Spoštovani!
Moj prijatelj oz. prijateljica se samopoškoduje, v obliki rezanja, kar me zelo močno skrbi. Ima občutek krivde, nesamozavesti in sovraštva sam/sama do sebe, meni da se ji stanje slabša zadnjih nekaj mesecev. O svojih dejanjib noče govoriti s starši in na noben način tudi ne bo, zato be je še bolj strah in me skrbi zanj/zanjo.
Prosim svetujte mi kaj lahko naredim.
Najlpeša hvala,
Prijatelj
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga/i prijatelj/ica,
vesela sem, da si se obrnil/a na nas. Ta oseba ima res srečo, da je stkala prijateljstvo z osebo, kot si ti.
Težko je, ko imamo radi nekoga, ki sebe ne mara. Še težje, ko to izraža na zelo škodljiv način in hkrati noče sprejeti pomoči.
Če kaj šteje, za začetek pomaga že to, da ima tebe. Osebo, ki ji zaupa najtežje stiske. Čeprav se ti morda ne zdi veliko, zagotavljam, da je to lahko že ogromno. Verjetno bo trajalo nekaj časa, da se odloči zaupati svoje stiske odraslim (staršem ali strokovnim delavcem), zato so stvari, ki jih do takrat lahko narediš. Zapisane so v tem prispevku.
Je pa težko nositi takšno skrivnost prijatelja/ice, da ne omenjam skrbi, ki jo čutiš ob tem. Zato je pomembno, da si ne naložiš reševanja na svoje rame. Super je, da si tej osebi na voljo za pogovor in zaupnost, imaš pa vso pravico prijatelju/ici pojasniti, da ti je težko gledati samopoškodovanje osebe, ki jo imaš rad/a in da boš vztrajal/a s spodbujanjem, da si poišče pomoč za prenehanje tovrstnega vedenja. Da bo lažje razumel/a, zakaj tako razmišljaš, jo/ga lahko npr. naravnost vprašaš, kaj bi on/a naredila na tvojem na tvojem mestu.
Držim pesti za vaju in bom zelo vesela, če poročaš, kako gre. :)
Pa čim bolj prijazno poletje želim obema!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Bo
Bond007
Še eno pomembno opozorilo;
nisi psiholog ne zdravnik in nikakor ni zgolj tvoja odgovornost držati breme prijateljevih težav - zavedaj se določene meje, kjer se konča tvoja odgovornost, skrb za prijatelja in nasploh tvoja kapaciteta/zmožnost pomoči; na tisti točki je potrebno vključiti ostale odrasle in strokovnjake. Za prijatelja je zelo ugodno, da se lahko nasloni na tebe, ki ti najbolj zaupa; ti se počutiš dobro ker lahko pomagaš, vendar pri tako resnih težavah se ta krog ne more končati, ker ni prave rešitve.Rezanje je resen znak nemoči in potrebuje takojšnje ukrepanje in preprečitev. Rezanje ne sme nikoli v nobenem primeru biti rešitev, je napačna odločitev. V primeru, da se le še enkrat ponovi, je to znak, da je težava presegla mejo tvoje pomoči - takrat moraš nujno ukrepati kot sem napisal zgoraj - vključiti odrasle in strokovnjake.
Pohvalno, good luck.