živjo, imam eno težavo, čeprav mogoče ni tako grozna se jaz zelo obupno počutim. Imam kar nekaj odvečnih kilogramov, to pa je še posebej opazno, ker imajo vse moje sošolke primerno težo. Pri starosti 15 let tehtam 85kg, in zaradi tega se počutim zelo nesamozavestno. Tudi v moji družini so vsi malo močnejši razen očeta, skupaj smo poskušali tudi neke vrste omejitev hranjenja, začeli smo jesti ob desetih zjutraj, končali pa smo ob šestih. Nekaj časa smo se tega držali potem pa je celotna družina obupala, vključno z mano. Zdelo se mi je brez pomena, ker sem kilograme zgubljala zelo počasi ali pa skoraj nič. Telovadim nič, razen to kar imamo v šoli, drugje drugače ne morem. Ne želim da bi me doma videli ako delam tiste workoute na youtubu, tudi premišljevala sem če bi šča ven teči ampak me je preveč sram, ker živim v majhnem mestecu kjer ni primernih poti, da me nebi nihče videl. Sploh ne vem več kaj naj storim, s starši in z nikomur se o tem ne bom pogovorila, to sploh ni opcija. Tudi kadar kuujem oblačila mi gre skoraj na jok, ker ne najdem skoraj ničesa ker ounce danes nosijo samo oprijete ali kratke stvari kjer kažejo trebuh jaz pa bi v tem zgledala kot kakšen prašič. Tudi jaz si želim imeti super postavo, tudi jaz se želim počutiti odlično kadar sem v kopalkah ne pa se skrivati za brisačo. Kako naj izgubim to težo? Najhuje pa je, da je mami danes kupila kremo zame proti strijam, mislim da želi da znova začnemo s to dieto kot sem jo zgoraj omenila, saj vem da želi le dobro ampak vem, da nam ponovno ne bo uspelo, 1. ko smo začeli sav se na sprehodu skupaj pogovarjale kaj vse bove naredili, kako se bove lahko oblačili, obljubile sva si da se bove podpirale, jaz sem bila zelo navdušena, ker bom končno tudi jaz lahko nosila oblačila, ki jih zdaj ne morem, potem pa je ona pač obupala, jaz pa z njo ker sem pač sprejela da bom vedno debela in grda.
Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena DG!
Razumem, da se soočaš s težavo, ki te zelo obremenjuje in da se počutiš nesamozavestno zaradi odvečnih kilogramov. Kljub obupanemu zaključku bi ti rada sporočila, da nisi sama in da obstajajo načini, kako se spopasti s tvojimi težavami. Vsak korak, ki ga narediš v smeri ciljev, je korak naprej k boljšemu jutri. Ne obupaj, tvoja pot je edinstvena in pomembno je, da vztrajaš.
Prvi korak je sprejeti, da imaš težavo, in to si že storila. Naslednji korak je, da se zaveš, da ni nujno, da se spopadaš s tem sama. Doma si že poskusila, neuspšno, za to je mogoče čas, da se obrnš še na koga od drugih odraslih, ki so ti blizu, učiteljica, tvoja zdravnica ali pa svetovalna delavka v šoli. Lahko ti ponudijo nasvete in podporo pri obvladovanju težav s težo ter ti pomagajo pri razvoju zdravih navad in strategij za doseganje ciljev. Vseeno pa ne obupaj nad domačimi, doma je potrebno več potrpežljivosti, toda vztrajnost se splača! Tudi, če bo mama obupala, bodi ti tista, ki se ne preda in je vztrajna.
Najprej se ustaviva pri tem, da hujšanje ni enostavno in da zahteva potrpljenje, vztrajnost in opuščanje starih navad ter zamenjavo teh z novimi, boljšimi navadami. Kdor tega ne naredi, se mu zgodi to, kar se je zgodilo z vašim družinski poskusom - neslavno opusti namen. Ljudje smo zelo nepotrtpežljivi in vedno iščemo hitre rešitve. Te pa ne obstajajo (razen v reklamah za diete in prehranske dodatke). Namesto ekstremnih diet in omejevanja prehrane je zate bolj pomembno, da se osredotočiš na to, da se prehranjuješ redno (manjši obroki 4-5 krat na dan) in uravnoteženo: to pomeni da ješ raznoliko hrano in čim več zelenjave in sadja. Teh vprašanj je na portalu veliko, več si lahko prebereš tukaj. Za tvojo situacijo bo ključno to, da boš kljub družinskim (slabim) navadam vztrajala pri svojih odločitvah. Pomembno je tudi, da veš, da nisi ti odgovorna za spremembe svojih družinskih članov.
Glede gibanja pa tole: redno gibati se, ne pomeni, da moraš telovaditi po YouTube navodilih ali pa v fitnesu, ampak, da poskušaš v svoj vsakdan vključiti več gibanja tako, da se kam odpraviš peš (hitra hoja dela čudeže), da plešeš in poješ na svoj najljubši komad, lahko pomagaš pri urejanju vrta in pospravljanju ipd. Če ti je všeč kolesarjenje, rolkanje in rolanje, obstaja veliko raznolikih možnosti za gibanje, ki ti bo prinašalo veselje. S kolesom lahko poiščeš bližnje gozdne poti ali kolesarske steze. Rolanje ali rolkanje pa je že samo po sebi nekaj posebnega, morda je vredno poskusiti, potem pa lahko celo obiščeš skate park, kjer se lahko učiš različne trike, če je to nekaj, v čemer bi uživala.
Razmisli pa tudi o vključitvi v kakšno rekreativno skupino: badminton, odbojka, košarka, rokomet, plavanje, plezanje, borilne veščine, skupinski športi, sodelovanje, šport na prostem ali v dvorani - vsi so odličen način za vadbo in druženje hkrati, kar je pomembno pri tvojih letih.
Preden zaključim: tukaj je odličen članek o tem, kako si postavljamo clije, da jih lažje dosežemo in ob tem razvijamo samozavest!
Pomembno je tudi, da se zavedaš, da lepa postava ni samo stvar videza, ampak tudi zdravja in dobrega počutja. Namesto da se osredotočaš na idealne telesne mere, se raje spomni na to, kako se počutiš v svoji koži in kako skrbiš zase. Sprejemanje same sebe je ključno za to, da se počutiš dobro v svojem telesu, ne glede na to, kakšna je tvoja telesna masa.
Nazadnje, glede na tvoje občutke glede oblačil in videza: povem ti, da je pomembno edino to, kar si dovoliš ti sama - da nosiš oblačila, v katerih se počutiš udobno in samozavestno. To ne pomeni, da se moraš prilagajati modnim trendom ali nositi stvari, ki ti niso všeč. Najdi svoj slog in se oblači tako, da te osrečuje in podpira tvojo samozavest.
Ne pozabi, da si vredna ljubezni in podpore, ne glede na to, kakšna je tvoja telesna teža. Držim pesti, da boš našla pot do boljšega počutja in samozavesti. Zaupaj si, verjemi vase in si zapomni, da si enkratna, da imaš edinstvene lastnosti in talente. Ne dovoli, da te negativne izkušnje in zaostanki na poti do cilja spravijo v dvome. Sčasoma boš vedno bolj samozavestna in se boš lažje spoprijela s težavami, ki se pojavljajo.
Najlepši pozdrav,
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.