Pozdrav,
že od 13 leta imam rad oba spola. Zaenkrat zame vejo samo nekateri prijatelji. Rad bi povedal še drugim ljudem ampak se bojim da so homofobični, bodo povedali naprej ali pa me zasovražili zaradi tega.
lp
An
Anja
Hej
S tem se ti res ni treba obremenjevati. Samo povej še ostalim. če te nebodo podpirali te niso vredni in definitivno niso tvoji pravi prijatelji. In kakor koli te naj ne zanima preveč mnenje drugih, ne dovoli da bi zaradi njih spremenil spolno osmerjenost. Samo bodi tak kod si ,ker takega te morajo sprejeti. (Info. smo v 21. stol. in to je precej normalno)
Lp. Anja
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljen!
Najprej bi se ti želel zahvaliti za tvoje vprašanje. Veseli me, da si že razkrit med nekaterimi prijatelji. Iskreno upam, da ti le-ti ob tem stojijo ob strani.
Če te prav razumem te skrbi reakcija drugih ljudi ob tvojem razkritju? Razkritje našim bližnjim in drugim ljudem nedvomno predstavlja enega bolj pomembnih, a hkrati stresnih dogodkov vživljenju LGBT oseb. Tvoji strahovi pred negativno reakcijo so popolnoma razumljivi, vendar pa reakcija ljudi ob tvojem razkritju, njihovo sprejemanje tebe po njem in komu bodo informacijo delili žal ni v tvoji moči. Ob tem želim poudariti, da pa je vseeno zelo pomembno, da tekom tega celotnega procesa poskrbiš zase.
V kolikor za določene ljudi, ki se jim želiš razkriti že vnaprej pričakuješ negativno reakcijo, ti za lažje sprejemanje njihove slabše reakcije predlagam, da si že vnaprej pripraviš različne scenarije in svoje odzive nanje. Svetujem ti tudi, da se (v kolikor pričakuješ negativen odziv), prej razkriješ drugim (odraslim) osebam, ki so ti podporne – torej nekaj kar si že začel z razkritjem pred svojimi prijatelji. V tem primeru je dobro, da se osebam, kjer pričakuješ negativen odziv, razkriješ ob prisotnosti izbrane podporne osebe in/ali na kraju, ki je javen, a dovolj zaseben, da omogoča tovrsten pogovor. Pomembno je tudi, da se v primeru nasilne reakcije poskusiš umakniti oziroma, če se osebe ne pomirijo in bi se počutil ogroženo, pokličeš na številko klica v sili.
Nekaj splošnih informacij glede razkritja si lahko prebereš tudi tu: https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Z veseljem sem ti na voljo za dodatna vprašanja in vso srečo na tvojem potovanju!
Leopold Štefanič, uni. dipl. pedagog in andragog
svetovalnica Legebitra