Sex je legalen z osebo starejšo 15 let? Se mi zdi, da je v določenih okoliščinah sex z mladoletno osebo nad 15 let vseeno kaznivo dejanje? Kaj, če starši v določenih primerih grozijo, da bodo poklicali policijo, če polnoletna oseba sexa z mladoletno osebo nad 15 let? Kaj policija dejansko lahko naredi? Edino, če mladoletna oseba prespi brez dovoljenja staršev pri polnoletnemu partnerju ima partner lahko probleme s policijo, ker je bila mladoletna oseba pri njemu brez vednosti njenih staršev ker starši so do polnoletnosti vseeno odgovorni za otroka ali kdaj ima polnoletna oseba lahko probleme s policijo? Ker s policijo ni se za zafrkavati.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Glede legalnosti spolnih odnosov z dekletom, ki je dopolnilo 15 let starosti, ti lahko natančno odgovorim. Odnosi fantov oz. moških z mladostnicami, ki vključujejo spolnost v kakršni koli obliki, niso dovoljeni do dopolnjenega 15. leta starosti, saj bi v takšnem primeru šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka do dopolnjenega 15. leta starosti. Pri spolnosti z osebo, ki je dopolnila 15 let starosti, torej ne gre za kaznivo dejanje.
Glede tvojega drugega vprašanja, kako bi ukrepala policija na prijavo staršev v primeru če bi dekle prespalo pri tebi, pa ti ne morem odgovoriti, saj je to odvisno od več okoliščin(starost fanta/moškega, ali ga starši poznajo, ocena ogroženosti otroka, …) . Dejstvo je, da so starši odgovorni za svojega otroka do njegove polnoletnosti in se otrok brez njihovega dovoljenja ne more zadrževati kjerkoli, npr. pri fantu preko noči. Menim, da bi policija v primeru, če bi starši prijavili takšen primer in bi izrazili, da je otrok ogrožen, vsekakor ukrepala.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
ni spolni odnos učitelj učenec kaznivo dejanje tudi če je učenec na 15 in celo nad 18 in da velja to tudi če učitelj ne uči dejansko učenca, ampak samo uči na isti šoli in tudi pri neformalnemu izobraževanju, itd.?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Imaš prav. O kaznivem dejanju kršitve spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja govori Kazenski zakonik Republike Slovenije, ki v svojem 174. členu pravi:
(1) Kdor zlorabi svoj položaj in tako pripravi osebo drugega ali istega spola, ki mu je podrejena ali od njega odvisna, k spolnemu občevanju, ali da stori oziroma trpi kakšno drugo spolno dejanje, se kaznuje z zaporom do petih let.
(2) Učitelj, vzgojitelj, skrbnik, posvojitelj, roditelj ali druga oseba, ki z zlorabo svojega položaja spolno občuje ali stori kakšno drugo spolno dejanje z osebo, staro nad petnajst let, ki mu je zaupana v učenje, vzgojo, varstvo in oskrbo, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
Učitelj ali druga oseba, ki z zlorabo svojega položaja spolno zlorabi osebo, ki ji je zaupana v učenje, vzgojo, varstvo in oskrbo, s tem stori kaznivo dejanje kršitve spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja. , Pri tem gre za spolno zlorabo osebe nad 15 let starosti, torej tudi polnoletnih oseb nad 18 let starosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
pri inštrukcijah to velja ali pri neformalnem izobraževanju? kako se preverja to, več anekdot takšnih je, ko so se nekateri potem tudi kasneje poročili?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Seveda ne morem vedeti, kako bi sodišče presojalo v takšnih primerih, ko gre za neformalne oblike učenja, npr. pri inštrukcijah. Zagotovo bi pri presojanju preverjali okoliščine takšnega primera. Če bi npr. starši izbrali inštruktorja za svojega otroka (nad 15 let starosti) in mu ga zaupali v izvajanje inštrukcij. Bi sodišče najverjetneje presodilo, da bi šlo za zlorabo položaja, če bi prišlo do spolne zlorabe otroka.
Res je, da so primeri, ko zveza ni dovoljena, kasneje pride do nastanka tesnejših zvez, tudi do sklenitve zakonske zveze, vendar do takšnih zvez ne sme priti, dokler niso dovoljene.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
v takih primerih je odgovoren vedno inštruktor oz. starejša oseba ali je kdaj tudi mlajša oseba odgovorna?
