Živjo,
zadnje čase je moje življenje, če lahko tako rečem kar malo razburkano. Imam cerebralno paralizo kar pa pomeni, da sta invalidski voziček in stalna pomoč staršev že stalnica vsakega dneva. Učasih pa seveda moja diagnoza ni ravno najbolj prijetna. Konstantno me spremlja tudi želja po samopoškodovanju in slabo počutje o sami sebi. Doma se zaradi mojih posebnih potreb s starši velikrat skregamo. Tudi šola zelo vpliva na moje psihično počutje saj se z sošoloci ne razumemo najbolje.
Zaradi psihičnih težav so mi misli pričele tavati k želi po samomoru saj sem mislila, da bo moji družini lažje če me nebi bilo. Pomislila sem tudi na apsesivno hujšanje v prepričanju, da bo moja žalost potešena če bi me starša lažje prenašala na okrog. V prepričanju, da me bo to psihično ozdravilo sem pričela posegati po prekomernem uživanju tablet za vročino in glavobol katere naj bi se po navodilu moralo zaužiti samo enkrat.
Nevem kaj mi je in bi si želela končno ugotoviti, kaj je narobe z mojim duševnim zdravjem in, da bi mi nekdo končno lahko pomagal in mi prisluhnil.
Snežakec
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svojo stisko. Verjamem, da to nikakor ni bilo lahko. Če sem te pravilno razumela opisuješ, da se slabo počutiš, imaš slabo mnenje o sebi in se ti v zadnjem času pojavljajo samomorilne misli. Spodbudila bi te, da se o tem nujno pogovoriš z odraslo osebo, ki ji lahko zaupaš. Kako se razumeš s svetovalno delavko na šoli? Bi si morda upala potrkati na njena vrata in jo prositi za pomoč? Predstavljam si, da bo breme, ki ga nosiš v sebi, lažje, če ga boš z nekom delila, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja ter iskanju načinov spoprijemanja.
Opisuješ tudi, da se soočaš s stiskami zaradi posebnih potreb, ki jih imaš. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Kakšne misli ti gredo skozi glavo, katere so tiste situacije in odnosi z drugimi, ki so zate preveč obremenjujoče? Kaj kljub stiskam, ki jih doživljaš, ceniš pri sebi?
Vsakdo izmed nas se kdaj v življenju lahko znajde v situaciji, ko v trenutni situaciji ne vidi izhoda, a pomembno je, da se zavedamo, da je ta misel popolnoma izkrivljena. Ko na problem pogledamo malo z distance, ali ko kakšno izmed obremenjujočih misli zaupamo bližnjim, prej ali slej najdemo različne načine, kako se lahko s težavo spoprimemo, misli na samomor pa poskušamo čim prej odgnati. Situacije niso nerešljive in brezizhodne, včasih potrebujemo le več časa in podpore, da najdemo nove poti.
Razumem, da ti je težko, ker se zaradi svoje diagnoze soočaš z različnimi izzivi, vendar kot zagotovo že sama veš prekomerno uživanje tablet in hujšanje nista najbolj primerna načina soočanja s stisko. Poskusi z majhnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. Pri tem ti lahko morda pomaga zapisovanje svojih misli in občutkov, vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj se ti je lepega zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preproste, majhne stvari, ki nam prinašajo zadovoljstvo in srečo. Nekaj koristnih nasvetov za izboljšanje samopodobe najdeš tudi v spodnjem prispevku.
Tvoje življenje je dragoceno, ker si edinstvena in imaš mnogo spretnosti in pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš svetu in ljudem okoli sebe. Zato bi želela, da do tvojega naslednjega zapisa skleneva zavezo za življenje. Ko ti bo hudo in ne bo nikogar od bližnjih, ki bi ti lahko pomagal, se obrni na TOM telefon ali e-klepet na naši spletni strani. Seznam ostalih dostopnih virov pomoči najdeš na spodnji povezavi.
Vedi, da nisi sama in da smo tu, da te podpremo. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in napišeš še kaj več o tem, kako ti je.
