Pozdravljeni!
Mene pa zanima, ce se pri spolnih odnosih z osebo istega spola(lezbijke) lahko okuzis s spolno prenosljivimi bolezni? Vem, da so moski geji kar precej izpostavljeni temu, nisem pa zasledila, kako je pri zenskah. In ce lahko, kako se lahko zascitis, ce sploh se da? -
Uredništvo
Blažka Plahutnik Baloh

Odgovor svetovalca:
Pozdravljeni,
spolno prenosljive okužbe med ženskami, ki imajo spolne odnose z ženskami, so sicer redkejše kot v populaciji moških, ki imajo spolne odnose z moškimi, vendar obstajajo. Med pogostejšimi spolno prenosljivimi okužbami, ki se prenašajo med ženskami, so bakterijska vaginoza, HPV, trihomoniaza ter genitalni herpes. Redkejše so okužbe s sifilisom, hepatitisom B, klamidijo, gonorejo ter virusom HIV. Večje tveganje za okužbe ter prenos le-teh se pojavlja pri ženskah, ki so imele v preteklosti spolne odnose z moškimi.
Za zaščito pred spolno prenosljivimi okužbami je pri oralnem spolnem odnosu za ženske na voljo tako imenovani “dental dam”, zelo tanka silikonska krpica, ki se jo položi na vaginalni ali analni predel ter fizično preprečuje stik med genitalijami in usti. Uporaba je posebej priporočljiva, če ima oseba v predelu ust kakršnekoli rane ali ureznine. Če pri spolnem odnosu uporabljate pripomočke, je pri uporabi z različnimi partnerkami dobro uporabiti kondom, ki ga vsakič zamenjate, pripomočke pa dobro očistite. Prav tako je pomembno, da si pred spolnim odnosom dobro umijete roke in skrbite za splošno higieno.
Blažka Plahutnik Baloh,
mag. psihologije
Društvo informacijski center LegebitraCitiraj
Hi
Hikkk
Kje se pa ta dental dam lahko kupi in kako se imenuje v slovenscini? Hvala!!
Uredništvo
Blažka Plahutnik Baloh
Odgovor svetovalca:
Slovenski prevod "dental dam" je oralna ovira. Pri nas dental dam žal ni razširjena oblika zaščite, zato ni na voljo v drogerijah in je le redko v prodaji v nekaterih erotičnih trgovinah. Možno pa jih je naročiti preko spleta iz tujine. Bolj kreativna rešitev je, da pri navadnem kondomu odrežete spodnji in zgornji del ter ga na eni strani prerežete po dolžini. S tem ustvarite krpico iz lateksa, ki nudi enako mehansko pregrado. V primeru, da se poslužujete tega načina, škarje prej skrbno razkužite in pazite, da ne naredite dodatnih zarez po ostali površini kondoma.
Blažka Plahutnik Baloh,
mag. psihologije
Društvo informacijski center LegebitraCitiraj