Primeri Tina Maze Massi tudi niso bili dovoljeni med treniranjem, ampak je zveza še vedno obstajala, tudi, če kao ni bilo dovoljeno?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Pri kaznivem dejanju kršitve spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja zakon ne govori o starosti udeležencev, pač pa o kršitvi spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja.
V primeru Maze-Massi ne gre za kršitev spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja, ne gre za odnos »nadrejen-podrejen«. Bila sta partnerja v ekipi enakopravnih udeležencev. V primeru tesnejše zveze med dvema članoma ekipe bi šlo kvečjemu za kršitev pravil takšne ekipe, če takšne zveze ne bi bile dovoljene, ne pa za kaznivo dejanje.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
naj bo anonimno.
zdi se mi da se velikokrat okrivi starejšega da starejši je na tej zemlji več let in bi moral biti primerno zrel svoji starosti? na eni ameriški šoli ko je učiteljica imela spolne odnose s polnoletnim dijakom, so jo odpustili, dijaka pa izključili iz šole, ker je učiteljici ukradel bančno kartico.
Pri Tini maze in Massiju je šlo za trenerja in športnico, torej je trener v položaju mentorja oz. nadrejenem položaju? Kaj pa pri Clintonu in Lewinsky. naj bi bilo sporazumno ali je šlo že za zlorabo položaja, kot so nekateri rekli da predsednik pač ne more biti enakovreden pripravnici?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Glede starosti udeležencev v primerih kaznivih dejanj spolne zlorabe z zlorabo položaja in glede odnosa Maze-Massi sem ti že odgovoril.
Glede primerov iz ZDA, ki jih navajaš, bi ti pa lahko posredoval le svoje osebno mnenje, saj zakonodaje ZDA ne poznam.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
v primeru neformalnih inštrukcij me zanima kako je s tem, ker občutek imam da se vedno okrivi starejšega, češ da bi glede na svojo starost moral biti bolj zrel?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Mnenje, da bi starejši glede na svojo starost moral biti bolj zrel, je bolj relativno. Pri dveh odraslih osebah to vsekakor ne velja, saj se od obeh pričakuje zrelost. Drugače pa je, če je na primer dekle staro 15 ali 16 let, fant pa je že polnoleten, še posebno, če je starejši od 20 let. V takšnem primeru se vsekakor pričakuje, da je fant/moški bolj zrel od dekleta in bi se moral zavedati posledic svojega ravnanja.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• op
opppa
če je 18/19 in 27?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Če bi ocenjevali samo na podlagi starosti, kot ju navajaš, bi več ali manj samo teoretizirali. Dekle, staro 18-19 let, je že polnoletno in torej odgovarja za svoja ravnanja. Lahko pa so pri njej prisotne določene osebne težave, npr. motnje v razvoju, pa bi lahko bil zaključek drugačen. Skratka, ob starosti je še cela vrsta drugih okoliščin, ki vplivajo na osebnostno zrelost.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Zm
Zmedena
Sprašujem za prijateljico, ker sama ne upa da je nebi kdo prepoznal...
V glavnem prijateljica bi rada imela spolne odnose s prijateljem, ki pa je veliko starejši od nje mislim da okoli 25, ona je sicer 15 je za to da imata odnos ampak jo je strah, da nebi bilo kaj narobe če imata odnos skupaj. Noben ju nebi prijavil, ampak ker ne moreta biti doma jo skrbi, da bi ju kdo drugi prijavil, kar bi takoj naneslo krivdo na prijatelja, samo zat ker je toliko starjši.
KAj bi mi svetovali, kot prijateljici da ji povem
Hvala
B
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Najprej se ti moram opravičiti, ker ti zaradi odsotnosti in zasedenosti nisem mogel prej odgovoriti.
Spolnost med tvojo 15-letno prijateljico in 25 let starejšim moškim je skrajno nesprejemljiva, gre tudi za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka. Naj ti tvoje oziroma vprašanje tvoje prijateljice malce širše obrazložim.
Razlika v letih med tvojo prijateljico in moškim, ki ji je všeč oziroma jo spolno privlači, sama po sebi ne bi bila toliko pomembna, če bi bila tvoja prijateljica stara npr. vsaj 20 let ali več, v njeni starosti pa je zelo pomembna. Dejstvo je, da gre pri prijateljičinih 15-ih letih še za mladostniške simpatije, naklonjenosti, lahko že za najstniške zaljubljenosti, sanjarjenja, pa tudi za že prisotne spolne potrebe. Nikakor pa še ni toliko zrela, da bi lahko oblikovala resnejši in odgovornejši odnos z moškim. Njene potrebe, želje, pričakovanja, so pri njeni starosti zelo drugačna, kot pa jih ima odrasel moški.
