemami.
Lep dan ti želim,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
• li
lilia
hvala za odgovor.
mami mi je rekla da naj neham nositi te modrce ker nimam takih velikih joskou. meni se zdi pa da jih imam. nrodno mi je govoriti o tem z njo
prosim za hiter odgovor
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena Lilia,
verjamem, da ti je neprijetno govoriti z mamo o teh stvareh. Marsikomu je in to je čisto normalno. V kolikor ti je lažje, se lahko obrneš na koga drugega, morda na prijateljico. Kakor ti je zapisala že svetovalka, pa je še najlažje, da se res obrneš na prodajalko v trgovinah z modrčki - navadno so zelo prijazne in pripravljene pomagati. Znale ti bodo povedati, ali ti je modrček prav ali ne.
Drugače pa ne skrbi. V kolikor ti je modrček res prevelik, ti bo verjetno kmalu prav, saj tvoje telo še raste in se razvija.
Kar pogumno zdaj - nič sramu ni v tem, da vprašaš, če ti je modrček prav.
Prijazen pozdrav iz uredništva