Zdravo. Star sem 16 let hodim na gimnazijo in sicer v 2. letnik. Opravičujem se ker bom napisal na dolgo in široko a menim da bi morali slišati celotno situacijo da bi morda razumeli in tudi nepovem tega ravno vsakomur.V osnovni šoli sem imel odlične ocene vedel sem da v gimnaziji nebo perfektno a sem vseeno se odločil zanjo. Bil sem izbran za učenca šole zaradi sodelovanja pri projektih tekmovanjih in nasploh šolskih zadevah. Želel sem to napisati da bi približno videli zakaj se počutim slabo namreč lansko leto sem končal letnik z oceno db(3), veliko težav sem imel saj sem se primerjal z drugimi in uspehom drugih in kako jim je uspelo. Imel sem popravni izpit iz fizike in ga naredil v prvem roku a komaj. Letos je bilo še huje na začetku se je pojavilo ogromno negativnih ocen in sem moral popravljati negativno konferenco iz nemščine in fizike. Za fiziko nisem imel dovolj časa pišem jo pa pojutrišnjem. Zaradi ocen se počutim iskreno povedano zelo slabo, imam neke trenutke sreče a ne trajajo dolgo saj začnem razmišljati o ocenah se obremenjevati in primerjati kar pripelje do slabe volje in pogosto napadov panike. Velikokrat se neznam organizirati ko imam naprimer v ponedeljek matematiko in v sredo kemijo bi se v ponedeljek začel učiti za kemijo saj nebi znal delati oboje naenkrat. Pravtako imam zmedo pri pripravljanju za teste za zgodovino sem se učil dober teden vsak dan po malo in na koncu dobil 2. Težave imam z koncentracijo in glavna težava da se neznam organizirati in ko se spravim učiti nevem kaj in kako ali bi morda si izpisal podatke ki so pomembni ali bi morda si prebral dokler si dobesedno ne zapomnim vsak stavek. Velikokrat imam to dilemo a neupam nikogar vprašati za nasvet saj se velikokrat zaradi tega počutim neumno. Prosil bi vas če ima kdorkoli nasvet za organizacijo in splošno učenje mogoče po alinejah različne tehnike in kako se po dnevih učiti v enem tednu ali več na podlagi nekega konkretnega primera to bi mi zelo pomagalo. Iskreno se opravičujem za morebitne pravopisne napake našel sem to stran ko sem iskal nasvete za učenje in sem se odločil deliti moje težave z drugimi in poiskati pomoč,in se vam spet iskreno opravičujem za ogromno besedilo. Lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Razumem, da se soočaš s težavami pri učenju in organizaciji, kar je povsem normalno. Spodaj sem pripravila sistematičen pregled tehnik, ki nam pomagajo izboljšati učne navade:
1. Postavljanje ciljev in načrtovanje:
- Določi si kratkoročne in dolgoročne cilje za šolsko leto ter jih razdeli na manjše korake.
- Sestavi urnik za učenje, v katerem določi čas za vsak predmet in se drži tega urnika.
2. Organizacija:
- Uporabi beležko ali digitalno orodje za sledenje nalogam, rokom in urnikom.
- Razmisli o uporabi aplikacije ali programa za sledenje nalogam, ki te obvešča o bližajočih se rokih.
3. Učenje po alinejah:
- Razdeli učno gradivo na manjše enote ali alineje, kar ti bo omogočilo boljše razumevanje in lažje učenje.
- Ko se učiš, osredotoči se na eno alinejo hkrati, da preprečiš zmedo.
4. Učenje po dnevih:
- Določi, koliko časa boš vsak dan namenil posameznemu predmetu. Na primer, lahko določiš, da boš vsak dan 30 minut posvetil matematiki (težje predmete delaj čim bolj redno, vsakodnevno, pa po manjših "paketkih").
- Kadar se ne moreš izogniti učenju večim predmetom na dan, si jih razporedi tako, da imaš vmes daljši (aktiven) odmor.
