Živijo,
Pišem glede anksioznosti glede kariere v prihodnosti. Pred letom dni se je kazala zgolj občasno, zdaj pa je z mano dosti bolj pogosto. Verjetno tudi ker bo v dveh letih moj študijski proces zaključen.
Če imam čas, razmišljam o tem, katero področje želim razvijati in tam uspeti. Ko postane neznosno, se zamotim, a ne brez slabe vesti, saj vem, da je kratkotrajno.
Obenem je moj karakter "planerski" (pomembne zadeve, kot so študij, kariera, finance, vedno načrtujem) in nestrpen, kar vse skupaj še otežuje, namreč ne dam časa, da se neka ideja razvije.
Vem pa, da je karierna pot NElinearna, hkrati tudi vem, da se po opravljenih obveznosti in uspešnih rezultatih hitro naveličam. Verjetno se bom preizkusila v večih stvareh ...
... vendar vseeno ne vem, kako naj umirim misli.
Hvala za nasvet.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Metka,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da se v zadnjem času vedno pogosteje pojavljajo občutki anksioznosti, ki so vezani na tvojo poklicno pot. V prostem času skušaš razmišljati o področjih, ki jih želiš razvijati in ko skušaš te misli zaustaviti, te spremljajo občutki krivde. Verjamem, da je opisano doživljanje zate naporno, da te bega in ti odpira številna vprašanja. Zaskrbljena si, ker s težavo nadziraš svoje misli, po drugi strani pa te spremlja občutek krivde, ko misli preusmeriš drugam.
Sprašuješ kako naj umiriš misli. Tukaj je dobro da izhajaš predvsem iz sebe in skušaš najti aktivnost, ki ti bo pri tem najbolj pomagala. Ko se pojavijo te misli je dobro, da skušaš svojo pozornost preusmeriti na drugo aktivnost ki ti je blizu. To je lahko športna aktivnost, dobrodošle so tudi tehnike sproščanja, ukvarjanje z umetnostjo, sprehod v naravi in številne druge. Ker si omenjala občutke krivde, lahko razmisliš, ali bi ti pri tem pomagalo to, da bi si v dnevu vzela določen čas, ki bi ga posvetila samo razmišljanju o tej temi. Po preteku tega časa pa bi se skušala zamotiti s preostalimi aktivnostmi. Tako bi vedela, da si se posvetila svoji poklicni poti in idejam o razvijanju svojih potencialov, na drugi strani pa bi se v vedno večji meri zavedala, da ni nič narobe, če se s tem ne ukvarjaš ves čas oz. da je lahko to kontraproduktivno.
Obdobje v katerem se nahajaš, je ne glede na vse nek čas, ki ga spremlja negotovost. Negotovost glede zaključka študija, glede iskanja službe, glede tega če je to res prava odločitev itd. Dobro je, da razmišljaš o prihodnosti, vendar na žalost ne moremo predvideti kako se bo ta odvijala. Kar lahko narediš je to, da se osredotočiš na tukaj in sedaj. Da skušaš biti tukaj in sedaj samoiniciativna, da raziskuješ področja, ki so ti zanimiva in pridobivaš kompetence. Razmisliš lahko, kaj te zanima v največji meri oz. na katerem področju si želiš pridobiti dodatna znanja. Potem pozornost preusmeri zgolj na to področje in si postavi kakšen cilj, vezan na to področje. Cilj naj bo specifičen, merljiv, atraktiven, realen in tudi časovno determiniran. Sproti lahko tudi beležiš, koliko ti še manjka do cilja oz. kaj vse si že naredila na poti do njegove uresničitve.
Glede preusmerjanja svojih misli pa si lahko več prebereš tudi na spodnji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/. Na koncu imaš tudi nekaj zvočnih posnetkov, ki so ti lahko odlično izhodišče.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije