moja fant je star 17 in sva si samo 2 leti razlike in on bi rad da prespim pri njem ampak se mi zdi da greva prehitro. Kako mu naj to povem
• Uredništvo
Lara Bukovec

Odgovor svetovalke:
Živjo Lucika,
Me veseli, da imata s fantom odnos, ki se razvija. S tem pa kot si ugotovila že sama, pride ogromno situacij, ki so ti nove, in prav je, da se sprašuješ in ugotavljaš, na kaj si pripravljena ter česa še ne želiš storiti. To je čisto normalno, v odnosu smo namreč ljudje različno hitro pripravljeni na določene stvari in prav je, da pri tem poslušaš sebe.
Vprašanje, kako povedati drugi osebi, da na nekaj (še)nismo pripravljeni ali pa si tega ne želimo, te lahko spravi v stisko. Lahko občutiš ogromno strahu in negotovosti, morda te je strah odziva druge osebe ali celo zavrnitve. Prvi korak iskrenosti je lahko težak, vendar je pomembno, da v zvezi stojiš za svojimi mejami. Kako se boš s fantom pogovorila, verjamem da boš našla način, ki bo ustrezal tebi, se mi pa zdi super, da si že sama ugotovila, da se o tem morata pogovoriti. Jaz mislim, da ni napačnega načina. Poskusi biti čim bolj iskrena, izhajati iz svojih občutkov, pomislekov in želja in pri tem jasno izrazi česa si ne želiš in kako bi si želela drugače. Ne moreva predvideti, kako se bo odzval, vendar pa če gre za iskren in ljubeč odnos ti bo prisluhnil in te upošteval. Če te začne kakorkoli pregovarjati, ali pa kakorkoli drugače vplivati na tvoje razmišljanje ali čustva, verjamem, da boš znala prepoznati, da tu nekaj ni v redu.
Prav tako me zanima, kako si ti dojela fantovo željo, da prenočiš pri njem? Bi pri tem šlo za druženje in  prenočitev pri njem medtem ko so doma tudi njegovi starši, ali pa morda še za kakšen korak naprej v smislu spolnega odnosa? Če si morda tudi sama negotova, kaj bi to vabilo vse zajemalo, se morda ne bi bilo slabo s fantom pogovoriti tudi o tem in kakšna so njegova pričakovanja. Seveda ob zavedanju česa si želiš sama. Fant je res nekoliko starejši od tebe in mislim, da je pomembno, da se pred tako velikim korakom kot je prvi spolni odnos res iskreno vprašaš, če si spolnega odnosa res že želiš. Če si pri teh vprašanjih nekoliko neodločena in negotova, ti prilagam še povezavo do članka, ki ti morda pomaga razmisliti, kdaj je zate najprimernejši čas https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/kdaj-je-najbolj-primeren-cas-za-prvi-spolni-odnos/
Če imaš še kakšno vprašanje ali pomislek, mi kar napiši.
Srečno s pogovorom,
Lara Bukovec, dipl. psihologinja (UN)