5. Koncentracija:
- Poskusi uporabiti tehniko "Pomodoro", kjer delaš 25 minut, nato pa si privoščiš 5 minut odmora. To ti lahko pomaga ohranjati koncentracijo.
- Najdi mirno in brez motenj okolje za učenje.
6. Zapisovanje:
- Med učenjem si izpisuj ključne informacije ali ustvari povzetek gradiva, ki ti bo pomagal pri ponovitvi.
- Uporabi različne metode zapisovanja, kot so grafični organizatorji, da bolje razumeš zapletene koncepte.
7. Vprašaj za pomoč:
- Ne boj se vprašati učitelja ali sošolcev za pomoč, če česa ne razumeš. Nihče ni popoln in vsi se učimo.
8. Sprostitev in čas zase
- Ne pozabi na sprostitev in čas, ko se posvetiš svojemu telesu - vadba, zdrava prehrana in dovolj spanja so ključni za dobro šolsko delo.
9. Samomotivacija:
- Določi si nagrade za dosežke, da ohraniš motivacijo za učenje.
Ne pozabi, da si edinstven in da se nekatere tehnike bolje prilagajajo tvojemu načinu učenja kot druge. Poskusi različne pristope in najdi tiste, ki ti najbolj ustrezajo. S trdim delom, vztrajnostjo in pravilno organizacijo lahko izboljšaš svoje ocene in se počutiš bolj samozavestno v šoli.
Pa še nekaj je pomembno: da si prijazen do sebe in se ne primerjaš s drugimi. Ena od učinkovitih vedenjsko kognitivnih tehnik, ki bi ti lahko pomagala, je tehnika "Kognitivnega prestrukturiranja."
Kognitivno prestrukturiranje je proces, ki vključuje prepoznavanje negativnih misli, ki jih imamo o sebi ali svojih sposobnostih, in njihovo nadomestitev s pozitivnimi, realističnimi mislimi. To je koristno za spodbujanje bolj pozitivnega in samoprijaznega notranjega dialoga. Tole lahko poskusiš:
1. Prepoznavanje negativnih misli: prepoznaj svoje negativne misli. To so misli, ki vključujejo samokritiko, primerjanje z drugimi, dvome o lastnih sposobnostih, kot na primer "Nisem dober," "Nikoli ne bom tako uspešen kot drugi" ali "Vedno delam vse narobe."
2. Ko prepoznaš negativno misel, jo zapišeš - to pomaga, da se zavestno ukvarjaš z njo.
3. Ko imaš zapisane negativne misli, poskusi o njej razmišljati racionalno. Vprašanja, ki ti pri tem pomagajo so:
- "Ali je ta misel resnična in dokazljiva?"
- "Ali obstajajo primeri, ko sem dosegel/uspel?"
- "Kaj bi svetoval prijatelju, ki bi imel takšne misli?"
4. Nato te misli nadomestiš z bolj realističnimi mislimi, lahko z bolj pozitivnimi in vsakodnevnimi. Na primer, namesto "Nisem dovolj dober" si lahko rečeš "Imam svoje močne strani, ki jih lahko razvijam." "Počasi se daleč pride." "Prav to mi je že uspelo!"
5. Ta tehnika zahteva čas in prakso, saj se ne bodo vse negativne misli takoj spremenile. Pomembno je, da vztrajaš in jo redno uporabljaš. Počasi bo tako razmišljanje postalo domače, čeprav nam je v začetku težko in tuje!
Tvoj cilj (ki je tudi moj :) ) naj bo predvsem, da boš bolj prijazen do sebe, bolj realističen pri ocenjevanju svojih sposobnosti ter bolj sproščen na splošno. Trenutni uspeh ni vse, duševno zdravje šteje in samo ob premagovanju težav lahko zrastemo in postanemo najboljša verzija samega sebe.Srečno!
Tina Jeromen, univ. dipl. psihologinja