Sicer je povsem normalno, če so deklicam všeč starejši fantje. Najstnice se pogosto tudi zaljubijo v starejše fante oz. moške. Samo po sebi to še ni nič narobe, pomembno je predvsem, kaj bi od tega v takšni situaciji pričakovala najstnica in kako bi na to njeno zaljubljenost reagiral starejši fant oz. moški, če bi vedel zanjo.
V najstniških letih dekleta tudi malo “prehitevajo“ fante. To je povsem normalno! Predvsem v času, ko prične puberteta (doba človekovega razvoja med otroštvom in mladostno dobo) buriti hormončke in vplivati na telesno in duševno dozorevanje najstnic in najstnikov, predvsem v duševnem dozorevanju najstnice v povprečju malce prehitevajo svoje vrstnike, kasneje pa jih ti – v adolescenci (doba človekovega razvoja med puberteto in zrelostjo) - seveda dohitijo! V času pubertete so zato večkrat fantje malce bolj “otročji“ v primerjavi s svojimi vrstnicami.
V mladostniških letih dekleta privlačijo starejši fantje oz. moški predvsem zaradi tistih njihovih lastnosti, ki jih vrstniki še nimajo (zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje ...) in vrstniki se jim zato zdijo še otročji. Seveda pa takšna zaljubljenost praviloma nima prihodnosti, saj so potrebe in pričakovanja pri veliki razliki v letih (ob tolikšni mladosti deklet) povsem različna. Starejši fant oz. moški pa lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, tudi s hujšimi posledicami (čustvena zloraba, spolno izkoriščanje, spolna zloraba, nezaželena zgodnja nosečnost idr.).
In ravno tukaj naletiva na bistvo tvojega vprašanja. Kot rečeno, v primeru, da bi prišlo do spolnosti med tem moškim in tvojo prijateljico, bi šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe oziroma kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost otroka. Odgovornost oz. krivda za takšno kaznivo dejanje bi v takšnem primeru bila izključno na strani tega moškega, v nobenem primeru na strani tvoje prijateljice. Nobena olajševalna okoliščina zanj ne bi bila, če bi si tvoja prijateljica takšno dejanje celo želela in bi vanj privolila.
Glede skrivanja takšnega odnosa med tvojo prijateljico in tem moškim pa naj opozorim, da je vsakdo, ki bi za to zvedel, to dolžan prijaviti policiji.
Tvoja prijateljica se mora zavedati skrajne nesprejemljivosti spolnosti s tem moškim. Naj takšna mladostniška privlačnost do starejšega moškega ostane na nivoju sanjarjenja in naj ne preide v izkušnjo!
Brane But, univ. dipl. psiholog
• ra
razmišljam
Pozdravljeni.
Imam kar nekaj vprašanj, zato jih bom oštevilčil. 1. Če imaš gole fotografije mladoletne osebe je to kaznivo. A je potem tudi kaznovana mladoletna oseba zaradi proizvodnje tega? Namreč kazniva ni samo posest ampak tudi proizvodnja. 2. Vsakdo ima pravico do zasebnosti. A to pomeni če ti starši gredo brati sporočila je to nedovoljen vdor v zasebnost? 3. Vsakdo ima pravico do odločanja o lastnem telesu. Zakaj torej ne smeš početi vsega do 18ega leta, če pa je to temeljna pravica vsakega otroka? 4. Recimo da si nekdo pod 15 let želi dobre ocene. Jo lahko izsili tako da gre do učitelja in mu reče 'če mi ne daš 5 te prijavim, da si me otipaval z mojim (ali pa tudi brez) privoljenjem - v vsakem primeru greš v zapor ker si ti odrasel jaz pa otrok, zdaj pa dokaži da to ni res če le lahko, ker meni bodo vse verjeli, tebi pa pač ne. '?
Hvala.
• Ar
Arči
Zanimivo je tvoje vprašanje pod številko 5. Malo poenostavljeno razmišljaš in mogoče preveč gledaš filme.
Obtožit učitelja (ali učiteljico) nadlegovanja ni tako enostavno kot misliš. Razmišljaš takole: jaz pravim, da me je nadlegoval-a, naj dokaže da temu ni tako in ker ne bo tega dokazal bo izgubil-a službo in šel v zapor.
Veš preden se takšen postopek zaključi se postavi obema kar nekaj vprašanj. Kot pri testih so tudi v teh vprašanjih tako imenovana  vprašanja, katerih odgovori kažejo na morebitno laž, enega ali drugega. In kar hitro bodo ugotovili, da nadlegovanja sploh ni bilo. Samo izsiljevanje z ene strani (za boljšo oceno).
Izsiljevanje pa se nikoli dobro ne konča, namreč za tistega, ki izisljuje. Predlagam, da razmišljaš v to smer.
Na ostala vprašanja ti bo odgovoril strokovnjak s foruma. Predvsem na vprašanje kdaj in če sploh, mladoletnik kazensko odgovarja. Pravim kazensko, to pa ne pomeni, da  mladoletnika za nekatera dejanja ni mogoče sankcionirati in na kakšen način. Je pa to precej obsežna tema in presega okvire tega foruma.
• Ar
Arči
Se opravičujem, mislil sem vprašanje številka 4, vprašanja pod številko 5 sploh ni. Velja pa vse kar sem napisal.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Odgovoril ti bom po vrsti na tvoja štiri vprašanja.
1. Kaznivo dejanje, o katerem sprašuješ, je opredeljeno v 176. členu Kazenskega zakonika - Prikazovanje, izdelava, posest in posredovanje pornografskega gradiva, ki pravi:
(1) Kdor osebi, mlajši od petnajst let, proda, prikaže ali z javnim razstavljanjem ali kako drugače omogoči, da so ji dostopni spisi, slike, avdiovizualni ali drugi predmeti pornografske vsebine, ali ji prikaže pornografsko ali drugačno seksualno predstavo, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do dveh let.
(2) Kdor s silo, grožnjo, preslepitvijo, prekoračitvijo ali zlorabo pooblastil, novačenjem, nagovarjanjem ali zaradi izkoriščanja navede, pridobi ali spodbudi mladoletno osebo za izdelavo slik, avdiovizualnih ali drugih predmetov pornografske ali drugačne seksualne vsebine, za sodelovanje v pornografski ali drugačni seksualni predstavi ali kdor taki predstavi vedoma prisostvuje, se kaznuje z zaporom od šestih mesecev do osmih let.
(3) Enako kot v prejšnjem odstavku se kaznuje, kdor zase ali za drugega pridobiva, izdela, razširi, proda, uvozi, izvozi ali drugače ponudi pornografsko ali drugačno seksualno gradivo, ki vključuje mladoletne osebe ali njihove realistične podobe, ali kdor poseduje tako gradivo, pridobi dostop ali namerno dostopa do takega gradiva s pomočjo informacijskih ali komunikacijskih tehnologij, ali razkriva identiteto mladoletne osebe v takem gradivu.
(4) Če je bilo dejanje iz drugega ali tretjega odstavka tega člena storjeno v hudodelski združbi za izvrševanje takih kaznivih dejanj, se storilec kaznuje z zaporom od enega do osmih let.
(5) Dejanje iz tretjega odstavka tega člena v delu, ki pomeni pridobivanje, izdelavo, posedovanje ali pridobivanje dostopa s pomočjo informacijskih ali komunikacijskih tehnologij do pornografskega ali drugačnega seksualnega gradiva, ni protipravno, če je bilo storjeno med mladoletnimi osebami primerljive starosti, ki so se z dejanjem strinjale, ustreza stopnji njihove duševne in telesne zrelosti ter prikazuje take osebe.
(6) Pornografsko ali drugačno seksualno gradivo iz drugega, tretjega in četrtega odstavka tega člena se vzame ali njegova uporaba ustrezno onemogoči.
Tudi posedovanje golih fotografij mladoletne osebe je kaznivo dejanje (3. odst. 176. člena). Za proizvodnjo takšnih fotografij je odgovorna oseba, ki takšne fotografije proizvaja, ne pa tudi mladoletna oseba, ki je predmet fotografiranja (2. odst. 176. člena). Izjema je opredeljena v 5. odstavku 176. člena).
2. Tudi mladoletna oseba ima pravico do zasebnosti. Starši bi morali spoštovati to pravico svojega otroka. Izjema bi lahko bil npr. utemeljen sum, da so npr. sporočila na telefonu takšne vsebine, ki bi lahko bile ali so izrecno škodljive za otroka. Ali pa primer, če starši utemeljeno sumijo, da otrok skriva nedovoljene substance.
3. Tega tvojega vprašanja nisem povsem razumel. Res je sicer, da ima vsakdo pravico do odločanja o lastnem telesu. Ne razumem pa tvoje navedbe, zakaj torej ne smeš početi vsega do dopolnjenega 18. leta starosti. Zagotovo pa je to povezano s poslovno sposobnostjo, ki jo pridobiš s polnoletnostjo, delno poslovno sposobnost pa pridobiš s 15. letom starosti.
V zvezi s tem tvojim vprašanjem naj npr. navedem primer tetoviranja. Če se daš tetovirati, je to odločanje o lastnem telesu. Ustrezen predpis določa, da se otrokom, mlajšim od 15 let, lahko storitev tetoviranja, piercinga in drugih podobnih postopkov opravi le, če dovolijo njegovi starši oziroma skrbniki. Kolikor mi je znano, izvajalci tetovaž načeloma ne tetovirajo mladoletne osebe.
4. Tvoje razmišljanje o izsiljevanju učitelja za dobro oceno z lažno ovadbo o spolni zlorabi je skrajno podlo in zavržno. Nikar ne misli, da se v vsakem primeru brezpogojno verjame otroku, ovadeni osebi pa ne. Lahko verjameš, da policija vsak primer suma na spolno zlorabo otroka natančno preišče, preverja vse okoliščine in na osnovi temeljite preiskave potrdi sum na spolno zlorabo otroka, ali pa ugotovi, da gre za krivo ovadbo. Res je sicer, da je treba otrokom verjeti, vendar je delež otrok z lažnimi izjavami, sicer majhen, vendar je prisoten.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ho
Hoo
ali lahko 20-letnik seksam s 15-letnikom
• Pi
Pia
Zakaj vsi fantje padate na mladoletna dekleta? Zakaj si nemorete fantje ki ste 20+ najt deklet svoje oz. bolj primerne starosti? Nevem kaj je tako zanimivega na mladih, neizkusenih dekletih ali vas vzburja to ker so se nedolzne ali kaj ker men osebno je to zelo ogabno ker pri 14ih 15ih si se otrok.. Nevem res ne razumem moskih na momente ker toooook je punc na svetu ki so primerne starosti ampak ne oni si se zmer zelijo seskat z 14letnicami medtem k so oni stari 25 fujfuj  narobe svet
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Postavljaš kratko vprašanje. Sprašuješ, ali lahko seksaš s 15-letnikom, star si 20 let. O legalnosti spolnih odnosov glede na partnerjevo/partnerkino starost ti lahko natančno odgovorim. Odnosi moških/žensk z mladostniki/mladostnicami, ki vključujejo spolnost v kakršni koli obliki, niso dovoljeni do dopolnjenega 15. leta starosti, saj bi v takšnem primeru šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka do dopolnjenega 15. leta starosti. Pri odnosih, ki vključujejo tudi spolnost z osebo, ki je dopolnila 15 let starosti, pa ne gre več za kaznivo dejanje, spolni odnosi so dovoljeni.
Zavedati pa se moraš, da zgolj telesna zrelost otroka, ki je dopolnil 15 let starosti, še zdaleč ni dovolj za njegovo kvalitetno in odgovorno spolnost, potrebna je še osebnostna, čustvena, socialna in še kakšna druga zrelost. Opozarjam te na tvojo odgovornost za spolnost s fantom, četudi je že dopolnil 15 let starosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• yo
yoyo
ali je dovoljena zveza in spolni odnosi med 20 letnikom in 15 letnico?
• Pi
Pia
Yoyo najd si bejbo svoje starosti, 15letnice so premlade zate.. Kaj je z vami tipi ej namest da bi iskal bejbe avojih let oz usaj polnoletne ne vi palite na 15letne device pac kaj je z vami tipi? NAJDE BEJBE SVOJE STAROSTI PUSTE DEKLICE NA MIRU
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Postavljaš kratko vprašanje, ali je dovoljena zveza in spolni odnosi med 20-letnikom in 15-letnico.
O legalnosti spolnih odnosov glede na partnerjevo starost ti lahko natančno odgovorim. Odnosi moških/žensk z mladostniki/mladostnicami, ki vključujejo spolnost v kakršni koli obliki, niso dovoljeni do dopolnjenega 15. leta starosti, saj bi v takšnem primeru šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka do dopolnjenega 15. leta starosti. Pri odnosih, ki vključujejo tudi spolnost z osebo, ki je dopolnila 15 let starosti, pa ne gre več za kaznivo dejanje, spolni odnosi so dovoljeni.
Zavedati pa se moraš, da zgolj telesna zrelost otroka, ki je dopolnil 15 let starosti, še zdaleč ni dovolj za njegovo kvalitetno in odgovorno spolnost, potrebna je še osebnostna, čustvena, socialna in še kakšna druga zrelost. Opozarjam te na tvojo odgovornost za spolnost z deklico, četudi je že dopolnila 15 let starosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Wo
Wolf
Pozdravljeni
Z kolegi smo imeli debato glede teh stvari in me zanima ali je 5 let razlike v letih maksimalno od 15 let no pač od mladoletne osebe pa do 18 let ali mora biti kakšna starostna razlika med dvema partnerjema. To temo smo odprli med šihtom in me zanima ker nikjer ne piše do katere razlike v letih pri mladoletnih more bit preden postane kaznivo. Seveda od 15 do 18
Lep pozdrav
• Ar
Arči
Nikjer ni opredeljeno kot kaznivo dejanje razlika v letih  med partnerjema, kaznivo postane dejanje, če je ena oseba mlajša od 15 let.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi spraševalec!
Če te prav razumem, se tvoje vprašanje nanaša na pomen razlike v letih, če ima fant oz. moški spolne odnose z dekletom, starim 15-18 let. Zanima te, kolikšna mora biti razlika v letih, preden postane to kaznivo dejanje. Kot kaže meniš, da spolni odnosi z dekletom, starim 15-18 let niso kaznivi do določene razlike v letih, če pa je razlika večja, pa bi naj to bilo kaznivo dejanje.
O legalnosti spolnih odnosov z dekletom glede na njeno starost ti lahko natančno odgovorim. Odnosi fantov oz. moških z mladostnicami, ki vključujejo spolnost v kakršni koli obliki, niso dovoljeni do dopolnjenega 15. leta starosti, saj bi v takšnem primeru šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka do dopolnjenega 15. leta starosti. Pri odnosih, ki vključujejo tudi spolnost z osebo, ki je dopolnila 15 let starosti, pa ne gre več za kaznivo dejanje, spolni odnosi so dovoljeni, starost 18 let nima pri tem nikakršnega pomena, tudi ne razlika v starosti med partnerjema.
Zavedati pa se je treba, da zgolj telesna zrelost še zdaleč ni dovolj za kvalitetno in odgovorno spolnost, potrebna je še osebnostna, čustvena, socialna in še kakšna druga zrelost.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ha
Hallo
Kaj je spolni odnos oz. do katere meje lahko gres da se to ne smatra, kot spolni odnos.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Sprašuješ, kaj je spolni odnos oz. do katere meje lahko greš, da se to ne smatra kot spolni odnos. Zanimivo vprašanje, odgovor pa ni ravno enostaven.
Spolni odnos v ožjem pomenu je intimna fizična združitev (občevanje) dveh ali več ljudi, pri kateri pride do draženja spolovil in ki običajno vključuje prodiranje moškega spolnega uda v žensko spolovilo. Že ta opredelitev je precej ozka, saj lahko gre pri fizični združitvi razen vaginalnega odnosa tudi za analni ali oralni odnos.
Spolni odnos v širšem pomenu pa opredeljuje vse različne načine medsebojnega draženja erogenih predelov z namenom doživljanja ugodja. Pri tem ne gre le za medsebojno draženje spolovil, ampak za draženje spolovil in tudi drugih erogenih con z drugimi deli telesa (s poljubi, prsti, jezikom idr.) ali z različnimi predmeti.
Zanimiv pa je tvoj motiv spraševanja. Zanima te, do katere meje lahko greš, da se to ne smatra kot spolni odnos. Zanima te, kako daleč lahko greš pri odnosu do nekega dekleta, dokler še ne bi bilo kaj narobe, da ne bi šel predaleč, da bi se lahko smatralo, da že gre za spolni odnos. Tvoje vprašanje bi se moralo glasiti, kdaj se šteje, da gre za spolno nadlegovanje. Za spolno nadlegovanje ni treba, da že gre za spolni odnos v ožjem ali širšem pomenu, ampak je že dovolj, če gre za nagovarjanje, namigovanje, spolzke opazke, otipavanje in podobno.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Br
Brki
Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljeni.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam v odraščanju.
Z vprašanjem se lahko obrnete na forum za odrasle med.over.net.
Prijazen pozdrav iz uredništva
• yo
yolo
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.
• Bo
Boris