Hej, zadnje čase sem zelo nemotivirana glede učenja in šole. Ko se grem učiti se sploh ne morem zbrati in raje bi počela kar koli drugega kot to zato tudi veliko zavlačujem in delam vse prej kot pa da bi se učila. Ni mi vseeno in res bi se rada potrudila ampak je tako veliko stvari in tudi veliko stvari ne razumem, sploh pri naravoslovnih predemtih in potem me postane strah in postanem živčna saj se mi zdi da sem se začela učiti prepozno čeprav imam še ceu teden ali več in potem se mi zdi da se sploh nima več smisla učiti. Ugotovila sem da bi se morala začeti učiti veliko prej pred testom, več kot teden prej ampak sploh ne vem kako bi se organizirala. Zato bi prosila za nasvete pri organizaciji pa tudi kako premagati strah pred negativnimi ocenami saj se zelo bojim popravljanja in nazadnje ko sem morala popravljati oceno sem mislila da ne bom zmogla in sem želela nad vsem obupati. Najhuje je ker je treba test ponovno pisati hkrati pa so še drugi testi in spraševanja ki jih moram opraviti in potem je vsega preveč in ne vem več kako naprej.
Hvala za vašo pomoč!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Reyna,
Kakor vidim, ti primanjkuje motivacije za šolsko delo in učenje. Sicer ti je za šolo mar, ampak so ti nekateri predmeti zelo zahtevni, meniš pa tudi, da bi se morala začeti učiti prej. Zelo dobro je, da da si do te ugotovitve že prišla sama – s tem si pokazala zanimanje in tisto začetno motivacijo, da nekaj spremeniš, kar je zelo pomembno in koristno. Zato ti bo tudi lažje pri nadaljnjih korakih. Tvoje vprašanje se nanaša torej na to, kako se zorganizirati za učenje in kako premagati strah pred ocenami. Z veseljem ti bom pri tem pomagal in te skušal usmeriti!
Najprej identificiraj šolske predmete, ki ti povzročajo največ težav in za katere meniš, da jim boš morala nameniti največ časa za učenje. Potem si za te predmete sestavi načrt učenja skupaj s cilji. Svetujem ti, da si tako načrt, kot tudi cilje zabeležiš na list papirja in ga postaviš na vidno mesto, kjer ti bo vedno na očeh. Cilji naj bodo realistični in konkretni (npr. pri naslednjem testu želim dobiti oceno 4; do srede bom predelala zadnji dve snovi, ki smo jih obravnavali itd.). Učni načrt pa si lahko sestaviš po dnevih ali tednih – znotraj tega lahko določiš, kateri dan boš namenila poudarek različnim predmetom za učenje, kako dolgo na dan se boš učila, katere dni boš prosta… Kot sama ugotavljaš, je sprotno učenje zelo pomembno, saj si tako več zapomnimo, snov bolj ponotranjimo, hkrati pa nas je potem dan pred in na dan ocenjevanja veliko manj strah, saj vemo, da smo snov res podrobno predelali. Pa še več prostega časa boš imela, saj ti zadnjih nekaj dni pred ocenjevanjem ne bo treba ure in ure sloneti za zvezki! Že ura učenja na dan ti lahko pripomore ogromno. In če pomisliš: kaj pa je ena ura v dnevu? Boš videla, zelo hitro mine! Je pa res, da moraš biti v času, ko se učiš zares zbrana in pri stvari. Zato bi ti predlagal enostavno tehniko učenja, ki pa je zelo učinkovita. Imenuje se POMODORO, kako jo izvedeš, pa lahko poslušaš na zvočnem posnetku tukajle. V svoj načrt učenja pa ne pozabi zabeležiti tudi nagrad – po uspešnem učenju si lahko privoščiš nekaj, kar ti je všeč (npr. sprehod, film, druženje s prijatelji…), saj te bodo tudi nagrade motivirale pri učenju.
Zanima te tudi, kako se rešiti strahu pred negativnimi ocenami. Če si boš sestavila dober načrt sprotnega učenja in se ga držala, boš s tem odpravila tudi ta strah, saj se boš počutila bolj samozavestno glede svojega znanja. Drugače pa lahko pri tovrstni tesnobi pomagajo tudi drugi načini, kot so telesna dejavnost, zadostna količina spanca, redna in zdrava prehrana in pa različne sproščujoče aktivnosti (npr. poslušanje glasbe, sprehod, vroča kopel…); slednje so lahko tudi del tvojih nagrad.
Če se ti zdi, da bi pri oblikovanju načrta rabila pomoč, pa se lahko vedno oglasiš pri svetovalni delavki na tvoji šoli, ki ti lahko pri tem pomaga. Enako pa velja tudi za učitelje – če imaš težave z razumevanjem neke snovi, jih brez zadržkov prosi za pomoč, saj so tudi oni tam zato, da ti pomagajo.
Srečno!
Patrik Senica, dipl. psiholog