Želim ti veliko notranje moči in ti pošiljam topel objem.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• Sn
Snežakec
Živjo,
velikokrat, ko mi je težko pomislim na samomor in samopoškodovanje. To se izraža na tak način, da mi po glavi odmevajo misli, kot na primer 'lažje boš prenesla stisko, če te boš bolečino preusmerila kam drugam', 'ljudem okoli tebe bi bilo vseeno če bi si vzela življenje saj tako ali tako tu ni mesta zate in za tvoje težave', 'predebela si, zato se ti to dogaja'(itd...)
Tudi v šoli ni nič boljše. Imam sošolko, ki ima konstantno probleme z ljubeznskimi težavami. Vedno, ko je žalostna ji ponudim pogovor in uteho, ker mi moj glas v glavi pravi, da se naj ukvarjam le s problemi drugih ljudi saj nisem sposobna reševati svojih. Boli me dejstvo, da s tem, ko te sošolki ponudim pomoč ne dobim nazaj njene pomoči meni temveč ona prične tračiti grde stvari o meni za mojim hrbtom.
Nevem, kaj sem naredila, da si zaslužim tako 'prijateljsvo'.
Hvala, ker mi prisluhnete.
Snežakec
• tr
triša
Hej upam da ti ni preteško vem kako ti je ko se počutiš da te doben ne mara in samo misliš na eno pot da gresdrugam nesmeš ker vemo da bo tudi tvojim staršem teško ne bom skrivala tudi meni se to dogaja v šoli je sam bullying in zmerjajo me ampak tudi jas sem hotela narediti samomomor  a sem zaradi tega pristala v bolnišnici imam tudi težave doma in sem si zato uničila roko moja roka je cela v ranah a to se dogaja samo zaradi družine snežakec ne obupaj stojim ti ob strani. Pa čeprau te ne poznam
RTM
• Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi podrobneje opisala svoje težave. Opisuješ, da ko ti je težko, se ti pojavljajo neprijetne misli in razmišljaš celo o samomoru in samopoškodovanju. Omenjaš tudi sošolko oz. prijateljico, ki si ji vedno na voljo za pomoč, ona pa ti ni pripravljena prisluhniti, ko se ti soočaš s težavami. Zelo mi je žal, da to doživljaš. Povsem razumljivo je, da te slabi odnosi s sošolkami obremenjujejo in se zaradi tega slabo počutiš. Pomembno je, da se zavedaš, da to, kako se obnaša tvoja sošolka, nima nikakršne zveze s tem kdo si in kakšna si. Ti si pomembna in vredna takšna kot si in zagotovo imaš mnogo spretnosti in pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš ljudem okoli sebe.
Morda bi bilo dobro, če bi svoje doživljanje zaupala bližnji osebi. Spodbudila bi te, da se o samomorilnih mislih nujno pogovoriš z odraslo osebo, ki jih lahko zaupaš (npr. svetovalna delavka, starši). Bi morda upala pristopiti do svetovalne delavke v šoli in ji zaupati svoje skrbi?
Menim, da je pomembno, da se kljub vsem težavam, ki jih doživljaš oprimeš čim bolj konstruktivnih načinov soočanja z bolečino. Poskusi si težke trenutke olajšati z aktivnostmi, ki te sproščajo in jih imaš rada. Morda so ti v pomoč pri spoprijemanju s stiskami lahko tudi tehnike preusmerjanja pozornosti ali tehnike sproščanja.
Poskusi delati majhne korake v smeri krepitve samopodobe. Vsak dan lahko poiščeš eno stvar, za katero si hvaležna. Pozorna bodi na to, kaj dobrega se ti kljub vsemu skozi dan dogaja. Dobre stvari in stvari, za katere si hvaležna, si lahko ob koncu dneva zapišeš.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem nujno obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, anonimno).
Vedi, da smo tu zato, da ti nudimo oporo in ti pomagamo. Do tvojega naslednjega zapisa pa si obljubiva, da se zaveževa življenju, velja? Razmisli, ali je med tvojimi bližnjimi osebami nekdo, ki bi mu lahko zaupala svoje stiske. Sploh takrat, ko se ti po glavi podijo negativne misli.
Pošiljam ti velik objem in čakam na tvoj naslednji zapis.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije