Pozdravljeni
Sem dekle, ki ima 12 let. Imam dve zelo starejši sestri. Ena je 11 ena pa 8 let starejša od mene. Saj vse razumem da imata svoje pogovore, svoje fore, svoje probleme, ampak na živce pa mi gre le, ko se pred mano obnašata kot da sem stara 6. Nič mi ne želita povedati. Imata milijon skrivnosti z nekimi fanti, za katere jaz komaj vem da obstajajo. Vem da ima vsaka nekega ne ravno fanta ampak pač fanta s katerim je malo več kot le prijateljica. Tudi vse stvari izvem zadnja. Saj vem da sta starejši ampak lahko bi imele malo več strpnosti. Ko govorita o bolj odraslih temah mislita da jaz me razumem nič, ampak sledim njunim pogovorom bolj kot si lahko mislita. To je recimo ko govorita o stvareh povezanih s spolnostjo. Mislita da jaz sploh ne vem kaj je to. Ko uporabljata drugačne besede za tako kot dele telesa tudi na splošno o teh zadevah mislita da ju ne razumem. Ampak ju zelo dobro razumem. In na splošno vse stvari skrivata pred mano. Ko ima ena neke težave s fanti ju samo slišim da govorita o tem. Moja sestra se dobiva s fantom in mi ne želi povedati saj misli da bom povedala mami. Že to ko gre s kom ven v meni zbudi čudna občutja. Ne znam opisati, nekako tako kot da ji zavidam ampak ji ne, zakaj bi ji, zakaj bi si pri 12ih želela fanta? Saj ji ne, ampak vem da čez recimo nekaj let, ko pa si bom to želela pa ne bom dobila fanta saj sem grda, grd nos imam, grdo postavo in še bi lahko naštevala. Tudi ko bom stara toliko kot ona, sploh ne vem ali bom imela fanta. Zavidam ji le zaradi tega. Vem da sem se kar razgovorila ampak, prosim, pomagajte mi.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in da si nam zaupala svoje težave. Če prav razumem, imaš dve sestri, ki sta od tebe precej starejši in te moti, da tebi ne zaupata vseh stvari, da se s tabo o določenih stvareh nočeta pogovarjati in imaš občutek, da se do tebe obnašata, kot če bi še vedno bila majhen otrok.
Verjamem in razumem, da zaradi tega, ker ti sestri ne zaupata vsega, občutiš neprijetna čustva. Si morebiti jezna, razočarana, žalostna. Razumem pa tudi tvoji sestri, da glede na vašo starostno razliko, želita imeti še določene pogovore za sebe. Ampak hkrati verjamem, da lahko najdete skupno pot, ki bo vsem v redu. Svetovala bi ti, da se s sestrama o tem pogovoriš na miren način in poskusite doseči skupen dogovor. Pri tem lahko uporabiš tehnikov »jaz stavkov«. V prvem delu poveš, kar te moti, nato nadaljuješ s tem, kako se ob tem počutiš in na koncu končaš s tem, kaj si želiš (npr. Moti me, da mi ne zaupata in da se z mano nočeta pogovarjati o določenih stvareh. Ob tem se počutim žalostno, razočarano. Želela bi si, da bi se tudi jaz lahko z vama pogovarjala o ljubezni, spolnosti in da bi mi zaupali, ker mi je to zelo pomembno). Napisala sem samo primer, ti dodaj svoje, kar tebe moti, kar ti občutiš in kaj si želiš. Glede na tvojo starost, počasi prehajaš v obdobje pubertete, ki jih obdobje raznih sprememb. Mogoče lahko tako na koncu dodaš, da si želiš, da ti onidve pomagata pri tem in da bi si želela, da ti onidve razložita določene stvari.
Na koncu si omenila, da ne boš nikoli dobila fanta zaradi svojega videza. Zakaj imaš tak občutek? Vsak za sebe je edinstven človek in v življenju je ena najbolj pomembnih stvari to, da imaš rada samo sebe, točno takšna kot si. Svetujem ti, da si prebereš ta članek: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/ (prav tako pa si lahko pogledaš še ostale članke v tej rubriki).
Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš. Upam, da boste sestrama uspele doseči dogovor, ki vam bo vsem ustrezal.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije