Torj pac nvm zk sam pac js sm v zalublena u tipa ampk pac bi rada mela sex s punco pac in nvm kje da najdm kero kr pac bi ful mela svoj prvi spolni odnos letos tkoda ce slucajno kdo ve kje se loh pac povezm skero
Hvl
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej najlepša hvala, da si se obrnila na nas. Vidim, da se nahajaš v zanimivem in pomembnem obdobju odkrivanja same sebe. Na vprašanje zakaj si zaljubljena v moškega, spolne odnose pa bi želela imeti z žensko, žal nimam odgovora. Sem pa ob tvojem zapisu pomislila na to, da te morda moški in ženske privlačijo na različne načine, zato bom opisala dva vidika privlačnosti, o katerih lahko premisliš.
Kadar ob neki osebi občutimo vzburjenje in željo po intimnem stiku s to osebo zaradi njenih fizičnih lastnosti (npr. videza ali vojna), govorimo o spolni privlačnosti. Kadar ob osebi občutimo željo po vzpostavitvi čustvenega in ljubečega odnosa, pa govorimo o romantični privlačnosti. Ta običajno vključuje spoznavanje osebe, preživljanje časa z osebo in gradnjo dolgotrajnejšega odnosa. Čeprav spolna in romantična privlačnost pogosto sovpadata, ta razločitev prikazuje, kako lahko delujeta tudi neodvisno ene vrste od druge. Razmisli, kako je pri tebi, kakšne osebe te spolno privlačijo ter kakšne osebe te privlačijo v romantičnem smislu. To, da raziskuješ, kaj čutiš, je pogumnoVzemi si čas, da odkriješ, kaj ti je pomembno.
Sicer pa je povsem normalno, če si glede teh vprašanj še zmedena. Kot je tudi normalno, da si želiš imeti spolne odnose. Vendar pa te spodbujam, da preden narediš ta korak, razmisliš o tem, ali si pripravljena nanje. Ne oziraj se toliko na časovni pritisk, ki si si ga zastavila. Razmišljaj raje o tem, kakšna mora biti situacija, da boš lahko sproščeno in z občutkom varnosti naredila ta korak? Kakšna oseba bi ti to omogočala? Se morda česa pri spolnih odnosih bojiš? Kaj želiš pridobiti prek spolnih odnosov? Premisli pa tudi o tem, da bi se pred prvim odnosom, kot je priporočeno, posvetovala z ginekologom ali pa vsaj s kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš.
V pomoč in podporo pri raziskovanju privlačnosti in pri vstopu v spolne odnose so ti lahko tudi raznorazne aktivnosti, preko katerih boš lahko raziskovala ta del sebe še naprej. Za začetek lahko prebereš kakšno informativno gradivo na to temo (npr. https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/kdo-me-privlaci-raziskovanje-spolne-usmerjenosti/) ali pa se udeležiš kakšnega dogodka v okviru organizacij kot so Društvo DIH, Legebitra ali ŠKUC. Medtem pa ti ostajamo na voljo tudi mi, tako da nam le piši ponovno, če boš mela še kakšno vprašanje.
Vse dobro ti želim,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije