Živjo,
nekaj mesecev sem bil v situatioshipu (tako bi to poimenoval) z nekim fantom, sedaj je od tega že skoraj 4 mesece, a jaz ga ne morem in ne morem preboleti, če ga vidim razmišjam zgolj o njem. Vem, da se sliši otročje, a je utrujajoče, mislil sem da sem že predelal vse, a se misli vedno same vračajo in zaradi vsega tega trpi faks.
Kaj storiti?
Lep pozdrav in hvala za odgovor.
Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da si bil v situationship-u s fantom, ki ga ne moreš pozabiti. Glede na to, da praviš, da se tvoje misli vedno znova vračajo k njemu, se zdi, da si se z njim počutil dobro, spomini so lepi. Zdi se, da do tega fanta nekaj čutiš, a misli so tako pogoste, da včasih ovirajo tvoje delo za študij.
Glede na to, da ti je fant všeč, bi ti svetovala, da najprej razmisliš, kakšne so možnosti. Ne poznam celotne situacije, zato ti težko svetujem, pa vendar se, kadar nam je nekdo všeč, splača potruditi zanj. Kot sem rekla, celotno zgodbo poznaš ti, zato boš sam najbolje presodil, kakšne so realne možnosti. V kolikor misliš, da obstaja možnost, da bi vajino dosedanje druženje in poznanstvo nadaljevala v kaj več, se lahko potrudiš in fantu namigneš, da ti je všeč, da še vedno misliš nanj. Včasih se splača potruditi, sploh če s tem nimamo ničesar za izgubiti.
V kolikor pa se ti zdi bolje, da na fanta pozabiš in s svojim življenjem nadaljuješ naprej, pa tudi popolnoma v redu. Zavedati se moraš, da prebolevanje lahko traja kar nekaj časa, sploh če do osebe gojimo čustva in bi si jo želeli imeti v svojem življenju. Nekaterim ljudem pomaga to, da osebo popolnoma izbrišejo iz svojega življenja. To npr. pomeni, da je ne spremljajo več na socialnih omrežjih, da se izogibajo situacij, kjer bi jo morda lahko srečali in podobno. To lahko pomaga, saj nas srečanje z osebo pogosto spomni na boleče občutke in po tem se pogosto počutimo slabše. Morda je tako tudi pri tebi, ko vidiš omenjenega fanta. Lahko poskusiš tudi z drugo strategijo, ki jo nekateri ljudje poskušajo ob razhodu. Če imaš še kakšno drugo simpatijo, jo povabi na zmenek, ji napiši sporočilo ali kaj podobnega. Morda na to še nisi pripravljen in je zate prezgodaj, pa vendar ti, v kolikor je še kdo, ki ti je všeč, lahko pomaga, da pozabiš na omenjenega fanta. Sicer pa ti svetujem, da čim več časa nameniš svojim prijateljem in družini, da se čim bolj zamotiš. Poskrbi, da nadaljuješ s svojimi hobiji. Preizkusi kakšen nov hobi, ki si ga že dolgo želiš. V svoj vsakdan poskusi vključiti čim več dejavnosti, ki te izpopolnjujejo in osrečujejo, ki ti dajo motivacijo za naprej. Vse to ti bo pomagalo, da boš doživel več pozitivnih čustev, kar ti bo omogočalo tudi lažje prebolevanje fanta.
Pri delu za študij pa bodi vztrajen in misli namensko vračaj nazaj na snov. Včasih je to res težko, saj tok misli lahko sam od sebe vodi do najbolj zanimivih stvari, pa vendar ne obupaj. Če ti bo lažje, si lahko delo za študij časovno omejiš, ko končaš, pa mislim pustiš prosto pot. To lahko deluje kot neka nagrada, vendar ti vseeno svetujem, da ob tej nagradi zraven npr. še telovadiš ali ustvarjaš, da te tok misli ne ponese predaleč.
Pomembno se mi zdi, da ponovno poudarim, da take stvari lahko terjajo svoj čas in včasih pomaga le to. Pa vendar ne obupaj, veseli se lepih stvari v svojem življenju, poskušaj se motivirati z malimi nagradami. Iskreno ti želim vse dobro in dobrodošel, da se mi ponovno kaj javiš!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (UN)
Zi
Zil
Kaj, če ugotoviš, da v situation-shipu te fant ni imel nikoli rad. Kako ga lahko pozabiš? Oz.sploh sprejmeš to neprijetno dejstvo. Če živi blizu tebe. Starši so me učili, da to da misliš na drugega kije to jw bšwč kot strategija je dirty?
Uredništvo
Lea Kopač
Odgovor svetovalke:
Zil,
z besedo situationship navadno označujemo vrsto odnosa, kjer se sicer pojavljajo intimne, romantične geste, pa vendar ne govorimo o resni oz. običajni partnerski zvezi. Lahko bi rekli, da je to bolj neresna oblika zveze. Vse to pa seveda ne pomeni, da v okviru situationshipa ne moremo razviti čustev do osebe, s katero se videvamo. Po drugi strani pa je morda pričakovano, da globoka čustva še niso prisotna, saj bi sicer ob obojestranski globoki naklonjenosti zveza verjetno napredovala v resnejšo obliko.
Če pustimo definicijo situationshipa na strani in odmislimo tipične značilnosti takšnega odnosa, so vseeno pomembne tvoje zapisane misli. Sprašuješ, kako sprejeti dejstvo, da nas nekdo nikoli ni imel rad. Tako spoznanje je lahko neprijetno, sploh če je nam za to osebo mar. Vsekakor pa se moramo zavedati, da so čustva posameznika samo njegova in nanje težko vpliva on sam, kaj šele drugi. Tako bi rekla, da osebi težko zamerimo, da do nas ni imela močnih čustev, grdo pa bi npr. bilo, da bi nam fant priznaval ljubezen in se tako lagal. Ob spoznanju, ki ga omenjaš, lahko prav tako poteka proces prebolevanja ali bolje rečeno predelovanja. Sprejeti moramo dejstvo, da nekdo do nas ni čutil, kar smo morda pričakovali. Včasih je potrebno kar nekaj časa, da vse to predelamo. Ob tem se je pomembno zavedati, da naša lastna vrednost ni odvisna od tega, ali nas imajo drugi radi ali ne. Pomembni smo ne glede na to, kaj si o nas mislijo drugi.
Lea Kopač, dipl. psihologinja (UN)